Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   verliefd- zelfvertrouwen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=205354)

20marianne12 03-09-2002 10:15

verliefd- zelfvertrouwen

Als iemand verliefd op je is, is dat best goed voor je zelfvertrouwen... ja of nee?

Chiel Vermerg 03-09-2002 10:18

Natuurlijk. Iemand die jou waardeert in al je facetten.

Mortischa 03-09-2002 10:21

ja en nee, ik ga mezelf nou NOG meer keuren dan voorheen, en alles is nou nog sneller niet goed, maaar natuurlijk het idee dat hij JOU moet kan soms al wat oprikkender zijn enne de complimentjes (soms) natuurlijk

PardonMe 03-09-2002 11:52

Ja, ik denk dat je het toch wel opvat als een complimentje, dat hij juist JOU leuk vindt.. Dus dan voel je je wel een beetje zekerder daardoor denk ik.. Misschien niet gelijk een hele boost, maar gewoon net een beetje :)

gizmo 03-09-2002 11:57

ja en nee... ja omdat iemand op je valt om wie je bent.. en dat is tuurlijk goed voor je zelfvertrouwen, je voelt je gewoon daardoor al een stuk zekerder ... maar je kan je (vooral in het begin) nogal onzeker er door gaan voelen denk ik :)
Tenminste.. zo voelde ik het voor het eerst!

Scarlett 03-09-2002 12:14

Euhmz, op het moment dat het van zijn kant komt, is het wel vleiend, en werkt het op zich wel goed voor je zelfvertrouwen, denk ik.. Maar zodra het bij mij van 2 kanten gaat komen, dus als ik diegene ook leukvind/verliefd ben, begin ik heel erg te twijfelen aan mezelf, aan hoe ik overkom, enz.. In dat geval word ik er alleen maar onzekerder van.

Shah of Blah 03-09-2002 12:25

simpel, het ligt eraan wie er verliefd op je is

-Will- 03-09-2002 12:30

Citaat:

Jewel schreef:
Euhmz, op het moment dat het van zijn kant op, is het wel vleiend, en werkt het op zich wel goed voor je zelfvertrouwen, denk ik.. Maar zodra het bij mij van 2 kanten gaat komen, dus als ik diegene ook leukvind/verliefd ben, begin ik heel erg te twijfelen aan mezelf, aan hoe ik overkom, enz.. In dat geval word ik er alleen maar onzekerder van.
Wijs, zo is het precies voor mij.

moedergans 03-09-2002 12:38

Ik viind van wel, toch iemand die laat merken dat je er mag wezen

Lethalis 03-09-2002 14:43

Citaat:

20marianne12 schreef:
Als iemand verliefd op je is, is dat best goed voor je zelfvertrouwen... ja of nee?
Euhm, ik begin me dan af te vragen 'waarom?!?' :o

Gevolg is dat ik nog onzekerder word, omdat ik dan meer op mezelf ga letten.

Gothic 03-09-2002 14:49

Soms wel, soms niet, ligt aan de situatie en de persoon...

Alicia Silverstone 03-09-2002 14:50

Citaat:

20marianne12 schreef:
Nee, het maakt voor m'n zelfvertrouwen nix uit.
Wel ben ik de laatste paar jaar een soort van verslaafd aan aandacht van jongens die me leuk vinden.
Om de een of andere reden zijn dat er altijd wel een aantal.. :confused:
Ik voel me daar totaal niet knapper door of leuker of wat dan ook, dat is eigenlijk wel raar maarjah..
Maar die aandacht heb ik dan gewoon graag.

highlight 03-09-2002 15:51

Ik voel me wel vereerd als je hoort dat er iemand verliefd op je is, maar of je er ook meer zelfvertrouwen door krijgt...?

nare man 03-09-2002 15:58

Als iemand verliefd op je is, is dat zeker wel een boost voor je zelfvertrouwen. Het gevoel dat er iemand is die jou leuk vindt, die jou waardeert, enz enz, is natuurlijk egostrelend.

Aan de andere kant is verliefd zíjn weer heel slecht voor je zelfvertrouwen. De chemische reacties in het lichaam wanneer je verliefd bent zorgen ervoor dat je een ideaalbeel van de ander hebt. Dat zorgt er dus voor dat je die ander ziet als veel beter dan jezelf en dat kan slecht zijn voor je zelfvertrouwen (wat moet ik doen, hij/zij is zoveel beter/mooier/knapper dan ik enz enz)

Arenda 03-09-2002 16:02

Ja bij mij wel, en nu het bij mij uit is laat dat een beetje een deuk achter...
Tgeeft meestal wel ene goed gevoel dat er iemand is die je helemaal waardeerd etc.

Severus 03-09-2002 17:27

Nee, bij mij niet. Dan ga ik dingen denken als: "Wat ziet hij nou in mij?!?! Ik ben het niet waard, er zwemmen veel betere en knappere vissen in de zee." :(

Ripper

lieve 03-09-2002 18:39

Tuurlijk is dat goed voor je zelfvertrouwen!

emperor crono 11-10-2003 13:36

Citaat:

Ripper schreef op 03-09-2002 @ 18:27:
Nee, bij mij niet. Dan ga ik dingen denken als: "Wat ziet hij nou in mij?!?! Ik ben het niet waard, er zwemmen veel betere en knappere vissen in de zee." :(

Ripper

Vissen die in jouw ogen mischien knapper zijn. Maar hij kiest toch voor jou. Dus ziet hij jou als de knapste vis around.

Ben het wel met die stelling eens, iemand die verliefd op je is, is goed voor je zelfvertrouwen.

DEChengst 11-10-2003 14:23

Absoluut niet. Ik krijg dan de neiging om wat psychiatrische ziekenhuizen te bellen om te informeren of er toevalig niet iemand van de gesloten afdeling ontsnapt is.

Punkygirl 11-10-2003 15:03

Als er iemand verliefd op me is doet me dat toch wel wat.. maar het doet me meer als mijn eigen vriendje tegen me zegt hoe mooi ik ben etc.. dat is beter voor mn zelf vertrouwen..

Als ik zelf verliefd ben dan is dat eruug slecht voor mn zelfvertrouwen.. ga aan alles twijfelen of HIJ het wel leuk zal vinde etc..

lotjesnotje 11-10-2003 15:34

als iemand erliefd op me is word ik daar wel zelfverzekkerder van maar op het moment dat k zelf verliefd ben dan word het nog wel is minder.... omdat ik dan gewoon leuk voor hem wil zijn enso.

ssjpan 11-10-2003 15:40

Ja gaat mijn zelfvertrouwen wel van omhoog.
Maar naar een tijdje is het niet leuk meer, als ik diegene niet leuk vind.

Moonshine 11-10-2003 16:16

Alleen als diegene die verliefd op me is, ook echt een leuk persoon is. Anders zakt het juist alleen maar... :o

Fleur 11-10-2003 19:06

Zeker als het iemand is die ik ook leuk vind gaat mijn zelfvertrouwen er wel van groeien :D
Alleen ga ik, net als Jewel al zei, ook bestwel twijfelen aan mezelf, vooral in het begin. Omdat alles nieuw is..en tja spannend. Ik krijg er wel leuke zenuwen van, maar de onzekerheden zijn minder..
Toch bang dat ik alsnog tegen zal vallen ofzo :s
Denk dat het na een tijdje wel over gaat :)

Knutselsmurfie 11-10-2003 19:27

Tuurlijk... ook al vind je diegene absoluut heel erg a-leuk, dan nog is het een compliment dat diegene jou wel heel leuk vindt. Iedereen die beweert dat het hem niks doet liegt, daar ben ik heilig van overtuigd.

debieltje nr 1 11-10-2003 20:46

ja je krijgt er meer zelfvertrouwen van (ik toch) ik merk ook dat vanaf er 1 jongen toegeeft dat hij verliefd is op me,er direct in de loop van die week(of weken) nog een paar volgen,vast omdak me zelfverzekerder gedraag dan of zo

lieve 12-10-2003 16:38

Tuurlijk is dat goed voor je zelfvertrouwen.
In elk geval bij mij werkt dat toch. Als er iemand tegen mij zegt dat ik er goed uitzie. Zelfs dan voel ik me meteen beter en heb ik echt wel veel zelfvertrouwen!

Missy1234567890 14-10-2003 00:16

Die ene keer dat er iemand verliefd op mij was (of ik moet heel veel stille aanbidders hebben, heeft dat wel heel veel goed gedaan mijn zelfvertrouwen. Maar dat is nu weer een beetje afgezwakt, omdat het mede daarom uit is gegaan...

Het besef van, o iemand vindt me leuk, is wel zelfvertrouwenbevorderend <-:confused: maar als je dan ook echt iets met die persoon krijgt, is het ook zo weer weg, omdat je je teveel gaat aanpassen aan diegene (ik tenminste :o) en niks is goed genoeg.

Ireentje 14-10-2003 07:23

Citaat:

Alicia Silverstone schreef op 03-09-2002 @ 15:50:
Nee, het maakt voor m'n zelfvertrouwen nix uit.
Wel ben ik de laatste paar jaar een soort van verslaafd aan aandacht van jongens die me leuk vinden.
Om de een of andere reden zijn dat er altijd wel een aantal.. :confused:
Ik voel me daar totaal niet knapper door of leuker of wat dan ook, dat is eigenlijk wel raar maarjah..
Maar die aandacht heb ik dan gewoon graag.

Ik heb hier hetzelfde. (probleem) Vraagje: heb jij een vriend?

[D0RIEN] 14-10-2003 08:06

Citaat:

******** schreef op 03-09-2002 @ 15:43:
Euhm, ik begin me dan af te vragen 'waarom?!?' :o

Gevolg is dat ik nog onzekerder word, omdat ik dan meer op mezelf ga letten.

Zoals hierboven.
Maar ik moet wel zeggen dat ik een stuk zelfverzekerder ben geworden dan dat ik was, maar de momenten dat ik aan mezelf twijfel zijn daarbij wel heftiger geworden.

Cinamon 14-10-2003 09:45

Zeker weten is dat goed voor je zelfvertrouwen..
Bij mezelf heb ik dan het idee dat er tenminste 1 iemand achter me staat en daardoor ga ik me meteen al heel sterk voelen, alsof ik alles aan!

Maar... Je moet natuurlijk wel de goeie hebben, want je kan je er ook juist héél onzeker door gaan voelen. Dat je overal op gaat letten of je het wel goed doet enzo.. Mjaah, das lastig..

Maar ik vind van wel! :D

Warsocket 14-10-2003 14:46

Citaat:

Desecrator schreef op 11-10-2003 @ 15:23:
Absoluut niet. Ik krijg dan de neiging om wat psychiatrische ziekenhuizen te bellen om te informeren of er toevalig niet iemand van de gesloten afdeling ontsnapt is.
mischien kun jij wel wat zelfvertrouwen gebruiken ;)

ontopic: als je ziet dat mensen je waarderen is dat tuurlijk goed voor je zelfvertrouwen (en verliefdheid is ook een manier van "waarderen")

Happycooper V 14-10-2003 15:12

Als het wederzijds is geeft het mij wel zelfvertrouwen, maar voordat je weet of het wederzijds is, gaat mijn zelfvertrouwen flink naar beneden.
Al ben ik nog steeds wel onzeker als ik een relatie heb, maar dat houd t denk ik wel leuk.

[AuC] 14-10-2003 16:03

Ja, ik heb echt, nu ik een vriendin heb, een boost van zelfvertrouwen gekregen.

Lethalis 14-10-2003 17:26

lieve, gepost op 03-09-2002 @ 19:39

emperor crono, gepost op 11-10-2003 @ 14:36

Over uppen gesproken :|

MissBi@tch 14-10-2003 17:46

jah ik vind van wel :)

rxn 15-10-2003 01:21

Citaat:

Jewel schreef op 03-09-2002 @ 13:14:
Euhmz, op het moment dat het van zijn kant komt, is het wel vleiend, en werkt het op zich wel goed voor je zelfvertrouwen, denk ik.. Maar zodra het bij mij van 2 kanten gaat komen, dus als ik diegene ook leukvind/verliefd ben, begin ik heel erg te twijfelen aan mezelf, aan hoe ik overkom, enz.. In dat geval word ik er alleen maar onzekerder van.

fractuur 15-10-2003 10:25

Citaat:

Shah of Blah schreef op 03-09-2002 @ 13:25:
simpel, het ligt eraan wie er verliefd op je is
Vinnik ook. Eigenlijk isset altijd wel vleiend, maar als je diegene niet ziet zitten heb je toch zoiets van: tja, wat moet ik hiermee.. :bloos:

MevrouwM 15-10-2003 10:30

Citaat:

******** schreef op 14-10-2003 @ 18:26:
lieve, gepost op 03-09-2002 @ 19:39

emperor crono, gepost op 11-10-2003 @ 14:36

Over uppen gesproken :|

Ja idd... die eerste post is van meer dan een jaar geleden :s

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:25.