![]() |
ff een vraagje voor de dichters hier
Hey mensen!
Ik heb ff een vraagje aan degene hier die zelf dichten. Ik heb de laatste tijd vaak als ik me heel blij, tevreden, gelukkig voel, dan kun je mn gedichten best omschrijven als 'depressief.' Dat is best vaag of niet?Hebben meerdere mensen hier 'last' van of ben ik de enige? Groetjes |
ik schrijf ook meestal depressieve dingen,
maar dat komt omdat ik ook alles heel pessimistisch zie, ook al ben ik heel blij en vrolijk |
ja ok, maar ik ben geen pessimist.
Ik zie juist alles positief in. ?? |
misschien omdat je over depressieve dingen meer kunt fantaseren omdat je blij en vrolijk bent, omdat je op dat moment niet weet hoe dat voelt??
|
zou best kunnen ja.
Maar ik schrijf dan wel over dat 'blije' gevoel, maar t komt er dan heel 'depri' uit, zeg maar.Snap je een beetje wat ik bedoel? |
aha http://forum.scholieren.com/wink.gif ik snap nu wat je bedoelt... http://forum.scholieren.com/smile.gif
maar hoe dat zou kunnen komen zou ik niet weten misschien is dat wel jouw stijl van schrijven. maar geef eens een gedicht dat je geschreven hebt toen je heel blij en vrolijk was, misschien dat je het depressief vindt, maar dat anderen het wel vrolijk zien. |
noue....
Deze heeft er al es gestaan, maar tis misschien niet zo'n geweldig voorbeeld... Liefde..... Wat is liefde? Een pijl door een hart? Een rode roos? Wat een onzin. Langzaam, schreeuwend doodgaan. Verwelkte rozen eten. Terwijl je gedachten verziekt zijn, verkloot door het denken aan jou. En je ziel je lichaam heeft verlaten om voor altijd bij je te kunnen zijn. Dat is liefde. Is dit een beetje een goed voorbeeld?? |
ik vind het een mooi gedicht, kreeg er zelfs kippenveol van (!!!), en je hebt wel gelijk dat het een depressieve lading heeft, maar dat vind ik in dit gedicht wel mooi
|
bedankt voor je reply(s).
En bedankt voor je positieve reactie over mn gedicht. |
Ik schrijf vooral als ik me kut voel, maar als ik vrolijk ben komen er niet alleen vrolijke gedichten uit me, zoals jij ook al zei. Ik denk (maar ik weet het natuurlijk niet zeker!) dat dat komt, omdat sombere gevoelens toch altijd makkelijker zijn om uit te drukken dan vrolijke gevoelens. Dat is bij mij tenminste zo. En ach, zo lang het dichten je plezier doet, is er niet echt een probleem denk ik!
|
Citaat:
|
sduyft osduihgf7 43w75 ysdiofuhg 79p5432y6ut suig7 ahfdg sdf
]h sfdhgusdf9g p7543 tgyiegfd wa4ue7t9 vgesdijfv 54w6t79 shdjgsfdyh 365y |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:01. |