Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Wenkbrauwen = schaamhaar ??? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=2150)

sofie3 19-10-2001 08:10

Wenkbrauwen = schaamhaar ???

Een vriend van me beweerde gisterenavond tijdens een avondje stappen dat je aan iemands wenkbrauwen kan zien wat voor schaamhaar hij of zij heeft. Iemand met dikke, zwarte wenkbrauwen heeft ook dik, zwart schaamhaar. En iemand met heel weinig dunne bruine wenkbrauwen, heeft ook weinig bruin schaamhaar. Bij mezelf klopt het perfect, maar is dit verhaal correct?

19-10-2001 08:47

Hahaha, wat een coole stelling... ik heb hele natuurlijk rechte wenkbrauwen... hoef ze nooit bij te epileren... das met schaamhaar wel anders http://forum.scholieren.com/biggrin.gif

Ben benieuwd naar overige reakties http://forum.scholieren.com/smile.gif

Cat

vosje16 19-10-2001 09:37

hé, bij mij klopt dat ook

fietje 19-10-2001 09:41

dat is toch ook logisch mensen.... als jij een donder type bent, dan is je haargroei automatisch overal donkder en je bent 'behaarder'. en ook andersom dus als je lichter bent is alles lichter.. en minder.

vosje16 19-10-2001 09:42

Citaat:

fietje schreef:
dat is toch ook logisch mensen.... als jij een donder type bent, dan is je haargroei automatisch overal donkder en je bent 'behaarder'. en ook andersom dus als je lichter bent is alles lichter.. en minder.
mja, eigenlijk is dat wel logisch...had er niet aan gedacht http://forum.scholieren.com/smile.gif

sofie3 19-10-2001 10:17

Is niet logisch! Ik ken diverse mensen die blond haar hebben (niet geverfd!) maar toch bijna zwarte wenkbrauwen hebben... Of mensen met een hele bos haar op hun hoofd, maar toch nauwelijks wenkbrauwen.

nirvanagirlbi 19-10-2001 10:18

nee hoorklopt niet, ik ken een blond meisje met gewoon donker schaamhaar.

xxxxxx

sofie3 19-10-2001 11:33

Dus je hebt lichtblonde wenkbrauwen en zwart schaamhaar? Tsja, dan klopt het niet.

Denise84 19-10-2001 15:24

ik heb het ook weleens gehoord

Anne 19-10-2001 15:40

Wat een onzin!

poki 21-10-2001 20:55

ik heb gehoord dat schaamhaar een tint donkerder is dan je wenkbrauwen

snoopy 22-10-2001 11:36

Citaat:

sofie3 schreef:
Is niet logisch! Ik ken diverse mensen die blond haar hebben (niet geverfd!) maar toch bijna zwarte wenkbrauwen hebben... Of mensen met een hele bos haar op hun hoofd, maar toch nauwelijks wenkbrauwen.
en mensen met rood haar, en donker schaamhaar, ofzow

LeRatLuciano 22-10-2001 18:46

hahaha wat is dat voor onzin

ik heb lichte zachte wenkbrauwen en daar beneden is het geen licht haar

LeRat

carla-tje 08-04-2002 14:33

Al een beetje een oude topic, maar 'k vond hem wel geinig... helaas iets te weinig antwoorden om tot een wetenschappelijk onderbouwd antwoord te komen :)

Daarom nog even mijn bijdrage. Bij mij klopt het: zwarte wenkbrouwen, zwart schaamhaar...

De volgende! :)

^AmArU^ 08-04-2002 14:42

klopt wel opzich
maar hmm
kweenie hoor
volgens mij zijn wenkbrauwen altijd bruin of iets dichtdaarbij
of juist donkerder
maar ik denk dat schaamhaar wel rood of blond kan zijn, van wenkbrauwen vraga ik me dat af

Kat 08-04-2002 15:11

He, jammer, bij mij klopt het weer niet.
Maatgoed, je schijnt wel aan iemands wenkbrauwen te kunnen zien wat voor kleur haar ze later krijgen. Als je bijv lichtblond haar hebt, en donkerblonde wenkbrauwen, krijg je later donkerblond haar.
geen flauw idee of het waar is, ik heb het ook maar gehoord.

stella 08-04-2002 15:14

bij mij klopt het wel maar duidelijk niet bij iedereen, logisch ook want als je het zo bekijkt: schaamhaar is 9 van de 10 keer altijd zwart of heel donkerbruin, dat is gewoon een eigenbschap van schaamhaar.
wenkbrouwen daarintegen kunnen blond, donkerblnd, bruin of zwart zijn.

Alicia Silverstone 08-04-2002 15:44

bij mij klopt het wel :D
allebei iets als donkerblond ofzow

carla-tje 08-04-2002 15:50

Schaamhaar is absoluut niet altijd donker! Lichtblonde meisjes kunnen lichtblond schaamhaar hebben, en meisjes met rood haar ook rood schaamhaar... heb ik al met mijn eigen ogen gezien. 't Is dus niet altijd donker!

stella 08-04-2002 16:14

Citaat:

carla-tje schreef:
Schaamhaar is absoluut niet altijd donker! Lichtblonde meisjes kunnen lichtblond schaamhaar hebben, en meisjes met rood haar ook rood schaamhaar... heb ik al met mijn eigen ogen gezien. 't Is dus niet altijd donker!
nee zeg ik toch ook niet, maar 9 van de 10 keer, of nog meer zelfs, is dat wel het geval.

Gwenniej 08-04-2002 17:06

jah opzich ist wel logisch want MEESTAL als je blond bent, ben je op veel plaatsewn wat lichter etc etc.

maaar ik ben heel licht blond vanmezelf en heb haast geen wenkbrauwen maar bij mij zegt dat dus egt nix over me schaamhaar dus bij mij klopt de stelling nie

ook al issie op zich wel logisch

zwarte rat 09-04-2002 05:04

bij mij komt het aardig overeen, laat ik 't zo stellen....

carla-tje 22-04-2002 16:22

De stelling dat de kleur van de wenkbrauwen overeen komt met die van het schaamhaar gaat dus blijkbaar in zeer veel gevallen op... leuk! :) Sindsdien kijk ik met heel andere ogen naar een jongensgezicht :)

Darkest Angel 22-04-2002 17:24

Bij mij klopt het wel....

Lindansje 22-04-2002 19:53

hmz...

ik heb even gekeken (jaja :D) en mijn wenkbrauwne zijn bruin

mijn schaamhaar is half om half :confused:

op mijn schaamheuvel is het zwart en op mijn schaamlippen is het wit/blond

ach ja, net een koej :D

Breg 22-04-2002 20:17

Citaat:

poki schreef:
ik heb gehoord dat schaamhaar een tint donkerder is dan je wenkbrauwen
ik heb zwarte wenkbrauwen :confused: , maar verder klopt het bij mij wel

KazzZ 23-04-2002 16:17

bij mij zou die stelling wel kloppen ja :) ik dacht ook altijd dat dat zo was bij iedereen... bij de meesten denk ik ook wel, maar je hebt uiteraard uitzonderingen.

Arenda 25-04-2002 04:19

Goh, ik ben van mezelf best blond. tog wel erg blond. en me wenkbrouwen zijn tog wel donkerblond endaar beneej... tog ook wel beetje donkerblond, maar niej echt bruin of zwart. dus die stelling gata voor mij ook op... ( voor me vriend ook trouwes.. :D )

sofie3 25-04-2002 07:44

Kan dezelfde stelling ook doorgetrokken worden op de dikte van het haar? Dus meiden met dikke, forse wenkbrauwen hebben veel schaamhaar? En meiden met heel weinig wenkbrauwhaar hebben weinig schaamhaar? Bij mij klopt het in ieder geval... en ik weet van een hoogblonde vriendin, die nauwelijks zichtbare wenkbrauwen heeft, dat ze ook nauwelijks zichtbaar schaamhaar heeft :) Hoe zit het bij de rest van jullie?

Triloxigen 25-04-2002 08:25

nee, volgens mij is dat zwaar onzin...

Proud 25-04-2002 12:44

Waarom moet deze topic nou weer omhoog gehaald worden?

Sciza 25-04-2002 12:46

Mijn wenkbrauwen zijn echt enorm blond, je ziet je wel, maar niet echt heel erg... Mijn schaamhaar is pik- en pikzwart...

Onzin dus, de stelling klopt voor geen fluit :p

miro 25-04-2002 13:07

ehm bij mij klopt t wel :o:D

boardbabe 25-04-2002 14:15

het klopt! heb ik ook eens op de radio gehoord of ergens gelezen ofzo

enne, je moet ook niet naar je haar-op-je-hoofdkleur kijken, maar naar je wenkbrouwen, een blond meisje kan best lichtbruin schaamhaar hebben hoor! (dan heeft ze dus waarschijnlijk lichtbruine wenkbrauwen)

Sciza 25-04-2002 14:33

Citaat:

boardbabe schreef:
het klopt! heb ik ook eens op de radio gehoord of ergens gelezen ofzo

enne, je moet ook niet naar je haar-op-je-hoofdkleur kijken, maar naar je wenkbrouwen, een blond meisje kan best lichtbruin schaamhaar hebben hoor! (dan heeft ze dus waarschijnlijk lichtbruine wenkbrauwen)

Nogmaals: mijn wenkbrauwen zijn haast wit, mijn schaamhaar pik- en pikzwart....

Freyja 26-04-2002 21:56

Neuj, ik heb toch geen rode wenkbrouwen? :D:D:D

Freyja 26-04-2002 21:57

Citaat:

carla-tje schreef:
Ik ook :D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:46.