![]() |
[Netwerk] vaag, doet niet
2x 10/100 mbit Realtek kaartjes, verbonden via switch
ze kunnen wel elkaar "zien" (netwerkkaartnr lezen) maar niet pingen.... IP-adress staan allebei op 10.10.10.x subnet 255.255.255.0 :confused: |
Netwerkkaart nummer lezen ??? (please explain)
goede drivers ?? (niet toevallig voor een andere realtek chipset ??) Switch niet gaar , het wil wel eens helpen om de switch te reseten (uit zetten 5 min uit laten staan en dan weer aan) en als ie uitstaat ook effe de kabels in een andere poort steken. Nou dit waren zo'n beetje mijn standaard oplossingen suc6 ermee |
Is je ipstack op je pc wel in orde? Kun je je localhost pingen (127.0.01). Kabels naar de switch wel in orde?
Wat voor switch heb je? Wat voor besturingssysteem draai je op je systemen? |
Citaat:
|
Citaat:
Maar het is waarschijnlijk opgelost gezien het feit dat er al tijdje niet meer is gereageerd. |
vaag, door nieuwe kabel werkt het beter, terwijl die oude eigenlijk niet gaar kon zijn :confused:
maar alleen win98=win98 werkt, win98=winXP werkt niet :mad: moet dus aan instellingen liggen maar ik krijg het niet goed... winXP is trouwens sowieso gaar, het kan niet met mijn USB-apparaten overweg (reboot soms gewoon) waar win98 het prima doet :mad: conclusie: winXP eraf :D |
ehm, verander die ip's even.... naar 192.168.X.X waar X is een getal 0<X>254. die ip's zijn speciaal bedoelt voor lokale netwerken.
-de postbode- |
So? 10.x.x.x ook.
Probeer eerst jezelf (127.0.0.1 EN 10.x.x.x) eerst te pingen, zo weet je of IP goed geonfigureerd is. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:28. |