![]() |
Vuelta a Espaņa/ Ronde van Spanje
Aankomende zaterdag 7 september begint het wielerspektakel in Spanje weer. 3 weken lang mogen de de internationale toppers de strijd aan gaan met de Spaanse renners, die vaak de Vuelta dicteren.
We beginnen dit jaar in Valencia met meteen een ploegentijdrit van 24,5 km. De renners moeten meteen serieus aan de bak. En al in de 5e etappe gaat het bergop. Dan klimmen ze als slotklim de Sierra Nevada, ook bekend als skioord. Daarna trekken ze naar het Noorden, om via een een individuele tijdrit van 36,5 km in Cordoba de Alto de Angliru aan te doen. Deze berg is berucht om zijn gigantische stijgingsprecentages en zijn gevaarlijke aanloopweg, met als stijlste stuk een 23,6% :eek:. Daarna krijgen ze nog een finish bergop in de woonplaats van Roberto Heras, Bejar. De laatste etappe is een rit van het Warner Brothers park naar het voetbalstadion van Real Madrid, het Santiago Bernabeu. Deze rit is een tijdrit van 41,2 km. Wie zijn de kanshebbers voor de eindzege? Wie zijn de gevaarlijke rittenkapers? En hoe zit het met de sprinters? "Het Vuelta topic voor u" |
ha! beloki, heras, gonzalez de galdeano, mancebo lijken me de grootste kanshebbers
|
zijn veel kanshebbers voor de top 5
hierboven genoemden + botero,heras,simoni,sevilla,azevedo misschien. Jammer dat armstrong niet meedoet, als hij nou echt zo goed is moet hij het ook vaker dan 1 keer per jaar laten zien vorig jaar won casero, rijdt nu bij team coast hier staan de teams: http://www.lavuelta.com/02/ingles/equipos/index.html wel leuk dat cipollini meedoet. weet iemand of het ook in nederland wordt uitgezonden? en dan niet bij sportjournaal de finish maar gewoon grote samenvatting/live? |
op eurosport wordt het waarschijnlijk uitgezonden en ik ga lol maken als Blijvelens geen enkele kans maakt in de sprint.
|
Je kan tv1 (België) toch wel ontvangen? Daar is het elke dag live
|
Doen helaas bijna geen Nederlanders mee. (n)
Dus dan maar inschrijven bij vueltatoto.nl om het spannend te maken. (y) Ik denk trouwens dat Beloki gaat winnen. De best-of-the-rest in de Tour de France. En nu doet Armstrong niet mee, dus is hij favoriet. |
Ik ben voor Oscar Sevilla!
En Blijlevens mag van mij de sprints winnen |
Citaat:
|
gokje: Beloki winnaar eindklassement
|
ik denk dat heras gaat winnen hij liet het al zien in de tour
en de nederlanders die meedoen zijn blijlevens vierhouten en lantink ofzoiets |
als ie mee doet (mag doen?) is Gilberto Simoni idd ook wel een kanshebber op een rit overwinning, en misschien meer.....hij heeft door zn verbanning uit de giro dit jaar wat recht te zetten.
maar doet ie wel mee? is ie nie weggestuurd door zn ploeg? :confused: |
Citaat:
Simoni doet mee en zit nog altijd bij Saeco. De Nederlanders die meedoen zijn Jeroen Blijlevens, Koos Moerenhout en Bram Tankink. |
2 letters verkeerd maar :o
|
Helaas laat de Raboploeg de Ronde van Spanje aan zich voorbij gaan (n)
|
once wint ploegentijdrit :o
|
Whahahaha beginnen die gekken met een ploegentijdrit :D komen dus de eerste dag allemaal rijders van dezelfde ploeg in het algemeen klassement te staan toch? :D ... :rolleyes:
|
De uitslag van de ploegentijdrit:
1.ONCE (Spa) 24,6 km in 26'21" (gem. 56,0 km/u) 2.US Postal (VS) op 14" 3.Kelme (Spa) 15" 4.Telekom (Dui) 18" 5.Fassa Bortolo (Ita) 23" 6.Cofidis (Fra) 26" 7.iBanesto.com (Spa) 27" 8.Team Coast (Dui) 39" 9.Mapei (Ita) 42" 10.Acqua e Sapone (Ita) 14.DOMO 59" En Mr. Oizo; ja, want dit is nu de top 10. De eerste 7 zijn van ONCE en de nummer 8,9 en 10 zijn van US Postal. 1.J.Beloki (Spa) in 26'21" 2.Igor Gonzalez de Galdeano (Spa) 3.J.Azevedo (Por) 4.R.Diaz Justo (Spa) allen 5.J.Jaksche (Dui) z.t. 6.M.Serrano (Spa) 7.M.Zarrabeitia (Spa) 8.A.Cruz (VS) op 14" 9.M.Barry (VS) z.t. 10.V.H.Peņa (Col) |
wrom doet rabo eig niet mee :confused: (n)
|
Citaat:
|
Vind het wel jammr, dat de ronde van Spanje altijd is wanneer ik (en de emeste mesnen) weer naar school moeten.
Maar om nou weer te zeggen wisselen met de tour de france, mwah. Ik volg daardoor de Tour meer dan de ronde van Spanje. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Vandaag wint Mario Cipollini zijn allereerste Vuelta-rit. Hij doet dit door in de massasprint Petacchi, Zabel en Freire te verslaan. Een hoop topsprinters :cool:
Joseba Beloki behoudt de leiderstrui. |
Cipo!
|
Opnieuw Cipo. Na ontzettend goed voorbereidend werk van zijn ploeg Acque e Sapone wint hij de sprint op z'n gemak. Petacchi wordt 2e, Sacchi 3e.
Beloki houdt de leiderstrui. Wordt het in de vlakke etappes een herhaling van de Giro? |
De 1e bergrit. Aankomst op de Sierra Nevada. Guido Trentin won, voor Felix Garcia Casas. Mikel Zarrabeitia heeft de trui overgenomen van zijn ploeggenoot Beloki. De laatste plaatste vlak voor de finish nog een demarrage, maar veel gevolgen had die niet, alleen voor Roberto Heras, die een paar seconden verloor.
|
wordt spannend morgen.
denk toch niet dat gonzalez het haalt helaas. |
Ik zet m'n geld toch in op Aitor (y)
|
maar heras wint :o :p
|
Gonzalezzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz!!!!! :d
|
ja en hoe!
beloki 3de, hmmm |
niemand het de nummer 1 en ik was de neige met de nummer 2
benk nou stoer :o |
ik zei beloki en heras piemel
|
Citaat:
|
Bij welke ploeg zou Aitor Gonzalez nu een contract tekenen?
Ik hoop alleszins voor quick step-davitamon |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:12. |