![]() |
mysteriestadje???
Goeieavond beste lezer,
ik moet binnen een zestal weken een spreekbeurt geven in het Frans over iets frans. Oké dit is zeer ruim, maar ik weet al ongeveer waar ik naar toe wil... Ik zou graag de geschiedenis vertellen over een stadje met een soort mysterie of zo. Misschien hebben sommigen onder jullie al gehoord van Rennes-le-château. Ik zoek dus iets in die trend, maar niet Rennes-le-chateau, want mijn leraar frans heeft ons dat verhaal twee jaar geleden verteld, en ik was erg geïnteresseerd. Nu hoor je mij al komen, is er iemand op dit forum die zo'n stadje kent? Ik verwacht niet dat je van alles voor me opzoekt, maar gewoon de naam of zo van zo'n stadje, dan doe ik de rest van het werk wel. Alvast bedankt!!!! :) :) :) :) :) Manlómë |
oh ja,
dit mag ook een frans persoon zijn met een mysterie als het maar frans is |
klokkenluider van de notre dame?
was ooit in bretagne en daar had je een soort tempel gebouwd door elfjes :confused: tenminste dat dachten ze vroeger. rondom die menhirs en hunebedden enzo zijn wel veel 'mysteries' veel meer kan ik op dit moment niet bedenken, veel succes |
en menhirs en hunebedden, is dat typisch frankrijk?
|
Uhm.. dit sluit niet helemaal aan bij wat jij wil... maar (de profeet) Nostradamus is ook wel een mysterieus + Frans onderwerp. Ik had er in de 2e of 3e een spreekbeurt over gehouden :(...
Nog een tip: zoek een Franstalige site met info en maak daar je tekst van.. ik vond het zelf makkelijker dan van het Nederlands naar het Frans een spreekbeurt te schrijven.. |
Bedankt voor de tips,
mijn vriendin en ik hebben besloten om Jeanne d'Arc of Nostradamus te doen (dankzij idee van domingo - bedankt daarvoor) We moeten zoiezo vanuit 3 franse websites vertrekken, en die sites moeten we zelfs heel detaillistisch ontleden, misschien kunnen jullie mijn werk later nalezen op het huiswerkendeel van scholieren. Bedankt!! |
Geen dank :)
Veel succes met jullie spreekbeurt. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:35. |