Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lifestyle (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=50)
-   -   iemand die ik ken zit ergens op een school... (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=206696)

Toet0r 04-09-2002 16:20

iemand die ik ken zit ergens op een school...

...en daar mogen ze opeens geen piercings, alleen maar 1 paar oorbellen, geen spaghtetti truitjes of andere shirtjes waar je je bh bandje onmder door kan zien, geen geverfd haar, geen dreadlocks, geen heup broeken en weet ik veel wat allemaal niet meer dragen wat vinden jullie hier nou van??

Blubje 04-09-2002 16:22

in Nederland??

btw; dees topic is pas geweest :)

Toet0r 04-09-2002 16:23

Citaat:

bLuB iK=ViS schreef:
in Nederland??

btw; dees topic is pas geweest :)

ja in rotterdam

oww....wist ik niet...ben niet vaak op lifestyle :D

DarkRaven 04-09-2002 16:24

dan gaan ze maar naar een andere school...want dit kan niet he....:confused:

DarkRaven 04-09-2002 16:25

Citaat:

*~ Toeter ~* schreef:

ja in rotterdam

?

Paulaah 04-09-2002 16:32

Pffff nou ik zou niet naar die school gaan..
Wat een onzin joh.. Is het niet gekoppeld met een godsdienst ofzo??
Of hebben ze geen duidelijke reden?

Toet0r 04-09-2002 16:34

Citaat:

Paulaah schreef:
Pffff nou ik zou niet naar die school gaan..
Wat een onzin joh.. Is het niet gekoppeld met een godsdienst ofzo??
Of hebben ze geen duidelijke reden?

neej heeft geloof ik niks met godsdienst ofzow te maken..k weet ook niet waarom

Blubje 04-09-2002 16:35

oow in nederland..das wel raar, bij de vorige was het een school in Belgie, daar is alles sowieso veel strenger.
maar is dat ineens veranderd? of wist ze dat al voordat ze nara die school toe zou gaan?
als ze het al wist; tja gewoon niet naar toe gaan
als het opeens is; dan vind ik het belachelijk en volgens mij kan dat ook helemaal niet, want stel dat er iemand is die al piercings heeft dan zou die die er uit moeten gaan halen...

DarkRaven 04-09-2002 16:35

Citaat:

*~ Toeter ~* schreef:

ja in rotterdam

hoe heet die school dan???

me liesje 04-09-2002 16:36

kan t niet zijn dat dat op een kok-school is..?
n vriendin van mij die zit op een kok-school en mag die dingen ook niet dragen...

Blubje 04-09-2002 16:38

Citaat:

me liesje schreef:
kan t niet zijn dat dat op een kok-school is..?
n vriendin van mij die zit op een kok-school en mag die dingen ook niet dragen...

dan zou het logischer zijn, dan heeft het met hygiene te maken denk ik he?

Scarlett 04-09-2002 16:47

Guido (?) de Bres zeker? Is nogal Christelijke school, rokken verplicht enzo.. Anders zou ik er ook geeneen in Rotterdam weten. :| Maar verder, ach, ik snap niet wat scholen hiermee proberen te bereiken, en ik zou al minder snel voor zo'n school kiezen, waar je in je keuze belemmerd word.

Chelsea 04-09-2002 17:00

Citaat:

DarkRaven schreef:
ik ben ook benieuwd

Leonoor 04-09-2002 17:04

Citaat:

Jewel schreef:
Guido (?) de Bres zeker? Is nogal Christelijke school, rokken verplicht enzo.. Anders zou ik er ook geeneen in Rotterdam weten. :| Maar verder, ach, ik snap niet wat scholen hiermee proberen te bereiken, en ik zou al minder snel voor zo'n school kiezen, waar je in je keuze belemmerd word.
Reformatorisch. En daar heeft het dus heel veel met het geloof te maken. Bij de Guide de Bres horen ook het Revius College en nog eentje (vallen allemaal onder het Wartburg College). Tja, ik ben niet voor al dat soort regels, maar het valt binnen hun geloof...

Toet0r 05-09-2002 14:18

Citaat:

DarkRaven schreef:
geen idee...is naast het grafisch lyceum...zelfde gebouw...t is een gewonen school geloof ik niet echt speciaal iets

kleine wicca 05-09-2002 15:46

nou seg, DAAR kan je even lekker jezelf zijn

NOT!

Triloxigen 05-09-2002 15:53

Iedere hoervca opeldieng [denk met Horeca aan restaurants] moet je je kleden volgens de regels..
Altijd haar doen, geen peircings, jongens geen oorbellen..
jongens kort haar geen baard etcetc

is gewoon, daarvoor kies je als je naar een opleiding gaat...

Maar ik weet niet of dit over een horeca opleiding gaat :)

Danique 05-09-2002 19:22

Citaat:

*~ Toeter ~* schreef:

geen idee...is naast het grafisch lyceum...zelfde gebouw...t is een gewonen school geloof ik niet echt speciaal iets

zadkine is dat.

Rhinus 05-09-2002 19:25

En terecht vind ik. Kinderen zijn overuiterlijkt, en daar moet wat aan gebeuren.

rodina 05-09-2002 19:27

Ik vind dat een school eisen mag stellen aan kleding.

ik kan me voorstellen dat als een meisje met een rokje wat net over haaar kont en een shirtje wat nauwelijks haar tepels bedekt bepaalde reacties oproept. Evenals overvloedige piercings en ontblote bovenlijven van jongens.

Kijk als jij naar de dokter gaat verwacht je toch ook dat ie er representatief uit ziet, en niet in een korte broek met een oud tshirt rondloopt, maar toch op z'n minst een nette spijkerbroek en een overhemd. Het zelfde voor een advocaat die zie je toch ook niet in z'n afgetrapte kloffie in de rechtszaal staan?

punxnotdead 05-09-2002 19:31

Citaat:

rodina schreef:
Ik vind dat een school eisen mag stellen aan kleding.

ik kan me voorstellen dat als een meisje met een rokje wat net over haaar kont en een shirtje wat nauwelijks haar tepels bedekt bepaalde reacties oproept. Evenals overvloedige piercings en ontblote bovenlijven van jongens.

Kijk als jij naar de dokter gaat verwacht je toch ook dat ie er representatief uit ziet, en niet in een korte broek met een oud tshirt rondloopt, maar toch op z'n minst een nette spijkerbroek en een overhemd. Het zelfde voor een advocaat die zie je toch ook niet in z'n afgetrapte kloffie in de rechtszaal staan?

ik zou een een dokter met dreads best koewl vinden

rodina 05-09-2002 19:33

Citaat:

punxnotdead schreef:

ik zou een een dokter met dreads best koew vinden

:D ja dat wel,
maar ik vind dat medici, advocaten etc. er gewoon representatief uit moeten zien. En kijk wat ik op school rond zie lopen; tis af en toe echt te ordinair hoor, en ja je roept wel een bepaald beeld op. Dus ik vind het ergens wel terecht als een school regels in gaat voern.

punxnotdead 05-09-2002 19:47

ok maar dit is tog wel een beetje te vind ik
je mag je haar tog best rood verven als je dat leuk vind.
en zo extreem is dat ook niet meer tegenwoordig

lareno 05-09-2002 19:56

volgens mij mag dat niet eens. Ik geloof niet dat het toegestaan is dat ze op een standaard middelbare school eisen stellen aan kleding...

rodina 05-09-2002 20:05

Citaat:

lareno schreef:
volgens mij mag dat niet eens. Ik geloof niet dat het toegestaan is dat ze op een standaard middelbare school eisen stellen aan kleding...
Ik heb ergens *ja dat klinkt lekker vaag* in de krant gelezen dat 't kabinet van plan was om dat weer in te voeren... *i could be wrong*

lareno 05-09-2002 20:10

Citaat:

rodina schreef:

Ik heb ergens *ja dat klinkt lekker vaag* in de krant gelezen dat 't kabinet van plan was om dat weer in te voeren... *i could be wrong*

Echt belachelijk! Gaan we met z'n allen lekker terug naar de jaren '50. Straks worden de lijfstraffen ook weer ingevoerd *klote kabinet* :rolleyes:

punxnotdead 05-09-2002 20:16

jah ze gaan weer oude(cristelijke) normen en waarden invoeren

morwen 05-09-2002 20:30

Citaat:

punxnotdead schreef:
jah ze gaan weer oude(cristelijke) normen en waarden invoeren
jah, en ondertussen blijven de allochtonen ook binnenlopen hier...(nix tegen allochtonen:p)

eXo 06-09-2002 15:59

Citaat:

Rhinus schreef:
En terecht vind ik. Kinderen zijn overuiterlijkt, en daar moet wat aan gebeuren.
Meestal zeg je wel slimme dingen Rhinus, maar soms ook niet. Zulke regels dat riekt naar fascisme, eenheidsworst en onderdrukking.

Danique 06-09-2002 16:12

Citaat:

DaRk pRiNcEsS schreef:
jah, en ondertussen blijven de allochtonen ook binnenlopen hier...(nix tegen allochtonen:p)
als je dr nix tegen hebt waarom zeg je het dan

Milk 06-09-2002 19:15

Citaat:

eXo schreef:
Meestal zeg je wel slimme dingen Rhinus, maar soms ook niet. Zulke regels dat riekt naar fascisme, eenheidsworst en onderdrukking.
of naar Engelse kostscholen..

yvonnaah 06-09-2002 20:24

stom

GRRR 06-09-2002 20:35

ja ik ken die school in Rdam, weet niet meer hoe het heet. liep er altijd langs in mijn zwarte kleding (op weg naar werk) en dan keken die kiddies me aan alsof ik satanist was of sommige meisjes keken me aan alsof ze me op de grond wilden gooien en mijn kleren van me lijf rukken en wilde monkeysex met me bedrijven. dat heb je met sommige streng opgevoede meisjes he?

:-]

dreadje 06-09-2002 20:58

dan zou ik dus als ik daar op school zou zitten een nieuwe school kunnen gaan zoeken..
ik dacht juist dat je op school moest leren dat iedereen gelijk was en dat het niet uitmaakt hoe je bent..niet dus..ok dan :confused:

michael85 06-09-2002 21:05

Citaat:

DaRk pRiNcEsS schreef:
jaja... :rolleyes:

Toet0r 06-09-2002 21:21

Citaat:

danique2 schreef:

zadkine is dat.

jah die!

BrunetJuh 07-09-2002 08:05

Citaat:

*~ Toeter ~* schreef:
...en daar mogen ze opeens geen piercings, alleen maar 1 paar oorbellen, geen spaghtetti truitjes of andere shirtjes waar je je bh bandje onmder door kan zien, geen geverfd haar, geen dreadlocks, geen heup broeken en weet ik veel wat allemaal niet meer dragen wat vinden jullie hier nou van??

Dit is echt verschrikkelijk! Is het toevallig zo'n refo-school? Ik zou gelijk van die school afgaan! Ik snap niet dat er dan nog kinderen naar die school zullen gaan. Iedereen is vrij in Nederland en mag doen en dragen wat ie wilt! En dan komt er zo'n achterlijke school bij :rolleyes: . Ach ja, je hebt van die heeeeeeeeele hopeloze mensen! :rolleyes:

heldin 07-09-2002 12:05

misschien zitten die mensen op die school er helemaal niet mee.

BrunetJuh 07-09-2002 13:33

Citaat:

mijsje schreef:
misschien zitten die mensen op die school er helemaal niet mee.
maybe ja, maar ik kan het me haast nie voorstellen! :eek:

DarkRaven 07-09-2002 16:24

Citaat:

*~ Toeter ~* schreef:

jah die!

het roc zadkine??? :eek: :confused:

vreemd...dat heb ik nog nooit gemerkt :confused: :D

shanli 07-09-2002 17:35

Ik zit in Belgie op school,en daar mogen we ook geen spaghittibandjes,geen piercings,ook geen oorbellen voor jongens(wel voor meisjes,staat ook geen stop op btw),en nog veel dingen...
gekleurd haar(als het maar niet in het felroze is(denk k))en heupbroeken mogen wel.

[edit]oh ja,ik moest ook nog zeggen wat ik ervan vind[/edit]

tja,ik heb er niet zoveel last van,op warme dagen draag ik dan wel een ding met een beetje decollete ;) en gewoon net-geen-spaghittibandjes-truitje.Dat is het enigste wat me een beetje stoort,de rest niet.

nare man 07-09-2002 17:45

Kan ik me goed voorstellen. Een school is geen kweekvijver voor ongebrijdeld individualisme of een extravagante modeshow, een school is een dagvullende aangelegenheid die serieus genomen moet worden. Dat ligt in de aard van school. Je gaat niet voor je lol naar school, je gaat naar school om ervoor te zorgen dat je later geen lopende-bandwerk hoeft te doen. Ik vind dat een school dan ook best het recht heeft om bepaalde shockerende of anderszins extreem opvallende kleding te verbieden.

jellerd 08-09-2002 11:21

Citaat:

McLaren schreef:
Iedere hoervca opeldieng [denk met Horeca aan restaurants] moet je je kleden volgens de regels..
Altijd haar doen, geen peircings, jongens geen oorbellen..
jongens kort haar geen baard etcetc

is gewoon, daarvoor kies je als je naar een opleiding gaat...

Maar ik weet niet of dit over een horeca opleiding gaat :)

Wat een ongelovelijk gelul.....Ik zit zelf op de Hogere Hotelschool en je mag echt wel zelf weten hoe je er uit ziet.....je hebt idd een schoolkostuum, maar dat heb je echt niet aan op een gewone les dag......alleen als je praktijk loopt, presentaties geeft/krijgt of als er recepties zijn waar je heen moet en dergelijke......Er lopen zat mensen rond met gigantisch wijde broeken, piercings blabla

de Duif met de Bijl 08-09-2002 14:17

Citaat:

nare man schreef:
Kan ik me goed voorstellen. Een school is geen kweekvijver voor ongebrijdeld individualisme of een extravagante modeshow, een school is een dagvullende aangelegenheid die serieus genomen moet worden. Dat ligt in de aard van school. Je gaat niet voor je lol naar school, je gaat naar school om ervoor te zorgen dat je later geen lopende-bandwerk hoeft te doen. Ik vind dat een school dan ook best het recht heeft om bepaalde shockerende of anderszins extreem opvallende kleding te verbieden.
ja, maar overdrijven is ook een vak..

moet zeggen dat ik blij ben dat ík iig niet naar zo een school moet. Kzou me echt niet prettig voelen..

Scarlett 08-09-2002 16:03

HE?! Ik kan me NIET voorstellen dat 't Zadkine zulke regels heeft.. :confused:

zozze 08-09-2002 16:08

onze school:

De leerlingen dienen kleding, haartooi en algemene lichaamshygiene te verzorgen. School lopen is geen vrijetijdsbesteding en we spreken af dat opzichtige make-up, piercings, extravagante kapsels niet passen binnen de scholen vand e campus, evenmin als oorringen voor jongens. Tevens verwachten wij stijlvolle en correcte kleding. Trainingspakken horen daar niet bij, even min als minimalistische zomeroutfits. Het gezond verstand zal hierbij de toon aangeven.
Ook in de omgang tussen verliefde stelletjes primeert het gezond verstand: de school is geen plaats voor liefkozende paartjes!

:(

WishfulDreaming 08-09-2002 16:11

Citaat:

zozze schreef:
onze school:

De leerlingen dienen kleding, haartooi en algemene lichaamshygiene te verzorgen. School lopen is geen vrijetijdsbesteding en we spreken af dat opzichtige make-up, piercings, extravagante kapsels niet passen binnen de scholen vand e campus, evenmin als oorringen voor jongens. Tevens verwachten wij stijlvolle en correcte kleding. Trainingspakken horen daar niet bij, even min als minimalistische zomeroutfits. Het gezond verstand zal hierbij de toon aangeven.
Ook in de omgang tussen verliefde stelletjes primeert het gezond verstand: de school is geen plaats voor liefkozende paartjes!

:(

okeej, en dat vind ik dus echt heel erg ziek :|
wat voor school zit je?

rodina 08-09-2002 16:15

Citaat:

WishfulDreaming schreef:

okeej, en dat vind ik dus echt heel erg ziek :|
wat voor school zit je?

Waarom? Tis toch niet meer dan normaal dan dat je schoon door school loopt, dat je kleding aanhebt die je tieten iets meer verbergen dan alleen je tepels? En ik kan me er ook wel iets bij voorstellen dat school niet echt op van die halfneukende persoontjes in de aula zit te wachten..

WishfulDreaming 08-09-2002 16:21

het ging vooral om dat: stijlvolle en correcte kleding
geen trainingspakken
geen opzichtige make up
geen oorbellen voor jongens

kom op heej.. :|
ik vind dat je mag dragen wat je wil, met een paar uitzonderingen. zoals bijvoorbeeld wat je zegt, niet te veel bloot. maar piercings en make up en oorbellen zou je toch wel moeten kunnen accepteren..

J-roen 08-09-2002 16:27

Citaat:

WishfulDreaming schreef:
het ging vooral om dat: stijlvolle en correcte kleding
geen trainingspakken
geen opzichtige make up
geen oorbellen voor jongens

kom op heej.. :|
ik vind dat je mag dragen wat je wil, met een paar uitzonderingen. zoals bijvoorbeeld wat je zegt, niet te veel bloot. maar piercings en make up en oorbellen zou je toch wel moeten kunnen accepteren..

geen trainingspakken lijkt me een prima regel ;) :D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:04.