Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Muziek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=29)
-   -   covers (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=216370)

Bram 13-09-2002 22:29

covers

Valt het jullie ook zo op dat er tegenwoordig zo veel covers verschijnen?? Heeft men dan zo weinig ideeen tegenwoordig?
Niet dat ik ze allemaal zo slecht vindt, sommigen zijn zelfs beter dan het origineel, maar toch even een greep uit het (lange) lijstje covers die in het laatste jaar zijn uitgebracht:

Britney Spears- I love rock and roll
Atomic Kitten-Eternal flame
Kate Ryan-Desenchantee
Solid Solution-Logical Song
Jan Wayne-Because the night
Mad House-Like a Prayer
Hermes House Band-Country Roads
Gigi D'agostino-the Riddle
Elvis vs JXL- a little less conversation
Marilyn manson-Tainted Love
DJ Sammy-Heaven
Mnc feat Silvy-Sweat Dreams
...........

NERD 13-09-2002 22:31

En welke van dat rijtje is dan beter dan het origineel?? :confused: Ik zie (bijna) alleen maar brute verkrachtingen. Alleen die van Marilyn Manson en Junkie XL vind ik wel geinig maar ook die staan nog altijd in de schaduw van de originele nummers.

konflict 14-09-2002 02:18

ik geloof dat je de steengoede covers van dj boozywoozy en drunkenmonkey vergeten bent

Bram 14-09-2002 11:01

nou ik vind HHB met country roads en the Logical song van Solid Solution wel beter dan het originele, maar ih algemeen inderdaad, zoals ik zei, verkrachtingen MAAR toch hits.
Desenchantee van Kate Ryan is ook helemaal geen slechte cover, oogste zelfs meer succes dan het origineel denk ik.

Bram 14-09-2002 12:53

och new noise gaan we intellectueel doen??Iets op tegen dat ik Country Roads een vettig ambiance-nummer vindt??En ik niet alleen, want het wordt op talloze fuiven, voetbalwedstrijden,... gespeeld...

konflict 14-09-2002 12:56

Citaat:

Bram schreef:
och new noise gaan we intellectueel doen??Iets op tegen dat ik Country Roads een vettig ambiance-nummer vindt??En ik niet alleen, want het wordt op talloze fuiven, voetbalwedstrijden,... gespeeld...
ja, dat scheelt een hoop :rolleyes:

maar goed, ieder z'n ding enzo *politiek correct*

Quintiano 14-09-2002 13:04

Ik vind het stuitend, schokkend en walgelijk. En nóg hebben de platenmaatschappijen niet in de gaten dat die eerste klas BAGGER inderdaad niet goed genoeg is voor veel mensen om legaal te kopen. Inkomstenderving door MP3's? Lik m'n harige reet. Kom eerst maar eens met intelligente muziek! -- Overigens hoort Marilyn Manson niet in de categorie "hersenloze kutcovertrance".

En al die infantielen die dit slikken, fijn iedere vrijdag- en zaterdagavond de Ketchupdans staan te doen kunnen wat mij betreft een nekschot krijgen.

G-Lo 14-09-2002 15:11

Citaat:

Dobermann schreef:
Ik vind het stuitend, schokkend en walgelijk. En nóg hebben de platenmaatschappijen niet in de gaten dat die eerste klas BAGGER inderdaad niet goed genoeg is voor veel mensen om legaal te kopen. Inkomstenderving door MP3's? Lik m'n harige reet. Kom eerst maar eens met intelligente muziek! -- Overigens hoort Marilyn Manson niet in de categorie "hersenloze kutcovertrance".

En al die infantielen die dit slikken, fijn iedere vrijdag- en zaterdagavond de Ketchupdans staan te doen kunnen wat mij betreft een nekschot krijgen.

:D

Covers zuigen bijna altijd. Zeker als ze echt gemaakt worden met de intentie om een goedkope hit te scoren. Maar schijnbaar zijn dr malloten zat die dr in trappen en het allemaal wel slikken..

Ik heb trouwens gigantisch veel punkrock covers, die zijn best leuk/grappig maar verder absoluut niet beter dan het origineel... (hoewel, Stretch Arm Strong - Get This Party Started... :D )

Carn 14-09-2002 15:22

Life of Agony heeft Dont you Forget About Me nog ooit eens n keer gecovered...keith caputo de man! :)

Ce-El-Wan 14-09-2002 15:52

Dillinger Escape Plan - Come to Daddy (Aphex Twin) (y)

Bram 14-09-2002 16:16

nu die cover van Marilyn Manson vind ik anders best belachelijk hoor ! maar ja voor sommigen MAG je niks commercieel zeggen of het is al belachelijk voor hen... DAT is pas belachelijk !!

Lakini's Juice 14-09-2002 16:30

die van Marilyn is zekers belachelijk, ik zeg niet dat alle covers slecht zijn maar zeker 90% is bagger, ja OOK metalcovers!!!

hier nog wat covers:

Novaspace - Time After Time
Atomic Kitten - The Tide Is High
Kelly Osbourne - Papa Don't Preach
Liberty-X - Got To Have Your Love
Jan Wayne - Only You
Safri Duo - Sweet Freedom
Corry Konings en zoon - Hup Hop (ofzoiets :rolleyes: )
en alles van Mad'House *kots*

Hoezo 2002 - jaar van de covers

konflict 14-09-2002 16:33

en dan vinden ze 't gek dat het zo slecht gaat met de platenindustrie...

Kirk22 14-09-2002 16:35

beter goed gejat dan niets verdiend...

Lakini's Juice 14-09-2002 16:36

Citaat:

konflict schreef:
en dan vinden ze 't gek dat het zo slecht gaat met de platenindustrie...
idd

Mortischa 14-09-2002 16:42

Citaat:

Bram schreef:
Valt het jullie ook zo op dat er tegenwoordig zo veel covers verschijnen?? Heeft men dan zo weinig ideeen tegenwoordig?
Niet dat ik ze allemaal zo slecht vindt, sommigen zijn zelfs beter dan het origineel, maar toch even een greep uit het (lange) lijstje covers die in het laatste jaar zijn uitgebracht:

Elvis vs JXL- a little less conversation
...........

dat was niet echt een cover geloof ik hoor

Quintiano 14-09-2002 17:15

Citaat:

Bram schreef:
nu die cover van Marilyn Manson vind ik anders best belachelijk hoor ! maar ja voor sommigen MAG je niks commercieel zeggen of het is al belachelijk voor hen... DAT is pas belachelijk !!
Met als verschil dat je Marilyn Manson niet continu op de radio hoort -- en hij een flinke dosis krediet heeft verdiend met hetgeen hij eerder op CD heeft gezet.

Wat ik zeggen wil: MM <> Atomic Kitten.

Quintiano 14-09-2002 23:43

Citaat:

a new noise schreef:

oh?

Remix.

En de beste man verdient er zelf geen concrete cent aan. Wel naamsbekendheid, of course.

WelcomeHome 15-09-2002 00:04

Citaat:

Lakini's Juice schreef:
hier nog wat covers:
...
Kelly Osbourne - Papa Don't Preach
...

zingt zij? :eek:

konflict 15-09-2002 00:07

Citaat:

Dobermann schreef:

Remix.

En de beste man verdient er zelf geen concrete cent aan. Wel naamsbekendheid, of course.

maar die kerel heeft 't nu wel gemaakt, krijgt overal aanvragen voor een remix (o.a. van madonna) en staat op alle grote festivals, dus nu verdient hij echt wel wat centjes.

86dagreed 15-09-2002 13:50

Second lennart.

BrunetJuh 15-09-2002 16:20

Citaat:

WelcomeHome schreef:

zingt zij? :eek:

jammer genoeg wel... :mad:

Quintiano 16-09-2002 15:45

Citaat:

konflict schreef:

maar die kerel heeft 't nu wel gemaakt, krijgt overal aanvragen voor een remix (o.a. van madonna) en staat op alle grote festivals, dus nu verdient hij echt wel wat centjes.

Ik zeg toch ook; wel naamsbekendheid.

:zucht:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:49.