![]() |
schaamluis
Ik vraag me af.. schaamluis... dan denk ik in eerste instantie meteen aan luizen in je schaamhaar. Maar kan me er weinig bij voorstellen want je zou zeggen een keer kaal scheren en je bent er vanaf.
Nou heb ik de laatste tijd wel last van JEUK in me schaamhaar. Kan dit schaamluis zijn..? Of komt het van scheren..? of...? Anyone? |
uuhhh....scheren misschien?
|
lijkt me stug dat je schaamluis hebt..
|
Citaat:
Daarom vroeg ik het me af |
Het komt in ieder geval door contact te hebben met iemand die het al heeft, maar wat de symptomen zijn, dat weet ik niet, nog nooit gehad http://forum.scholieren.com/biggrin.gif... (er stond een plakaatje in Planckendael dierenpark)
|
Schaamluis zit op je huid en neit op je haar, en je kan dit dus hebben, zelfs al heb je geen haar. Van scheren krijg je in 't begin ook jeuk ja. En als 't blijft jeuken, eens aan dermatoloog fzo vragen (of gewoon huisdokter)
|
Vraag: Hoe weet ik of ik schaamluis heb?
Antwoord: Schaamluizen, ofwel platjes, zijn 1,5 tot 2,5 mm groot en grijs tot lichtbruin van kleur. Ze hechten zich vast aan de basis van de haren en zetten op de haren hun eitjes (neten) af. De neten zijn te zien als kleine witte stippen op de haren. Het belangrijkste verschijnsel is jeuk op de plaatsen waar de luizen zich bevinden. Dit is vooral de schaamstreek, maar de schaamluizen kunnen op alle behaarde plaatsen voorkomen. Niet op het hoofd, want dit is een ander haarsoort. Ze kunnen dus ook op de benen en armen, en soms in het borsthaar en in het haar van de oksels en wenkbrauwen voorkomen. In het ondergoed zijn soms kleine zwarte stipjes te zien. Dit zijn uitwerpselen (poepjes) van de luizen. |
illll!
|
Citaat:
maar zal dan wel van't scheren komen denk. |
Als je schaamluis hebt, dan merk je dat wel lijkt me... heb er plaatjes van gezien en die mijten enzo vallen toch wel op http://forum.scholieren.com/wink.gif
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:22. |