![]() |
God en tijd
Dit is eigenlijk even voor de mensen die in een God geloven. Ik ga nu even uit van de christelijke God (?).
God zegt dat er bij Hem geen tijd is, en dat 1000 jaren als de dag van gisteren zijn en dat de dag van gisteren als 1000 jaar is. Kortom: God kent geen tijd. Zou het dan kunnen zijn dat bijv. Abraham op dit moment ook leeft? Zou het dan kunnen zijn dat iedereen vanaf Adam en Eva, en iedereen die nog komen zal, nu eigenlijk al leeft? Volgens mij zou het kunnen. Mensen die niet geloven kunnen hier natuurlijk ook opo reageren maar ik heb de topic niet geopend om een discussie tussen gelovigen en niet-gelovigen op te wekken. |
Ik snap de conclusie die je trekt niet helemaal...
|
Citaat:
REIE |
nee zijn tijdsbesef is dan niet trager. Er is bij hem geen tijd, dus kan de tijd ook niet trager zijn. Misschien zijn wij wel trager omdat wij alleen maar zien wat we zien.
|
Citaat:
|
ik heb hier geen woorden voor hoor.
|
beetje veel geloofsdicussies de laatste tijd die op het zelfde altijd uitdraaien.
|
Citaat:
|
Nou, ik denk dat je opmerking nergens op slaat omdat god niet bestaat!!
Citaat:
|
Citaat:
:D |
Citaat:
Sta open voor anderen, maar blijf kritisch. En kom met argumenten. REIE |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik had een keertje in een paddotrip, dat alles wat ik had beleefd en kon beleven in een moment was opgerold. Dit moment ontvouwde zich toen, alle belevingen werden weer van elkaar gescheiden, en zo kwam ik weer terug in dit leven in het moment, waarin ik alles weer los beleef.
|
God is altijd geweest en zal altijd zijn, nou wordt het ingewikkeld:
God heeft dus geen tijd, want welk jaar moet dit voor God zijn, hij is er immers altijd geweest, geen begin, geen eind. Wij mensen leven tijdelijk wij kennen het begrip tijd omdat dat tijdelijk is. God is niet tijdelijk dus kent geen tijd. Zo bedoelen ze dat denk ik... |
Citaat:
|
Citaat:
REIE |
De ruimte is opgebouwd met deeltjes tijd, tijd is er dus altijd. een wereld zonder tijd kan niet ook niet bij god o.i.d
je zou wel kunnen zeggen dat tijd overal in het helal anders is, wij ( de mensen) bazeren tijd op het opkomen en ondergaan van de zon ( dus de snelheid waarmee de aarde draait) ja zou dus kunnen zeggen, zonder zon geen tijd, maar je hebt ook een biologische klok...en die werkt altijd! :rolleyes: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hoe omnicient of omnipotent god ook zou mogen wezen, waar niks is ook god niet want anders was er niet niks, tenzij god niks is uiteraard... maw, als gelovigen niet tot pseudo-wetenschap willen vervallen zal god zich toch echt binnen het universum moeten bevinden (en dus binnen de tijd) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
-oeps- |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ten tweede: zeg nooit nooit, nu kom je wat zwakjes en gefrustreerd over ten derde: het enige wat ik wilde zeggen (al mocht het zo niet over komen) is dat er buiten al onze wetenschap toch iets is, dat alles te boven gaat en wij nooit zullen begrijpen. Dat is wat ik geloof, en daar hoef ik geen harde bewijzen voor. |
ik ben et eens met de stelling zeg nooit nooit maargoed. als god niet kan bewegen niet kan denken enz. zou het kunne dat hij geen tijd heb dus evenveel kan als een baksteen (voorbeeld). en dat nog niet eens want een baksteen kan afbrokkelen.want als hij beweegt is hij et ene moment hier en et andere moment daar. hij heeft dus meerdere momenten nodig en meerdere momenten achter mekaar is tijd. en als hij denkt dan redeneert hij en trek je conclucies, daarbij moet je al weer eerst de ene conclusie trekken en DAARNA de andere weer momenten dus hij MOET wel tijd hebben
|
Citaat:
Niemand hier denkt overigens pantheistische over God... Duidelijke invloeden van de drie grote monotheistische godsdiensted; jodendom, chistendom, en islam. Indianen daaraantegen denken dat God, die zij "Grote Geest" noemen in alles zit. REIE |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:41. |