Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Internet doet nogal raar (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=214187)

rodina 11-09-2002 20:41

Internet doet nogal raar

Goed ik kom hier nooit, en ik snap ook niets van computer technische dingen enzo :o

Goed mijn probleem;
paps heeft heel erg leuk een scanner en een nieuwe printer geinstalleerd (wat overig prachtig spul is), een nieuw betalingssysteem op de pc gezet, en de virusscanner verwijderd. Virussen worden nou gewoon via HetNet verwijderd. Ik weet niet of dat alles met m'n probleem heeft te maken, maar ik denk dat er iets mis is met de server; als ik probeer in te loggen bij MSN krijg ik constant het bericht dat het aanmelden mislukt is vanwege het niet contact kunnen maken met de server. Met andere website's is dat ook zo, zo kan hotmail niet worden gevonden, en de homepage van HetNet ook niet. Dat alles is sinds gisteravond, sinds bovenstaande is geinstalleerd en de virusscanner alleen nog maar via HetNet functioneerd..

Dus welk geweldig persoon kan mij (in normaal nederlands :p) als niet computerkundig meisje uitleggen wat het probleem is en nog veel belangrijker hoe het opgelost kan worden???

langejongen 11-09-2002 20:44

Heb je een firewall???(uitleg,dat is een programmaatje dat hackers en virussen herkent en blokkeerd)Misschien laat die MSN niet door.Het is maar een suggestie.

rodina 11-09-2002 20:48

Hoe kom ik er achter of ik een firewall heb?

perseus 11-09-2002 20:52

Citaat:

rodina schreef:
Hoe kom ik er achter of ik een firewall heb?
Aan je pa vragen :D

Of gewoon helemaal rechtsonderin het scherm kijken wat voor icoontjes (pictogrammen) er staan.

rodina 11-09-2002 20:57

Citaat:

perseus schreef:

Aan je pa vragen :D

Of gewoon helemaal rechtsonderin het scherm kijken wat voor icoontjes (pictogrammen) er staan.

pa is er niet lieverd en die snapt er vast ook niets van :p

Goed m'n icoontjes rechtsonderin:

-taakplanner
-volume
-One B-channel up, outgoing call (?)
-InterBase Guardian (?)
-Sonique Quickstart -[No File]
-hp deskjet 960c series
-MSN Messenger- niet aangemeld
-m'n pc'tje met hoeveel bites ik verbonden ben enzo
-klok

Aansluiting; ISDN

perseus 11-09-2002 21:21

Citaat:

rodina schreef:

pa is er niet lieverd en die snapt er vast ook niets van :p

Goed m'n icoontjes rechtsonderin:

-One B-channel up, outgoing call (?)
-InterBase Guardian (?)

Aansluiting; ISDN

Tja, dan zullen jullie wel geen firewall hebben (of je moet een broer of zus hebben etc. die er verstand van heeft).

De rest van de lijst lijkt me duidelijk, die One B-channel up, outgoing call is hoogstwaarschijnlijk je verbinding met internet
Interbase Guardian... Geen idee wat dat kan zijn :o, maar vast geen firewall :p

Ik denk dat het dan toch met dat betalingssysteem te maken heeft, dat is het enige nieuwe programma dat is geinstalleerd sinds het internet het niet meer doet die verbinding kan zoeken met internet.

Mijn suggestie:"Flikker hem eraf!" :D

Eerst pappie vragen, anders wordt hij misschien boos als hij ineens zijn belastingteruggave niet meer via internet kan regelen ofzo :D

rodina 11-09-2002 21:35

Citaat:

perseus schreef:

Tja, dan zullen jullie wel geen firewall hebben (of je moet een broer of zus hebben etc. die er verstand van heeft).

De rest van de lijst lijkt me duidelijk, die One B-channel up, outgoing call is hoogstwaarschijnlijk je verbinding met internet
Interbase Guardian... Geen idee wat dat kan zijn :o, maar vast geen firewall :p

Ik denk dat het dan toch met dat betalingssysteem te maken heeft, dat is het enige nieuwe programma dat is geinstalleerd sinds het internet het niet meer doet die verbinding kan zoeken met internet.

Mijn suggestie:"Flikker hem eraf!" :D

Eerst pappie vragen, anders wordt hij misschien boos als hij ineens zijn belastingteruggave niet meer via internet kan regelen ofzo :D

Kee eerst m'n geld laten storten en er daarna afflikkeren ;) Morgen komt er hopelijk zo'n mannetje die denkt er verstand van te hebben maar iig bedankt :)

Verdere creatieve oplossingen altijd welkom

spawn again 12-09-2002 01:38

Proxyserver uitzetten.

dystopia 12-09-2002 09:43

Wat voor Windows versie? Als je op internet zit kun je dan wel een ping doen? Ga eens naar: Start -> Programma's -> Bureau accessoires -> MSDOS Prompt en type dan het volgende:
ping scholieren.com

Als er dan reply from 213.239.130.40: blablabla staat dan is het goed (afbreken kan met Ctrl+C). Anders type je het volgende:
ping 213.239.130.40

Als er dan reply from 213.239.130.40: blablabla staat dan is het goed (afbreken kan met Ctrl+C). Hmm ja anders denk ik dat er spyware op je bakkie staat en/of je DNSservers het niet goed doen.

Lijkt een beetje op dit probleem: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=210007

rodina 16-09-2002 22:03

Proxy's staan de ene keer wel aan de andere keer niet, maar ik denk niet dat het daar veel mee te maken heeft.

Dys; Ik heb dat gedaan wat jij zei; tis nog steeds hetzelfde liedje pagina's continu vernieuwen moeten, hotmail/msn functioneert absoluut niet

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:03.