![]() |
Gitaargeluid
Van welke cd (of nummer of band) vind jij het gitaargeluid het mooist/vetst?
Er zijn veel bands met een heel eigen geluid. Ik in ieder geval: deftones - het album adrenaline |
In "Fuell" van Metallica komt een heel vet palmmuted stukje voor, hoor je een prachtig mesa geluid.
|
offe, junkie doll van mark knopfler, das een mooie sound, heeeerrrrrlijk
|
O ja, en de lang resonerende snaren van Opeth
|
Guns N' Roses - Sweet Child O' Mine
Daar 't begin van. (y) |
op In Flames - Whoracle / The Jester Race klinkt het heel vet.
op Macabre - Gloom klinken de gitaren beetje droog en 'crunchy', ook wel goed. |
Deftones zeker wel jah, ik kan het geluid van white poney bijna perfect imiteren (vindik dan) met mijn gitaar en pedaal, verder vind ik die hele diepe bas ook vet gaaf, ik vind de bas van flea echt lekker klinken, zoon lekker vette MusicMan Stingray, verder houd ik van zoon lekker rammelende E-snaar (op een bas dus).
|
Het indie-gitaargeluid.
En de gitaren van the Smashing Pumpkins |
axel rudi pell
jimi hendrix ritchie blackmore's rainbow |
dream theater :) + deftones idd + my vitriol + lekkere grungegeluiden van alice in chains
|
Die gasten van Bodycount hebben een Vette sound erin zitten jesus
|
En ze zijn naamsgeil.
|
ik zat vanmiddag ff in de coffeeshop, en daar draaiden ze dus een of andere stonerrock band, kyuss geloof ik, lekker zoemend gitaar geluid
voor de rest bands met een vet gitaargeluid dying fetus regurgitate the project hate cannibal corpse severe torture |
Dino van Fear Factory, en Pantera`s Dimebag, ook lekkere sound
|
't Live ragwerk van Silverchair klinkt zeer vet (op bootlegs bv)... :D Deftones heeft zeer vet geluid qua gitaar, veel distortion, maar toch nog goed verstaanbaar.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
sonic youth heeft vaak mooie stukjes gitaarspel...
|
Deftones
My Vitriol Placebo And You Will Know Us By The Trail Of Dead Ikara Colt Kyuss Dreadlock Pussy |
Nirvana - In Utero
Brian Molko haalt ook wel mooie klanken uit zn gitaar |
Dis! die hebben pas der eigen geluid (y)
maar is helaas niej zo bekend:( |
Knopfler heeft een heel apart geluid wat uit duizenden is te herkennen. Da's goed.
|
over het algemeen het meeste van korn wel al die kunstjes die ze flikken met hun snarige lanzen klinken mij wel fijn in de oren.
|
Ik vind het gitaarspel van Opeth heel erg goed!
Ook van Dredg vind ik het echt geweldig.. en het geluid in Black Metal bands is wel vaker goed, neem Anorexia Nervosa of Amon Amarth |
ik vind het geluid van the decline wel mooi, net zoals de laatste cd van nofx
|
Neil Young - Everybody Knows This Is Nowhere
|
MR. BRIAN MAY
en natuurlijk jimi Hendrix |
Ten Foot Pole heeft op de oudere cd's een ontzettend koele sound
ADD moet je bijvoorbeeld maar us luisteren |
Anti-Flag vind ik altijd wel iets hebben..
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:32. |