![]() |
kan iemand mij vertellen wat Arbo-zorg inhoudt??
Plzzzzz mensen...
wat is nou precies arbo-zorg ?? en is dat een verzekeringswet of en een beschermingswet ??? en why ?? Groetjes Moiiiiiiiiiiiiiiiiiii |
de Arbo unie is een bedrijf wat ziekteverzuim controleert. Ik heb pfeiffer, en werk bij de albert heijn (bijbaantje).
Ik moest er een paar keer heen om te vertellen hoe het met me ging. Zorg dat je briefjes/bewijsjes meeneemt van de dokter/apotheek, dan sta je sterker. Als je weer beter wordt, ga je met de Arbo kijken wanneer je weer kan beginnen met werken, bv. eerst een paar uurtjes, daarna meer etc. Dt is wat ik er van weet. |
ja idd.
bij mij belden ze een keer op toen ik ziek was, of het uitkwam als ze even langskwamen. Had dus diezelfde dag iemand op de stoep staan, stelde me wat vragen (ben je naar de dokter geweest, wat heeft ie voorgeschreven, hoeveel uur is je contract). Een paar dagen later beldde ze weer om te kijken of ik nog steeds ziek was. En dat, terwijl ik in die week maar 2 uur had hoeven werken! Maar goed, dat doet de Arbo dus o.a. |
Het begrip Arbo duidt op arbeidsomstandigheden. Arbozorg houdt zich bezig met het verschaffen van veilige werkmethodes. Denk bijvoorbeeld aan het geven van voorlichting over het werken met gevaaarlijke stoffen of het aanpassen van werkplekken of het verschaffen van persoonlijke beschermingsmiddelen (veilgheidsbrillen, veiligheidsschoenen, beschermende kleding, adembescherming, gehoorbescherming). Denk ook aan het geven van voorlichting over het veilig werken met diverse gereedschappen, het werken met ladders, hijskranen en dergelijke en het verzorgen van cursussen voor het rijden met een heftruc of andere transportmiddelen.
|
bedankt voor de hulp Mensen !!!!
Greetzzzz |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:00. |