![]() |
ff voorstellen, + gelijk wat gedachtenspinsels...
Ik lees nu een aantal weken vol bewondering gedichten op deze site en heb besloten er zelf ook een paar in de groep te gooien http://forum.scholieren.com/smile.gif
-------------------------------------------- Anders Morgen, maar liever vandaag Over een maand, maar liever nu Een andere keer, maar liever nooit Niet door kunnen dringen, het niet begrijpen Door blijven gaan, je niet bewust zijn Niet bevatten wat je doet Als een schild, als een masker Ik verschuil me, doe alsof Maar van binnen voel ik twijfels Ik wou dat alles anders was (Een gedicht n.a.v mijn vorige relatie, over de tijfels die ik had of het uit moest maken of niet) -------------------------------------------- Een stap, die jij wilt zetten Een stap, je eigen keus Een stap, die ik niet kan bevatten Maar die jij wilt zetten Omdat je daarvoor kiest Een deur, die jij wilt openen Een deur, waardoor je wilt gaan Een deur, waar ik geen sleutel van heb Maar die jij kan openen Ik kan je niet helpen Omdat ik er geen sleutel van heb (Over mijn beste vriendin, die veel problemen had, die ik niet goed begreep) -------------------------------------------- Afscheid Als wolken in een helderblauwe lucht Als regen tijdens zonneschijn Als vrijheid wanneer er oorlog is Als blijdschap en verdriet Mijn tranen als jij vrolijk bent Mijn lach wanneer jij treurt Afwezig als jij je daar bevindt Daar zijn waar jij niet bent Vervreemd van jou Elkaar niet meer kennen Loslaten Wij allebei (ook over mn ex, omdat we uit elkaar waren gegroeid) -------------------------------------------- Zwarte Zwaan Met mijn zwarte vleugels Strijk ik langzaam neer De kalmte van het water De rust voorgoed verdwenen Samen maar al snel alleen Rustig op het water Dansend met een ander gezicht De tranen zijn niet zichtbaar Het is niet wat het lijkt Traag bewegend, langzaam stervend Een bloedend hart dat niet bloeden zou Als mijn zwarte veren wit zouden zijn (oud gedicht, toen ik verliefd was op een jongen die geen relatie mocht met een buitenlands meisje...) |
Hm, vooral de eerste en de laatste vind ik mooi! http://forum.scholieren.com/smile.gif
|
Mooie gedichten. Anders en Zwarte Zwaan neigen een beetje naar proza omdat er geen rust in zit, maar zijn wel erg mooi.
gr, |
Je hebt in elk gedicht erg gezocht naar een zelfde soort vergelijkingen om achter mekaar te kunnen gebruiken. Soms is het heel mooi, maar een andere keer vind ik het wat te opvallend of lijkt het (mijns inziens) een beetje een opsomming. Dat laatste vind ik vooral bij het eerste gedichtje het geval. Het tweede gedichtje vind ik in het begin best goed, aan het eind iets minder. De derde vind ik wel aardig, maar hier vallen me die vergelijkingen weer zo op...dat vind ik jammer, anders had ik hem nl echt goed gevonden. Het vierde gedicht vind ik het beste, vooral het begin.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:58. |