![]() |
printer delen tussen 2 computers
ik heb 1 printer die ik wil delen over 2 computers. Dus wil ik deze 2 computers met elkaar verbinden via de netwerkkaart, maar de netwerkkaart van de computer met de printer wordt al gebruikt voor telenet. Moet ik er dan een 2de netwerkkaart insteken, of zet ik er beter een hub tussen en dan die telenet kabel ook op die hub steken, of gaat dat niet. Of is er een andere oplossing
thanx schema |
netwerkaart in allebei de computers, crossover kabeltje ertussen. Dan een wizard voor een thuisnetwerk draaien, en dan krijg je op een gegeven moment de vraag of je een printer wil delen, goed lezen en alles werkt als t goed is
|
maar dan kan ik toch niet meer op internet?
|
jawel want je hebt er een 2e netwerkkaart in gedaan
1e gebruik je voor i-net 2e voor het netwerk |
gewoon een printerswitch regelen. kan je gewoon van de parallelle poorten van beide pc's naar zo'n kastje en dan naar één printer. zit een knop op om van pc te switchen.
als je die niet goedkoop ergens kunt regelen zoals ik, dan is idd een tweede NIC een betere optie. nadeel is dan weld at de HOST pc aan moet staan als je op de tweede pc iets wilt printen |
|
|
kun je ook je printer delen door met de ene pc op de usb-poort van de printer en de andere pc op de lpt-poort van de printer aan te sluiten?
|
Hmm. Zou best eens kunnen werken. Probeer eens?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:18. |