Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=10)
-   -   'Typische gymnasium' studies (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=205680)

Miess 03-09-2002 14:57

'Typische gymnasium' studies
 
Vroeger waren gymnasiasten voorbestemd om een 'typische gymnasiumstudie' te gaan doen. Enkele voorbeelden:
- kuntsgeschiedenis
- klassieke talen:D
- theologie
- wijsbegeerte/filosofie
- geschiedenis/ archeologie
- geneeskunde
- farmacie

Daarintegen waren de meer economische studies en de technische studies voorbestemd voor mensen die atheneum hadden gedaan.
Zou het nu nog steeds zo zijn dat gymnasiasten zich meer interesseren in één van de bovengenoemde studies?

Bij mezelf klopt het in iedergeval zeker niet, ik heb gymnasium gedaan en studeer toegepast wiskunde aan de TU, klopt dus totaal niet. Maar vrienden van mij hebben ook het gymnasium gedaan en studeren nu geneeskunde of rechten.

Chiel Vermerg 03-09-2002 15:10

Citaat:

Miess schreef:
Vroeger waren gymnasiasten voorbestemd om een 'typische gymnasiumstudie' te gaan doen. Enkele voorbeelden:
- kuntsgeschiedenis
- klassieke talen:D
- theologie
- wijsbegeerte/filosofie
- geschiedenis/ archeologie
- geneeskunde
- farmacie


Bij mezelf klopt het in iedergeval zeker niet, ik heb gymnasium gedaan en studeer toegepast wiskunde aan de TU, klopt dus totaal niet. Maar vrienden van mij hebben ook het gymnasium gedaan en studeren nu geneeskunde of rechten.

wiskunde, scheikunde en Natuurkunde zijn ook typische Gymnasium studies hoor...

Miess 03-09-2002 15:36

Zuivere wis/natuur/scheikunde zijn meer weggelegd voor gymnasiasten, toegepase wis/natuur/scheikunde niet hoor.

rene-gn 03-09-2002 20:43

ik weet het eigenlijk niet, bij mij zitten ook wel heel wat techneuten, Maar zelf ga ik theologie studeren....

Missy1234567890 04-09-2002 21:27

Ik doe geloof ik wel een typische gymnasiumstudie (Klassieke talen)...en een heleboel mensjes uit mijn oude klas zitten ook in de typische gymnasiumstudies.

Onbekende 04-09-2002 21:53

Citaat:

Missy1234567890 schreef:
Ik doe geloof ik wel een typische gymnasiumstudie (Klassieke talen)...en een heleboel mensjes uit mijn oude klas zitten ook in de typische gymnasiumstudies.
Ik geloof inderdaad dat er niet een meer gymnasiumstudie is dan Klassieke talen, wat ik dus ook een jaar gedaan heb, maar er waren uit mijn klas ook heel veel die niet een typische gymnasiumstudie zijn gaan doen (twee geneeskunde, twee scheikunde, een tandheelkunde, twee ergotherapie, een Nederlands en de rest herninner ik met niet meer, maar in ieder geval een meerderheid aan exacte studies).

Nuck 05-09-2002 12:42

IK wil geneeskunde gaan doen, maar of ik dat nou een typische gymnasiumstudie vind :confused:. Nou ja, wat doet het er ook toe :).

**SoMeOne 05-09-2002 14:50

Citaat:

Onbekende schreef:

er waren uit mijn klas ook heel veel die niet een typische gymnasiumstudie zijn gaan doen (twee geneeskunde, twee scheikunde, een tandheelkunde, twee ergotherapie, een Nederlands en de rest herninner ik met niet meer, maar in ieder geval een meerderheid aan exacte studies).

Als je allemaal in een N&T klas ofzo zit dan stap ik het
We hebben wel een beetje een verdeelde klas geloof ik

Onbekende 05-09-2002 19:08

Citaat:

**SoMeOne schreef:


Als je allemaal in een N&T klas ofzo zit dan stap ik het
We hebben wel een beetje een verdeelde klas geloof ik

De mensen die ik beschreef waren een aantal uit mijn Latijn en uit mijn Grieks klas. Wij waren laatste lichting Oude Stijl (stiekem doe ik nu alweer Oude Stijl, maar da's een ander verhaal), dus hadden nog geen profielen bij ons op school.

Anne 10-09-2002 20:38

Ik heb gymnasium gedaan en studeer nu Nederlandse Taal & Cultuur. Staat níét in het rijtje. :( :D

LostProphetX 18-09-2002 19:00

Ik ga Tandheelkunde doen :D

walther p5 19-09-2002 08:25

Pleur op met je pedofiele kutstudie! LOLZ
MAAR IK BEN SERIEUS

Rollo Tomasi 19-09-2002 11:23

Citaat:

Miess schreef:

- wijsbegeerte/filosofie

Heh, mijn studie is wel onderdeel van de faculteit wijsbegeerte.... ;)

perseus 19-09-2002 13:50

Citaat:

walther p5 schreef:
Pleur op met je pedofiele kutstudie! LOLZ
MAAR IK BEN SERIEUS

Wat een goede opmerking is dit (y) Net als deze opmerking

:rolleyes:

*Heeft zo'n vaag vermoeden dat deze user hier binnenkort niet meer komt...*

never mind 09-10-2002 22:51

ik denk dat je naar het gymnasium gaat omdat je klassieke talen/geschiedenis interessant vind. Dat is er juist extra op het gym als je het vergelijkt met het ath. Dan spreekt et ook vanzelf dat je vervogstudie daar ook wat mee te maken heeft... Toch?

**SoMeOne 10-10-2002 17:42

Ja behalve dan misschien geneeskunde,
maar voor mij geldt het ook

Konijn 11-10-2002 17:03

Ik vind helemaal niet dat het vanzelf spreekt dat je vervolgstudie er wat mee te maken heeft, ikzelf volg het vak bijvoorbeeld gewoon omdat ik het leuk vind, niet omdat ik van plan ben om er iets mee te doen... (wil psychologie aan de UT gaan studeren) Onze klas (12 mensen) bestaat wel uit iets meer gezondheid dan maatschappijprofielen.

nare man 12-10-2002 00:26

Tot 1979 was het verplicht om het gymnasium te hebben afgerond, wilde je rechten gaan studeren.

Missy1234567890 12-10-2002 19:19

Citaat:

never mind schreef:
ik denk dat je naar het gymnasium gaat omdat je klassieke talen/geschiedenis interessant vind. Dat is er juist extra op het gym als je het vergelijkt met het ath. Dan spreekt et ook vanzelf dat je vervogstudie daar ook wat mee te maken heeft... Toch?
Bij mij was het niet zo dat ik naar het gymnasium ging omdat ik klassieke talen/geschiedenis interessant vond. Ik ging erheen omdat ik het aankon en omdat het een kleine school was, wat voor mij erg belangrijk is. Ik kwam er in de 4e pas achter dat ik het echt leuk vond en heb daarom beide oude talen gehouden en pas in de 6e besloten dat ook te gaan studeren.

igfy 12-10-2002 21:24

ik ben gymnasium gaan doen omdat ik me wel interesseerde in geschiedenis en kunst enzo, maar toen wilde ik, al geneeskunde studeren en dat wil ik nu nog steeds... Ik zie latijn nu meer als een leuk bijvak..

Lafhoofd 13-10-2002 00:09

als gymnasjastje wil ik medische natuurwetenschappen gaan doen OF kunstmatige intelligentie...

zijn dit nou 'typische' gym-studies?

de goeie fee 13-10-2002 19:56

Nee, klopt helemaal niet :)
Ik wil volgend jaar Pedagogische Wetenschappen studeren, en dat staat in de verste verte nie op u lijstje, dussss...

Miess 25-10-2002 10:32

Citaat:

Nuck schreef:
IK wil geneeskunde gaan doen, maar of ik dat nou een typische gymnasiumstudie vind :confused:. Nou ja, wat doet het er ook toe :).
Als je vroeger geneeskunde (medicijnen) wilde studeren, was het verplicht om Latijn in je pakket te hebben. Dus je kunt wel zeggen dat het een gymnasiumstudie is.

Miess 25-10-2002 10:33

Citaat:

de goeie fee schreef:
Nee, klopt helemaal niet :)
Uitzonderingen daargelaten natuurlijk:D

spunky 11-11-2002 20:05

Ik ben een gymnasiast met N&T als profiel en ik denk dat ik toegepaste communicatie wetenschappen ga studeren. Ben ik nu erg vreemd?

Sithan 12-11-2002 16:52

Heb gymnasium gedaan en doe nu Psychologie <= het woord zelf is al grieks :D

Ikedea 13-11-2002 01:54

Citaat:

Miess schreef:
Zuivere wis/natuur/scheikunde zijn meer weggelegd voor gymnasiasten

@rNiE 08-12-2002 17:12

Citaat:

never mind schreef:
ik denk dat je naar het gymnasium gaat omdat je klassieke talen/geschiedenis interessant vind. Dat is er juist extra op het gym als je het vergelijkt met het ath. Dan spreekt et ook vanzelf dat je vervogstudie daar ook wat mee te maken heeft... Toch?
Hoezo spreekt dat vanzelf dat je vervolgstudie er ook mee te maken heeft???
Als je nouw gym hebt gedaan en Wiskunde gaat studeren, waar zit dan het verband tusen Latijn/Grieks/Geschiedenis en Wiskunde (je vervolgstudie) ????
Ik zie de logica nie hoor! ;)

xxx @rNiE

Sithan 09-12-2002 12:12

Citaat:

@rNiE schreef:
Hoezo spreekt dat vanzelf dat je vervolgstudie er ook mee te maken heeft???
Als je nouw gym hebt gedaan en Wiskunde gaat studeren, waar zit dan het verband tusen Latijn/Grieks/Geschiedenis en Wiskunde (je vervolgstudie) ????
Ik zie de logica nie hoor! ;)

xxx @rNiE

De termen bij wiskunde...benamingen...letters...ik zie de logica wel :)

Tampert 11-12-2002 13:40

geen gym gedaan, doe nu Natuur- & Sterrenkunde...

mja ach. wat zal ik zeggen. Ik heb een pesthekel aan Griekse letters, haal die dingen altijd door elkaar. Weet niet of gymnasium daar wat aan had gedaan. :p

Nuck 11-12-2002 20:41

Citaat:

Miess schreef:
Als je vroeger geneeskunde (medicijnen) wilde studeren, was het verplicht om Latijn in je pakket te hebben. Dus je kunt wel zeggen dat het een gymnasiumstudie is.
Ja, maar vroeger...;)

Je hebt gelijk hoor :p

Sikamikanico 12-12-2002 07:49

Citaat:

Tampert schreef:
Weet niet of gymnasium daar wat aan had gedaan. :p
Waarschijnlijk wel. Als je lang bezig bent met Griekse teksten, blijft het alfabet echt wel hangen.

Hannibal 13-12-2002 16:31

Ik ga filosofie doen, staat in het rijtje.

kleinmeisje 15-12-2002 18:41

ik doe ook gymnasium maar wil iets met bio en scheikunde gaan studeren en ik vind latijn geen leuk vak maar als ik er vanaf wil moet ik naar een andere school. en ik heb deze school gekozen omdat ik de mythes uit de griekse en de romeinse cultuur leuk vind. van de taal wist ik nog niets af. je weet van tevoren vaak neit waar je aan begint met die talen. en het blijkt nu dat ik niet goed in talen ben dus weet niet of je altijd een typische gymnasium vervolg opleiding moet doen.....

ohja en volgens mijn leraren is gymnasium meer dan atheneum met latijn en grieks... het zit ook door alle vakken heen.... :rolleyes:

Miess 21-12-2002 20:20

Citaat:

kleinmeisje schreef:
ohja en volgens mijn leraren is gymnasium meer dan atheneum met latijn en grieks... het zit ook door alle vakken heen.... :rolleyes:
Dat is dus echt onzin, atheneum met latijn en grieks IS het gymnasium.

etoile 26-12-2002 18:59

ik wil geneeskunde gaan doen.

Maar of ik daardoor een typische gymnasiumstudie ben, nou nee.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:00.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.