Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [router instellen] (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=209476)

florisoe 07-09-2002 11:13

[router instellen]

Ik heb een router gekocht. Nu heb ik er geen handleiding bij die in het Nederlands is. De handleiding heb ik ook alleen maar op PDF. Voor het instellen van dat ding heb ik een aantal gegevens nodig. Waar haal ik die troep:

PPPoE User Name and Password
or
Fixed Internet IP Address assigned by your local ISP
Your Subnet Mask
Your Default Gateway
Your Primary DNS IP address

Wie helpt mij ff met dat ding???

Bedankt (y)

Chimera 07-09-2002 12:48

'Een' router?

Deze instellingen zijn per ISP anders, en de inlogcodes heb je van je ISP gekregen. Deze hebben waarschijnlijk een helpdesk.

florisoe 07-09-2002 13:43

Ik heb als isp @home. Maar aangezien je niet mag routeren van die lui lijkt het mij niet verstandig om met mijn vraag hun te bellen.

Quintiano 07-09-2002 16:22

Citaat:

florisoe schreef:
Ik heb als isp @home. Maar aangezien je niet mag routeren van die lui lijkt het mij niet verstandig om met mijn vraag hun te bellen.
Je hebt toch vast wel een papiertje van @Home gekregen met de instellingen voor je kabelverbinding? Tada.

angulo 08-09-2002 01:29

Die username + password heb je niet nodig want je hebt een vaste verbinding. Voor de rest van de informatie tik je bij bij uitvoeren winipcfg in en kies je ff het mac adres van je ethernet kaartje (WIN9X) of open je ff un consolebox en tik je 'ipconfig' in (WINNT). Je krijgt dan netjes alle info die je nodig hebt.

florisoe 08-09-2002 10:59

Citaat:

Tommy2k schreef:
Die username + password heb je niet nodig want je hebt een vaste verbinding. Voor de rest van de informatie tik je bij bij uitvoeren winipcfg in en kies je ff het mac adres van je ethernet kaartje (WIN9X) of open je ff un consolebox en tik je 'ipconfig' in (WINNT). Je krijgt dan netjes alle info die je nodig hebt.
Kijk dit zijn nou nog eens de antwoorden. Daar heb ik wat aan.

Bedankt hij doet het

Quintiano 08-09-2002 14:53

Citaat:

florisoe schreef:

Bedankt hij doet het

En wat denk je dan dat er in het bevestigings/informatiepapiertje van @Home zou staan? *zucht*

Jack_Ass 09-09-2002 12:41

Citaat:

florisoe schreef:

Bedankt hij doet het

Wat doet het? Je systeem of je router? Ik kan niet uit je verhaal opmaken wat je nu allemaal hebt geprobeerd...

florisoe 09-09-2002 21:55

Citaat:

Dobermann schreef:

En wat denk je dan dat er in het bevestigings/informatiepapiertje van @Home zou staan? *zucht*

Nou echt niet hoe ik een router moet gaan instellen!

Jack_Ass 09-09-2002 22:22

Citaat:

florisoe schreef:

Nou echt niet hoe ik een router moet gaan instellen!

Ghehehe, ik dacht het dus wel. Je moet dan alleen nog maar even het macadres zien te achterhalen (of is dat niet nodig bij @Home?) Voorderest is de info gelijk.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:45.