![]() |
Fout van een website
Hallo,
Gisteren zat ik es een keer gewoon wat te surfen op internet en toen kwam ik op een beheer pagina van een bekende Nederlandse kindersite. Ik kon (kan het nu nog) pagina's veranderen en zelfs adres gegevens van kinderen bekijken! Dat deel van de site is niet eens beveiligd! Nu was mijn vraag aan jullie, wat zouden jullie nou doen? De fout naar de webmaster mailen of zoiets naar bv. webwereld, tweakers mailen? Omdat zoiets een domme fout is. Stel je voor dat een pedofiel adresgegevens van kinderen wil hebben ... Hij kan ze dus zo op de site opzoeken. |
Wat denk je zelf?!
Citaat:
|
Citaat:
Ja, okeej... Maar het gaat me er ook meer om of nieuws site's het ook zouden moeten weten ... Omdat het gewoon een domme fout is.. en er volgens mij wel meer dan 1000 adres gegevens instaan! |
gewoon naar de webmaster... en als je daar echt wat voor voelt naar webwereld... alleen als je dat doet is de kans groot dat nog meer mensen 't gaan proberen te bekijken...
|
Citaat:
Maar het zou ook na de tijd kunnen, als ze het beveiligd hebben. |
Wees een goede burger en geef de webmaster even een gedetailleerd mailtje, krijg je ook een standbeeld:
"16NiceBoy maakte op 7 september de wereld op het internet wat veiliger voor kinderen" [edit]Als je het wereldwijd bekend maakt, dan heb je dikke kans dat mensen er echt kwaad mee gaan doen. Verander ook geen pagina's met boodschappen er op, dat wordt over het algemeen ook niet op prijs gesteld[/edit] |
Citaat:
Maar dit is al de zoveelste website van het bedrijf dat niet goed beveiligd is. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar ze maken 2 keer dezelfde fout... Ze beveilingen hem gewoon niet eens met een wachtoord. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar zou ik daar dan geen gedonder mee krijgen? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:06. |