Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Games (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=26)
-   -   Gamecube vraag (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=207004)

Ieke 04-09-2002 19:44

Gamecube vraag

Ik heb sins gisteren een gamecube. Iedere keer als ik de stekker in het stopkomtact (dus van die adapter) steek krijg ik daar bij het stopkontact een vonk. Is dit normaal of kan het kwaat? Mijn Gamecube doet het gewoon nog.
In het boekje stond dat je de stekker eruit moet trekken als je gestopt bent met spelen. Doen jullie dat?

slipkit 04-09-2002 19:52

ik laat die stekker dur gewoon in zitte veel te veel gedoe telkens dat ding dur uit halen
want bij mij zit het stopkontact onder de tv ong. maar je ken hem er gewoon in late
hoezo zit er anders een aan uit knoppie op ?

Retarded 04-09-2002 21:04

Citaat:

slipkit schreef:
ik laat die stekker dur gewoon in zitte veel te veel gedoe telkens dat ding dur uit halen
want bij mij zit het stopkontact onder de tv ong. maar je ken hem er gewoon in late
hoezo zit er anders een aan uit knoppie op ?

ik denk dat het bedoeld is voor het geval de bliksem in slaat ofzo... koop gewoon een verlengsnoer met stekkerkastjes die automatisch uitschakelen zodra en bliksem in staat... (volgens mij moet dit makkelijker te beschrijven zijn)... dan is er nix mis...

spawn again 04-09-2002 22:58

Klinkt niet gezond.

Is dit bij 1 stopcontact of bij meerderen?

MaakUt 05-09-2002 03:57

Citaat:

Retarded schreef:

ik denk dat het bedoeld is voor het geval de bliksem in slaat ofzo... koop gewoon een verlengsnoer met stekkerkastjes die automatisch uitschakelen zodra en bliksem in staat... (volgens mij moet dit makkelijker te beschrijven zijn)... dan is er nix mis...

naja echt goed helpt dat niet.. wij hadden eerst ook zo'n ding met zo'n zekering erin of wat het dan ook is.. superduur.. sloeg de bliksem in.. (in de buurt of weet niet waar.. iig overspanning ofzo) en toen was dus toch mooi de hele pc kapot.... het was wel een oude pc maargoed.. zo'n ding werkt dus niet :)

Retarded 05-09-2002 07:56

Citaat:

MaakUt schreef:

naja echt goed helpt dat niet.. wij hadden eerst ook zo'n ding met zo'n zekering erin of wat het dan ook is.. superduur.. sloeg de bliksem in.. (in de buurt of weet niet waar.. iig overspanning ofzo) en toen was dus toch mooi de hele pc kapot.... het was wel een oude pc maargoed.. zo'n ding werkt dus niet :)

bij mij heeft ie toch al 3x zijn werk gedaan..

DP17 05-09-2002 09:12

Je kunt het beste die stekker er in laten zitten! Maar blijfgt hij vonken afgeven dan zou ik toch maar een verlengsnoer kopen. Dan nog je cube gaan :D ruilen voor een ander of een PS2

Firebolt 05-09-2002 15:16

Bliksem inslag hebben wij thuis nog nooit gehad (wij hebbe kabel TV, ik d8 dat bijna iedereen dat had :o )
over die vonken xzou ik me ook maar niet druk maken, alle apparaten met veel spanning hebbe dat (en kan dat ook zien, als je goed oplet). Nx aan de hand dus ;)

spawn again 05-09-2002 18:33

Citaat:

Firebolt schreef:
Bliksem inslag hebben wij thuis nog nooit gehad (wij hebbe kabel TV, ik d8 dat bijna iedereen dat had :o )
over die vonken xzou ik me ook maar niet druk maken, alle apparaten met veel spanning hebbe dat (en kan dat ook zien, als je goed oplet). Nx aan de hand dus ;)

Ja, en een GameCube heeft dat. :rolleyes:

Firebolt 05-09-2002 18:41

Citaat:

spawn again schreef:
Ja, en een GameCube heeft dat. :rolleyes:

check ook maar bij je PC (anyway bij ons is het bijna alles: PC, GC, op school etc.)

spawn again 05-09-2002 18:47

Citaat:

Firebolt schreef:
check ook maar bij je PC (anyway bij ons is het bijna alles: PC, GC, op school etc.)
Volgens mij is jullie huis een beetje fout bedraad. Ik heb nooit zulke flitsen. Een keer gehad en toen was het stopcontact kapot.

Ieke 05-09-2002 20:43

Ik heb zo'n stekkerdoos waar de stekker in zit. Ik heb het gewone stopkontact ook geprobeert, maar daar vonkte die ook. Hij doet het niet altijd, maar wel heel regelmatig.
Ik heb wel eens eerder een vonk met iets gehad, maar dat gebeurt eigenlijk maar heel zelden.

Rareware 06-09-2002 19:29

mischien is de contactdoos wel kapot/draadje los of zo.

diamondvoodoo 07-09-2002 14:47

staat de powerknop niet aan terwijl je de stekker erin/eruit haal???
Of misschien moet je eerst 5 min wachten voordat je de stekker eruit trekt nadat je gestopt bent met spelen op de cube. Kan zijn dat hij nog warm is ofzo en daarom soms vonkt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:18.