![]() |
Kus des Doods
Kus Des Doods
Leeg Verlaten door al wat leeft Doodste stilte Waar eens gelachen werd De Kus Des Doods heeft hier duidelijk haar afdruk achter gelaten Hier werd geleefd Totdat de Dood hier binnen sloop En zijn Kus drukte Op al wat geleefd heeft Verscholen in het donker Wacht de Dood Om zich te werpen Op elke onschuldige Die zich durft Te laten zien Daarom verschuilt Al wat leeft Zich in de schaduwen Todat de Dood Hen grijpt __________________________________ Vertrek Ik vertrek Na de dood In de ogen gekeken te hebben Naar een prettigere plek Verlost van mijn problemen Om overnieuw te beginnen Nieuwe mensen te ontmoeten Het onmogelijke te verkennen Het te leren begrijpen En ermee te LEVEN Kizz, I C U [Dit bericht is aangepast door I C U (16-03-2002).] |
ik vind de 2e het mooist, waarschijnlijk omdat dat in de ik- vorm geschreven is en meer betrekking heeft op jouzelf.
|
Citaat:
Kizz, I C U |
Ik vind de 1e het mooiste.. Klinkt echt goed, veel beter als wat ik tot nu toe van je heb gelezen.
Btw. In je 2e gedichtje: overnieuw is geen correct Nederlands woord. Het is een mengelmoesje van "Opnieuw" en "overdoen" http://forum.scholieren.com/smile.gif |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:53. |