Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Levensbeschouwing & Filosofie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=90)
-   -   Ledematen aan laten groeien. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=210717)

Hardcore 08-09-2002 14:34

Ledematen aan laten groeien.

Waarom groeien er bij sommige kreeftensoorten en bij hooiwagens hun poten weer aan? En waarom is dah niet bij ons mensjes? Want dah zou wel handig zijn.

Vash! 08-09-2002 15:09

Misschien op een zelfde manier als hagedissen hun staart verliezen en weer aan later groeien :confused:

makita 08-09-2002 16:54

omdat die beesten heel vaak een arm of een been verliezen en als ze dan dood zouden bloeden dan zouden hele soorten uitsterven dus daarom groeien ze weer aan.

maar de mens kan nep armen en benen maken en daarom groeien ze bij ons niet meer aan.

denk ik

Martin The Martian 08-09-2002 17:07

Citaat:

makita schreef:

maar de mens kan nep armen en benen maken en daarom groeien ze bij ons niet meer aan.

denk ik

tuurlijk in het jaar 2000 v. chr hadden ze ook al robot armen - benen :D

notbonefish 09-09-2002 09:52

Citaat:

makita schreef:
omdat die beesten heel vaak een arm of een been verliezen en als ze dan dood zouden bloeden dan zouden hele soorten uitsterven dus daarom groeien ze weer aan.

dus ze groeien aan zodat ze niet dood bloeden?? :confused:

volgens mij hebben mensen die genen ook, maar is die lang geleden in de loop van de evolutie al uitgeschakeld. het zou wel leuk zijn als mensen ledematen terug zouden kunnen kunnen groeien.

Kat 13-09-2002 20:06

Mjah, heb wel eens gehoord dat als je de 5 'punten' van een zeester eraf snijdt, dat er dan allemaal nieuwe zeesterretjes uitgroeien... apart...
maar als zo'n zeester nou 1 'ziel' of 'geest' of iets wat daarop lijkt heeft, hoe doet ie dat dan? ik heb nog nooit van een schrizofrene zeester gehoord...en zeker niet 1 met 5 persoonlijkheden...

GinnyPig 13-09-2002 22:30

Ik moest even denken aan dit bericht:

Citaat:

Hoop voor het mannelijk geslacht

Wetenschappers in de Verenigde Staten hebben een ontdekking gedaan die veel mannen kan helpen. Ze zijn erin geslaagd om, in laboratoria, grote delen van penissen te kweken. The reageerbuis pennissen werden succesvol gebruikt voor het “herbouwen” van de geslachtsdelen van konijnen. Na een periode van rust en herstel konden ze hun edele delen weer voor datgene gebruiken, waar konijnen om bekend staan. Ze waren in staat om te copuleren, penetreren en sperma te produceren.

Anthony Atala van de Harvard Medical School voerde samen met zijn team de experimenten uit, aldus New Scientist Magazine. Hij zegt dat de onderzoekers op dit moment hele penissen in reageerbuizen proberen te kweken. Maar hij zegt ook dat de techniek zich nog in een pril stadium bevindt en dat het nog wel een tijdje zal duren voor de techniek ook voor menselijk weefsel gebruikt zal worden. De wetenschappers waren er tot nu toe alleen nog in geslaagd om die delen te kweken, die verantwoordelijk zijn voor erecties, niet het hele orgaan. Ook hadden de rechtopstaande delen meer de “hardheid” van iemand van zestig dan van die van een viriele dertiger.

:D

Bron: Chemisch Weekblad

tacidvs 14-09-2002 21:04

Pff, ga dan tenminste de kijk lezen, zelfs daar staat meer zinnigs in dan wat hier zoal uitgekraamd wordt.

Shadow X 17-09-2002 14:44

Stond volgens mij idd in de kijk.
Zijn ze mee bezig, komt er aan;
als je over 50 jaar je arm veliest kun je een nieuwe aan laten groeien, met dezelfde techniek die inkvissen of salamanders gebruiken.

Infaustus 17-09-2002 21:41

Citaat:

Shadow X schreef:
Stond volgens mij idd in de kijk.
Zijn ze mee bezig, komt er aan;
als je over 50 jaar je arm veliest kun je een nieuwe aan laten groeien, met dezelfde techniek die inkvissen of salamanders gebruiken.

hmm 67... dan is het ook de moeite niet meer waard.....

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:22.