Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [XP] Word vs. mijn geheugen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=213026)

Henri 10-09-2002 18:46

[XP] Word vs. mijn geheugen

Regelmatig krijg ik bij Word (2000) de melding dat er niet voldoende geheugen vrij is. ZEIK NIET. Ik heb dan een paar MSN venstertjes open (1 tot 3), en 1 browsertje.
Ik heb een AMD Athlon XP 1800+, MSI KT3 Ultra-Aru, 256 MB DDR 333 mhz.

Ik draai XP. T is toch in feite complete bullshit dat ik die melding krijg, mijn systeem in combinatie met de openstaande app's? Ik wil dan bijv. printen, of spellingscontrole doen, en krijg dan een melding dat er geen geheugen meer is...

jungle_brother 10-09-2002 18:50

Kan diverse oorzaken hebben. Het zou ook kunnen dat er een driver conflict is doordat deze niet goed wordt ondersteund door XP (K*t XP!). Maar het hoeft niet perse aan draaiende applicaties te liggen. Zeker niet als ik jouw PC specs. zie.

Harrie 10-09-2002 18:56

heb ik ook wel eens last van.
"onvoldoende virtueel geheugen beschikbaar" oid.
dan een [ctrl][alt][del] check en zie ik dat zonealarm abnormaal veel geheugen vreet, dus weer een proces beëindigen.

Henri 10-09-2002 19:34

Citaat:

jungle_brother schreef:
Kan diverse oorzaken hebben. Het zou ook kunnen dat er een driver conflict is doordat deze niet goed wordt ondersteund door XP (K*t XP!). Maar het hoeft niet perse aan draaiende applicaties te liggen. Zeker niet als ik jouw PC specs. zie.
Nee ik verwacht ook niet dat het aan de overige app's ligt. Die paar dingen die openstaan, moet - niet lullig/eigenwijs bedoeld - mijn pc toch echt met gemak aankunnen...

Citaat:

Harrie schreef:
heb ik ook wel eens last van.
"onvoldoende virtueel geheugen beschikbaar" oid.
dan een [ctrl][alt][del] check en zie ik dat zonealarm abnormaal veel geheugen vreet, dus weer een proces beëindigen.

Ik draai geen ZoneAlarm, wat ik wel draai (in de systray) is:
- Logitech Keyboard software
- KaZaA lite
- Winamp

Thats all.

perseus 10-09-2002 19:41

Terwijl ik word xp draai, draai ik met gemak ook nog zonealarm, msn, pulse (:D), Samsung multimedia hotkey, norman virus control, mozilla, en KaZaa Lite. En ik heb nergens last van (ik draai Intel pentium 4 1,5 ghz, 256 mb ram btw.). Dus waar het dan aan ligt :confused:

Steefjuh!! 12-09-2002 09:49

Heb ik ook een tijd gehad.
Probeer eens Word opnieuw te installen, werkt dat niet (zoals bij mij) probeer dan eens Word XP te installen.

Manus J. van Alles 15-09-2002 20:26

KaZaA scheen wel veel geheugen te gebruiken, maar zoveel...

JJzD 16-09-2002 02:43

is dit niet iets onder die 640k uit het oude dostijdperk??

spawn again 16-09-2002 07:15

Virtueel geheugen is wat anders.

Zorg dat er genoeg ruimte is op de C: schijf/partitie. Hou ongeveer 1GB vrij.

Beyoned 17-09-2002 13:23

vertieel gehuegen is in te stelle via configurateo scherm ergens mah waar ook al weer?:S

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:41.