![]() |
Hadden ze dan toch gelijk toen ze zeiden, Hardcore will never die??
Dacht dat hardcore hartstikke dood was, morsdood, fijn begraven, in een klein dorpje, op het hoge groningse land, maar ik begin toch weer sterk te twijfelen!
De periode van Trance lijkt voorbij te zijn, tis er nog wel, maar je merkt dat de populariteit weer aan het dalen is, terwijl Q-dance, met zun keiharde Hardstyle feesten, als Qlimax en Qlubtempo toch weer zun opmars maakt en dan denk ik, wat niemand een half jaar voor ogen had kunnen hebben, lijkt weer te gaan gebeuren, HARDCORE KOMT TERUG!! Volgens mij niet zomaar, maar met een snelheid, van 240 km op de A1! Natuurlijk was Sensation White Edition dit jaar mateloos populair, en trance zal voorlopig ook nog wel ff ruleeen voor veel mensen, maar zie ik het verkeerd als ik zeg, dat we over een jaartje weer met zun allen in aussie's staan, dat de tondeuses, met bosjes de blokker uitvliegen, dat de bomberjacks weer gouden handel is en dat we eindelijk Dj Jean voor altijd vaarwel kunnen zeggen??! |
ach ja, sommige ezels blijven zich aan dezelfde steen stoten
:D |
--> Lifestyle
|
Citaat:
ik denk trouwens niet dat de oldskool gabber (aussie, bomberjack en nike air max) echt helemaal terug zal komen, het kan niet meer zo populair worden zoals het ooit was.. en dat is een goede zaak.. ..hardstyle feesten zoals qlimax staan trouwens bekend om de agressiviteit van de bezoekers en het bijbehorende geweld |
hardcoremuziek is opzich weer met een bloei bezig
maar je moet je niet vergissen je zult echt geen gare hakkuhbar meer zien ofso (wat ik meer carnavalsmuziek dan gabber vind) en aussies en dergelijke ook niet het is qua stijl helemaal veranderd eigenlijk de muziek vind ik persoonlijk heel erg goed geworden tips: lady dana - live @ masters of hardcore 6 dj dja - live @ masters of hardcore dj promo - bass power etc etc. ik denk ook niet dat het erg commercieel gaat worden, daar zit de gabbergeneratie van tegenwoordig namelijk helemaal niet op te wachten |
Citaat:
|
I hate hardcore
fucking computer music |
Citaat:
|
Citaat:
maar idd, je kon wel eens gelijk hebben, je ziet en hoort het steeds vaker. |
Citaat:
ZOlang ik maar niet gedwongen word dr naar te luisteren vind ik alles best... |
hardcore will never die..
dat is gezegd door een of andere muziek maker van de 2e generatie hardcore, dus gewoon dat gebonk.. de echte oude hardcore is teminste vet, en dat leeft iig :) |
hardcore kon ik eerst nog waarderen in de jaren 94/95
op een gegeven moment had ik het gehad en blij met de trancemuziek die nu wordt gedraaid op feesten laat ze het daar maar op houden |
Citaat:
|
Citaat:
net zoals hardhouse en hardstyle...niet over 1 kam strijken doe je ook niet met rap en hiphop |
Citaat:
tis un optie natuurlijk... ;) |
Citaat:
ik zie daar zelf het verband niet tussen maargoed... :confused: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Hardcore is nooit dood geweest. Het was alleen weer na alle commerciële verneukingen een undergroundstijl geworden. De "massa" vond opeens Clubtrance toch mooier en beter. Wat alleen maar ten gunste kwam van de echte hardcoreliefhebber. De feesten werden welliswaar kleiner, maar de sfeer werd er beter op.
Anno 2001 / 2002 begint dan de opkomst van de hardstyle. Een stijl wat iets rustiger dan Hardcore is, maar ook iets steviger dan de Trance. Iets wat ook langzamerhand het Top 40-publiek bereikt. Je kunt rustig zeggen dat Q-Dance er op het juiste moment en op de juiste plek is. Feesten als Qlimax schieten als paddestoelen uit de grond. Hetzelfde wat in de periode '96 met de hardcore feesten gebeurden (zoals Thunderdomes die in een megacomplexen gehouden werden), gebeurde nu weer. En net zoals er vroeger Happy Hardcore verscheen wat meer toegankelijker voor het massapubliek was, zie je nu een beetje - ik noem het even zo - het Bitte Ein Beat syndroom. Hardstyle, maar dan iets vrolijker. Maar om maar even terug te komen op de Hardcore: De Hardcore is weer in volle glorie. Grotere feesten zoals Masters of Hardcore, Hardcore Resurection en binnenkort het 10-jarig bestaansfeestje van Thunderdome worden weer goed bezocht. Of het echter goed is voor de scene? De een zegt van wel, de ander zegt van niet. Ik hoop alleen dat de Hardcore niet weer wordt verneukt zoals in de periode '98. Zou ik persoonlijk zonde vinden voor de echte hardcore liefhebber. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Rap en Hiphop? Voor zover ik het weet is hiphop geen muziek maar een stijl.. of een subcultuur.. |
Citaat:
|
Citaat:
hij word mischien gewaardeerd door vele mensen. (gabbers en niet-gabbers) en als jij de link pim fortuyn en hardcore verklaart door het zien van verschillende cu2's...hoop ik dat je ook nog verder in de wereld kijkt dan internet. (niet kwaad bedoelt :) ) want via internet kun je nooit zien of het een echte gabber is of een meeloper... politiek en muziek moet je gescheiden houden maarja dat is mijn mening. |
Citaat:
|
Citaat:
|
geef mij maar industrial als we het toch over electronische muziek hebben :)
|
Citaat:
|
hehe nee heb nix te verbergen...
vind het alleen jammer dat er vaak negatief of onterecht uitspraken worden gedaan over de hardcore scene! maargoed ik snap wat je bedoelt. en over die opmerking van hetzelfde kapsel als pim: :D :D :D |
Ja, ik heb het eigenlijk wel meer voor hardcore dan voor trance...Ja, de scene is af en toe wel een beetje kut, en dat is geen gerucht...en sommige hardcore fans zijn echte klootzakken...maar dat heb je elders ook...
Er wordt vaak onterecht gespot met het genre...best jammer eigenlijk, en eerder naïef van mensen die zich bezig houden met gabber te kleineren...er is nix verkeerd met de stijl Ik vind, als je uw ene hand niet kan voltellen met groepen die zich verdiepen in een bepaalde stijl, je niet weet wat het genre inhoudt |
Citaat:
|
Nog geen post van osmano? :D
|
Citaat:
|
Tzou anders wel een welkome afwisseling van het straatbeeld zijn, een beetje eenheidsworst tussen al die saaie individuen die niet in hokjes passen...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Persoonlijk hoop ik dat als het hardcore weer helemaal tot leven is gekomen, dat het wat toegankelijker word voor iedereen, kortom hardcore in een nieuw jasje, Lady Dana weer terug in the hardcore scene, maybe i'm dreaming, maybe it's true!
|
Citaat:
en wat betreft die agressieviteit, je ziet dat op elk feest er wel veel dingen gebeuren, zelfs al zou iedereen echt strak staan en vredelievend zijn gebeurt er toch nog genoeg.. maar dat kan me niet interesseren want ik heb er zelf geen last van, ik blijf uit de buurt van georganiseerde hardcore/hardstyle e.d. feesten, wat me opvalt is dat er bij kraakfeesten waar ook harde muziek gedraait wordt en waar hetzelfde volk op afkomt eigenlijk amper problemen zijn.. |
Citaat:
|
je kan van xtc anders aardig aggresief worden
|
Citaat:
|
Citaat:
|
zal me m'n reet roesten. Zo lang ze mijn fiets maar laten staan.
Trouwens in Sittard lopen al aardig wat gabbers rond hoor, daar heb je ook tenten die die stijl alweer helemaal oppikken. |
laat ze maar komen. dan kan ik me tenminste weer dood lachen als gabber piet weer met zijn snufferd op de televee komt. :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Ff ontopic: Hardcore komt niet terug. Hardcore kán niet terugkomen, want het is nooit geweest waar het nu zou moeten terugkomen. Het is in de underground, waar het altijd is gebleven. Die hele '96 periode werdt hardcore genoemd in de media, maar was niks meer dan Hakkuhbar en dat soort rotzooi. IMO heeft het de underground dus nooit verlaten. |
Eerste en tweede stukje is knullig IMHO. Kom maar met brnnen, ik heb van beide zaken hele andere dingen gelezen dus... schiet niet op..
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:10. |