Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Muziek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=29)
-   -   Underworld - A hundred days off (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=208277)

dystopia 05-09-2002 23:13

Underworld - A hundred days off

Officiele website. Underworld ken je misschien van de film Trainspotting (het nummer Born slippy met "lager, lager, lager" - verder ken ik de film niet) of van de film Hackers (het nummer Cowgirl. Om precies te zijn wanneer Crash Override uit gaat in N.Y. en daar Acid burn leert kennen)

Over de CD/de muziek: Woeiii! Relaxed CDtje, petje af! Veelzijdige muziek. Afwisselende rhytmes en goeie opbouw. Dat is toch wel iets wat ik aan Underworld respecteer: die opbouw. Fuck, meesterlijk. Op Lowlands kende ik maar 2 nummers van ze (zie boven) maar daar heb ik dus weleven geleerd hoe je een nummer goddelijk opbouwt. Weinig tempversnellingen. Heb er niet zoveel verstand van maar het is voornamelijk ambient, volgens de krant (LD). Lekker voor op de achtergrond, om op te dansen, om op te chillen. Erg rustig CDtje al met al. Een goede opbouw aangezien de laatste nummers wel wat steviger zijn. Nummer 8 (Dinosaur adventure) beukt er toch lekker in en gaat iets meer richting techno, lijkt mij. Het mooie vind ik dat die opbouw zo geleidelijk gaat. Niet zo onsubtiel bbb/begin-boem-beuk maar eerst een lekker deuntje en dan pas steeds meer instrumenten. Ook leuk om de invloeden van andere muziekstijlen te zoeken in deze CD ;)

16 september in de winkel. Dus :cool: downloaden kopen natuurlijk :)

battlestar 05-09-2002 23:29

born slippy blijft meesterlijk
verder ken ik nie zow erg veel van ze, een aantal nr's waar ik de titel zo niet van weet

kga dit maar eens uittsjekken denk ik, klinkt goed :)

dystopia 05-09-2002 23:39

Citaat:

*BattleStar* schreef:
born slippy blijft meesterlijk
Ja heh? ik heb hier nog een gave remix liggen:
Paul Van Dyk vs Underworld - Born An Angel
Ook de moeite waard :)

Citaat:

verder ken ik nie zow erg veel van ze, een aantal nr's waar ik de titel zo niet van weet
Aanraders:
Cowgirl
Live @ Creamfields in Liverpool (2002-08-25a)
Live @ Lowlands in Biddinghuizen

Die laatste kun je misschien downloaden van de 3voor12 website
Geloof ook dat er 1 nummer van op de Lowlands 2002 CD staat.

Citaat:

kga dit maar eens uittsjekken denk ik, klinkt goed :)
Have fun :D het gaat nog beter klinken als je het op hebt staan ;)

konflict 06-09-2002 10:59

Citaat:

dystopia schreef:
16 september in de winkel. Dus :cool: downloaden kopen natuurlijk :)
uiteraard, underworld is koel. trouwens, zijn 100 dagen 't zelfde als 5 maanden? ik dacht namelijk dat die cd 5 months off heette :confused:

STP 06-09-2002 16:54

Geniale cd!

(y)

poecilotheria 06-09-2002 17:48

dat cd'tje ga ik zeker nog wel halen......eerst ff wachten op mijn studiefinanciering :D

en idd op lowlands was ie meesterlijk bezig!

alleen jammer dat in het begin het volume zo laag stond......

lennert 06-09-2002 21:42

[QUOTE]dystopia schreef:
[B]Officiele website. Underworld ken je misschien van de film Trainspotting (het nummer Born slippy met "lager, lager, lager" - verder ken ik de film niet)

Heel erg koewle film. Staat wel in mijn top drie. Maar we zitten hier natuurlijk op MUZIEK, dus eehhh, jaja, ook een toffe band, Underworld.

NERD 06-09-2002 22:45

Underworld, een van de weinige bands waar ik iedere keer weer gewoon het nieuwe album van koop, zonder me on recencies of meningen van anderen te bekommeren. Favoriete album is nog altijd Dubnobasswithmyheadman uit 1993.

GinnyPig 06-09-2002 23:51

Citaat:

konflict schreef:

uiteraard, underworld is koel. trouwens, zijn 100 dagen 't zelfde als 5 maanden? ik dacht namelijk dat die cd 5 months off heette :confused:

Hun CD heet 100 days off, maar misschien bedoel je een lied van hun. Die heet weer 2 months off.

;)

NERD 07-09-2002 00:16

you bring light in you bring light in you bring light in you bring light in you bring light in you bring light in you bring light in you bring light in you bring light in

sorry, 't is al laat... :D

konflict 07-09-2002 01:13

Citaat:

GinnyPig schreef:

Hun CD heet 100 days off, maar misschien bedoel je een lied van hun. Die heet weer 2 months off.

;)

ow :)

tis ook zo'n gedoe met al die days off ;)

J-roen 07-09-2002 10:32

goede cd, (y)
is dit trouwens niet de officiele website?
http://www.underworld-jbo.com/ :confused:

Radijs 07-09-2002 17:58

Juanita/kiteless is pas brilliant, 17 minuten stomende techno!

Het latere werk van underworld vind ik wel iets minder.

:)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:27.