![]() |
Alan parsons project
Ik vind het heerlijk relaxte muziek, nummers als:
- Old and wise - Eye in the sky - Don't let it show - Time zijn echt heerlijk om naar te luisteren. Dit is een van de weinige bands uit de jaren 70 en 80 die ik kan waarderen, ook niet alle nummers, maar ze hebben echt mooie dingen gemaakt. wat is jullie mening? kennen jullie ze? |
ik ken alleen old and wise...erg relaxed nummer
|
ben ik dan verder echt de enige?
|
Mja ik ken het van me pa, die heeft er CD's van. En behoorlijk wat ook als ik het me goed herinner. Moet wel zeggen dat deze CD's niet van bijzondere kwaliteit zijn als CD zijnde. Klinken blikkerig :confused:
|
Citaat:
|
nah, vind er weinig aan...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Just for the record, mijn pa heeft een erg goede geluidsinstallatie en had een pickup. Denk dat ik hem ook wel audiofiel mag noemen. Zelfs hij durft niet te beweren dat een LP beter klinkt dan een CD. Was ook laatst een discussie over op Tweakers.net http://users.belgacom.net/gc247244/myths.htm punt 2 en punt 6. |
Ik ken idd ook alleen maar Old & Wise, heb er verder niet druk naar gezocht: ik dacht eigenlijk dat dat hun enige echt goede nr was :| zal nog even wat downloaden, want O & W is echt moooi :)
en wat platenspeler betreft: ik denk dat hij bedoelt dat het geruis en dingen die je extra hoort ook toevoegen aan de sfeer, en dat het niet echt gaat om de kwaliteit van het geluid :confused: -edit- ik bedoel natuurlijk niet downloaden, ik zal wel de cd kopen ;) :rolleyes:-edit- |
Citaat:
nogmaals, dit gaat niet over de techniek, die bij de cd gewoon veel beter is, maar meer om het gevoel. Tuurlijk zou het nog beter klinken als ze het opnieuw opnemen en het dan op cd flikkeren maarja, back on topic danmaar, |
Citaat:
|
Een plaat opzetten is leuker, vind ik.
En platen zijn eigenlijk veel mooiere producten dan cd's, al zijn die natuurlijk veel handiger om mee te nemen en ze beschadigen niet zo snel. Mijn vader heeft een hoop platen, daar zitten vaak zulke mooie dingen bij, posters, mooi versierde teksboeken (geen boekjes..). En hij heeft geloof ik 1 of 2 platen van the alan parson project, maar eigenlijk ken ik alleen old and wise...MOOI :) Moet is toch maar eens meer naar gaan luisteren eigenlijk. |
Citaat:
|
ik heb er 3 lp's van. vind het zelf erg lekker om naar te luisteren.vooral de plaat "I robot"is erg goed.
|
Alan Parsons Project is een van mijn favoriete bands. Eric Woolfson en Alan Parsons waren echt briljant als duo en kwamen met perfecte muziek. Hun beste album vind ik tot nu toe ''The turn of a friendly card''.
Andere bands die redelijk in deze stijl spelen/speelden zijn: Camel, Genesis en Pink Floyd. Ook deze bands vind ik fantastisch! |
alan parsons is geen up van 4 jaar waard.
|
Citaat:
|
Haha, laatste tijd veel ups van 4 jaar oud! Ik ben fan.
|
Deze muziek werd in het begin hoofdzakelijk gekocht door hifi fanaten, omdat deze band (olv Alan Porsons) als eerst in staat was een ''kamerbreed'' geluid neer te zetten.
|
Ik heb alle albums, maar Eye In The Sky ken ik als enige uit mn kop en draai ik ook regelmatig. Vette shit doch ga weg met je ups
|
kut mag dit topic weg?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:29. |