![]() |
Pim en Volkert, bedankt
Pim en Volkert, bedankt
Ik moet zeggen, het was een leuke publiciteitsstunt, Pim, cabaretier was de baan voor jou, je was amusant, De “moord”, was eigenlijk het perfecte einde voor je, Na elke dag op tv, ook nog met een foto in de krant. Je zag er mooi uit op de foto, liggend in dat pak, En je kreeg wat je wilde, stemmen uit medelijden, 15 mei werd het stembiljet een condoleanceregister, Maar ja, met die publiciteit was het niet te vermijden. Maar domme mensen, wordt toch eens wakker, Pim kwam op voor de middenklasse, echt niet, Met zijn 6 huizen, hij zei wat jullie wilde horen, Stemmen op een dode, alleen loze beloftes in ’t verschiet. Pim, hoeveel heb je Volkert er eigenlijk voor betaald? Minister President zou niet meer zijn gelukt, Of deed hij het gewoon: At your service, Vond hij de naamsbekendheid ook zo fijn. Slim wel, dat je hem even had doorgetrokken, Milieuactivist, ja zo kreeg idd links de schuld, En het proletariaat liet zich zo manipuleren, De achtergrond van hem was mooi verhuld. Het zwijgen was zeker ook afgesproken? Zwijgen, omdat Pim het zo gewild heeft? Maar helaas, het bewijs is bijna sluitend en, Een hoop mensen zullen hem haten zolang hij leeft. Maar ikzelf heb er wel van kunnen genieten, Iedere malloot kan tot premier worden gekrenkt, Ik denk dat Jan Peter maar vervangen moet worden, Door Hans Teeuwen, die zegt ook wat hij denkt… |
Het 'Pim' en 'Volkert' gehalte ligt hier erg hoog op het moment. Waarom?
Het gedicht vind ik niet geweldig. De boodschap ligt er te erg bovenop en ik heb veel betere gedichten van je gelezen! :) |
Citaat:
|
Ik vind hem af en toe een beetje hard, maar hij spreekt me heel wat meer aan as die anti Volkert gedichten en ik vind hem ook qua vorm beter in elkaar zitten. Mooie climax op et einde ;):p
|
Vooral de laatste strofe is errug ok! :)
Alleen, gekrenkt... is denk niet het woord wat je bedoelt... of heb ik het nou verkeerd begrepen?! :confused: ´kren·ken (ov.ww.) 1 iem. in zijn gevoelens treffen => grieven, kwetsen 2 letsel, schade, nadeel toebrengen aan Anywayz, vind de meeste stukken goed, en zeker dus het einde! XXX |
Citaat:
misschien met het premierschap worden gekrenkt? Verder bedankt :) |
ieder zijn mening dan maar he...
|
Citaat:
Inhoudelijk perfect gedicht (y) |
Citaat:
|
ik vin m goed, al die herry rond pim is maar onzin
en verder ook n goed gedicht kussies sasa |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:48. |