Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   pijn bij plassen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=2081)

imre 03-10-2001 19:02

pijn bij plassen

Ik heb soms pijn als ik naar de wc ga. Het plassen gaat goed, maar daarna doet het even heel erg zeer. Sommige dagen (vooral 's ochtends) is het veel erger dan de ander. Ik moet dan ook veel sneller naar de wc en kan het minder lang ophouden. Op andere dagen heb ik er totaal geen last van.
Wat kan het zijn?

choky 03-10-2001 19:50

ik denk blaasontsteking

als het dat is:
naar de dokter ermee en veel drinken

*meissie* 03-10-2001 19:52

jah waar hebbie pijn, steken in je buik, of je vagina?? want als het prikkende pijn is aan je vagina kan er een soort wondje zitten ofzo, heb ik ook gehad, en anders zou ik het niet weten...

D.

vampiro 03-10-2001 19:52

Citaat:

choky schreef:
ik denk blaasontsteking

als het dat is:
naar de dokter ermee en veel drinken

agree...klachten lijken op een blaasontsteking

oneMen 03-10-2001 21:35

Citaat:

vampiro schreef:
agree...klachten lijken op een blaasontsteking

ik heb het ook ooit gehad.. is niet fijn. Ik plaste ook bloed op een gegeven moment. Heel veel drinken (en dus heeel veel plassen) is the key tot genezing van dat probleem idd

ekki 03-10-2001 23:03

cranberry zonder suiker kopen (sap zonder suiker of capsules, die laatste zijn sowieso zonder suiker) en ongeveer 3 liter per dag drinken. dus veel drinken, maar niet te veel, want dat is ook niet goed. cranberry kan je altijd nemen, ook al heb je per ongeluk geen blaasontsteking. veel drinken is ook nooit slecht, als het maar niet te veel is (zoals ik al zei). cranberry kan je kopen bij de natuurvoedingswinkel.

als het echt te erg wordt vrees ik dat je antibiotica zult moeten nemen, daarvoor moet je naar je huisarts, die kan kijken of het blaasontsteking is. doe het niet te laat, want blaasontsteking kan naar je nieren trekken en dat is echt slecht. maar als het niet te erg is, kan je het eerst proberen met cranberry en veel drinken. en: als je naar de huisarts gaat moet je ZEKER weten METEEN antibiotica.

sterkte ermee en wacht alsjeblieft niet te lang met naar de huisarts gaan. je moet dan trouwens een plasje inleveren. schaam je niet, ieder meisje kan zomaar blaasontsteking krijgen zonder dat er echt een aantoonbare reden voor is (soms wel, maar soms weet je gewoon niet wat je anders hebt gedaan dan normaal ofzoiets).

sterkte.

imre 05-10-2001 19:10

Dank jullie wel.
Ik ben heel veel gaan drinken.
Heb nu eigenlijk geen last meer. Moet wel veel naar de wc, maar dat komt van het drinken lijkt me.

imre 05-10-2001 19:12

Dank jullie wel.
Ik ben heel veel gaan drinken.
Heb nu eigenlijk geen last meer. Moet wel veel naar de wc, maar dat komt van het drinken lijkt me.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:23.