![]() |
[literatuur] Wat is je lievelingscitaat?
Voor het geval mensen ze onthouden he ;)
Die van mij is van Sartre: "De teerling is geworpen". Ik vind het een gewelig citaat, het heeft een betekenis die goed met mijn levenswijze overeenkomt, ik doe vaak dingen waar ik later pas over nadenk en dan moet ik toch echt aan dit citaat denken. Eeuwig mooi citaat :) |
Ik heb geen favoriet citaat (of juist heel veel), maar ik vind hetvolgende erg mooi. Het komt uit De Avonden van Reve en het verwoord het probleem met het leven dat ik soms heb. Het kan gezien worden als het motto achter dat verhaal, 'Elke Dag':
"Het graf gaapt, de tijd zoemt, en nergens is redding. " LUH-3417 |
Citaat:
|
Citaat:
Lievelingsschrijvers, samen met Robert Jordan |
Citaat:
Die is van Caesar ;) Weet niet wie er eerder leefde? :o |
"De mens creeerde god naar zijn evenbeeld."
Weenie meer van wie, een of andere Griekse wijsgeer :) |
Er zijn zoveel leuke/mooi/grappige citaten.. ik heb niet echt een lievelings...
una duos perdet nox amantes (een nacht zal twee geliefden ten gronde richten) * Ovidius - Metamorphosen |
"The optimist proclaims that we live in the best of all possible worlds, and the pessimist fears this is true"
|
Citaat:
schoon taal, latijn. alleen al door de plaatsing van hun woorden kunnen die romeinen meer nuances leggen dan in het nederlands ooit mogelijk is. |
Citaat:
|
tja, het heeft verder niet echt een diepe betekenis, maar die zin die zégt zo lekker, hij is van Poe uit The raven
"Deep into that darkness peering, long i stood there,wondering, fearing, doubting, dreaming dreams no mortals ever dared to dream before" ( hihi uit m'n hoofd ook nog *is trots* :D ) |
Lekkere soep is als een nieuwe vriend. Extra lekkere soep is als nieuwe familie
Ischa Meijer. |
"you can't make an omelet without killing a few people." -- (Neil Gaiman, Neverwhere) "Most gods find it hard to walk and think at the same time." -- (Terry Pratchett, Small Gods) "Rincewind could scream for mercy in nineteen languages, and just scream in another forty-four." -- (Terry Pratchett, Interesting Times) "Stercus, stercus, stercus, moriturus sum." -- (Terry Pratchett, Interesting Times) "You don't know how to steal a spacecraft until you can land it." -- (Larry Niven, The Gripping Hand) "Just take my word for it. Assume I'm a genius." -- (Larry Niven, Grendel) "Stupidity, if left untreated, is self-correcting." -- Robert Heinlein "The best things in history are accomplished by people who get 'tired of being shoved around'." -- (Robert Heinlein, Have Space Suit -- Will Travel) "The less respect an older person deserves the more certain he is to demand it from anyone younger." -- (Robert Heinlein, Have Space Suit -- Will Travel) enzovoort... :p |
Citaat:
Shakespeare's Romeo and Julliet: What's Montague? It is nor hand, nor foot, nor arm, nor face. O, be some other name. That what we call a rose, By any other name it would smell as sweet. Harry Mulisch in boek waar ik naam van kwijt bent: 'De zon lag op het tafellaken' en' Haar benen verscholen zich achter een blonde daas blonde haartje'. Nietzsche: in bijkans al zijn boeken: Dilletance, Decadence, par excellence. Jostein Gaarder in De wereld van Sofie: Iets niet weten is veelal een stadium op weg naar niewe kennis. Max Dendermonde: De wereld gaat aan vlijt ten onder. Maxima: Willem-Alexander is een beetje dom geweest. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Zijn er nog nieuwe ratjes geboren?
Ja, maar die heb ik aan de slagen gevoerd' :D :D |
Citaat:
(Ovidius, Metamorphosen) |
Remember the truth, but don't let it capture you.
Dit komt uit een boek van Ronald Giphart, hij heeft het alleen niet zelf bedacht, maar het is wel heel mooi :) |
(kan er misschien wat scheef citeren)
F. Scott Fitzgerald - The last Tycoon 'I like people, and I'd like them to like me, but I wear my hart where God put it, on the inside' C.I. 'Always make an impression' sig. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:27. |