![]() |
Haar verven!
OK kwil me haar fel rood verven
moet ik het dan eerst blonderen ofzo?! en zijn der nog bepaalde merken erg goed, zodat de kleur langer mooi blijft enzo... Greetz CD |
Fel rood verven kan niet, teminste niet zelf..
Je kunt geen felle klweur haarverf kopen, alleen spoeling dat er na 5 wasbeurten uit is. En of je meot bleken licht er maar net aan welke kleur haar je hebt.. |
Voordat je je haar rood kunt verven moet je het inderdaad blonderen, of in elk geval oplichten, wanneer je donker haar hebt. Het is aan te raden om het niet AL TE licht te laten worden, want dan krijg je een lelijke vale kleur. Blonderen kan gewoon met prut van de drogist, div. merken.
Echt mooi rood, dat lang blijft zitten is henna. Je kunt ook gewone chemische prut kopen, maar dat is meestal uitwasbaar of wordt snel vaal. Door azijn, koffiedik en/of rode wijn toe te voegen wordt de kleur mooier. Henna is op zich niet duur en je kunt er meerdere keren mee doen. (afhankelijk van je haarlengte natuurlijk) Je koopt het bij De Tuinen, Body Shop (erg duur) of bij esotherische winkeltjes. |
Ik zou naar de kapper gaan. Waarschijnelijk wordt het dan eerst geblondeerd en daarna rood geverfd
|
Citaat:
want dan ga ik gewoon keertjuh naar kinky kapper ofsow |
la riche directions is een goeie merk (zeggen ze)
|
Kan je best zelf doen :)
Ik denk dat het op jouw haar zelfs al heel erg fel uitpakt :) Je kan ook even langs kinki gaan en wat informeren en het dan alsnog zelf doen of besluiten het daar te laten doen. |
Tralala, het kan wel degelijk.
Ik heb mijn haar ok met zo'n spoeling gekleurd maar het heefd heel lang gezeten. Ik had voor de tijd donker bruin haar, heb een heel potje er in gedaan om een uur of 6 's middags. Daarna gewoon gaan slapen en het de volgende ochtend er half uitgespoeld. Je loopt dan wel een dag met vettig afgevend haar maar dat moet je d'r maar voor over hebben. Tenslotte ben ik weer gaan slapen en heb het er pas die volgende ochtend er helemaal uit gespoeld. Hier even een fototje van het resultaat, het heefd er een maand goed in gezeten, daarna moet je het even bijkleuren. http://forum.scholieren.com/fotoboek/fotos/98.jpg |
Ik heb ook 2 × voor de gein een spoeling gehad. 48 Nightred van L'Oréal. Stond op de verpakking dat 'ie maar 5 wasbeurten bleef zitten...
Bleef ruim 15 wasbeurten zitten. =/ |
Er is een nieuwe kleur van LIVE Color
(owjah, geen reclame--> compensatie: l'oréal, schwarzkopf) Red energy, 3 nieuwe roodtinten, Hypnotic red is best wel erg fel rood lijkt me :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik heb ook een keer me haren geverfd..nou da doek denk k nie meer, die uitgroei is zo lilijk.. verder vin ik t meestal wel leuk hoor :)
|
ik bedoel bij andere mensuh...
|
er is na mijnn weten wel verf dat fel rood is hoor, ik heb op mijn werk een paar moeten verkopen en bij moeten vullen, ik weet het niet zeker of t wel verf was, maar ik ga er van uit van wel.
|
jij hebt toch al beetje blondrood haar van jezelf?dan hoef je het niet eens te blonderen denk ik.. alleen bij donker haar, zoals ik :)
ik gebruik zelf nu Récital ofzo.. blijft wel goed zitten, mooie kleurtjes!Tis alleen de vraag of ze ook felrood hebben.. moet je wel een permanente kleur doen :p |
kep mijn horuh ooit fel rood gehad!! opzich wel kewl maar je moet het dan wel bij blijvuh houduh anders wordt de kleur nie mooi! maar ik had echte verf en die kon gewoon over bruine haruh heen (had ik bij de kinki kapper laten doen!) dus het moet er weer helemaal uitgroeien, nie echt aanrader als je lang haar hebt vind ik.... :rolleyes:
|
ik heb ook vrij donker haar (bruin) maar ik heb het toch behoorlijk fel rood gekregen
ik heb wella pure red gebruikt dat is verf met ammonia (het blondeerd je haar daardoor beetje) maar het verschilt per persoon |
Citaat:
en je hebt fel rood haar. weinig wassen, vervaagt nl redelijk snel, maar ja dat doet alle rood. :) |
Ik heb er gisteren trouwens Dark rose in gedaan, mja das geen felrood maar heel donkerrood dat een beetje paarsachtig aandoet.
En dat ga ik er strakjes uitspoelen :D |
live living colours: real red ofzo
naja ik heb ook velrode plukjes gehad, eerst blonderen dan een soort basisrodeverf, dan velrood het was er na twee weken redelijk uit (maar dat is mijn haar.....) misschien pakt et op jouw haar beter. Als je echt donker haar hebt moet je het zker blonderen :) |
Citaat:
wil ik ook wel :D |
Bij Blue moon in Leiden hebben ze de gaarste kleuren qua haar verf...
|
Citaat:
Verder kan een kapper ook geen langdurige felle kleuren maken. |
maar zwarthoofd is op dieren getest.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
wil je haar verven? wie?
|
hmz tis maar wat je wil...
kheb ze bij de kapper (fel)rood laten verven (1.5 jaar geleden f60,-, kinky kapper) blijft zon 2 maanden echt mooi en daarna heb ik ze vaker zelf geverfd als ze weer teveel verkleurd waren en dan deek dat met stargazer (f15,- ) en dan hield t zon 3 weken goed blonderen als je n beetje donker haar hebt moet in principe altijd dacht ik wil je het echt gekleurd wil hebben en niet alleen n gekleurde glans (maar ik heb t nooit zelf gedaan :o maar dat was omdat t geverfde deel van bij de kapper zowat blond was ;)) dus tis maar wat je wil ;) |
Citaat:
Iris: FOTO FOTO FOTO FOTO ! :) |
Behalve wanneer je het zwart wilt en behalve wanneer je heel lichtblond bent van nature (tegen het witte aan dus) moet je je haar blonderen. En wees dus niet eigenwijs van 'ach hoeft niet' want het gaat fout anders!!!
Vriend van me heeft z'n haar een maandje geleden 'donker blauw/zwart' gedaan. Ik zeg 'm nog dat-ie 't moest blonderen. Nou, het blauwe was er niet aan te zien het was hartstikke zwart. Hij had het niet geblondeerd en is van nature blond. Gemiddeld ongeveer, ietsje tegen het bruine aan. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:28. |