Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Films, TV & Radio (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=42)
-   -   starship troopers (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=217390)

king112 14-09-2002 22:36

starship troopers

ik heb hem helaas moeten missen.
maar de stukken die ik zag zaggen er vet uit
op www.ibdm.com staat ie niet zo hoog en de gids was er ook neit zo positief over
is ie nou goed of is het een flop
en zo ja waarom>>???

Rioto 14-09-2002 22:40

Hij is zoo vet man

D@mien 14-09-2002 22:42

Als dr 1 film is die je moet zien is et ST wel...meesterlijk... (maar niet zoals de kijkwijzer zegt voor 12+..dat is veel te laag...)

GinnyPig 14-09-2002 23:14

Slecht acteerwerk, bagger verhaal...

Maar wel vermakelijk met al dat zinloos schieten enzo ;)

eXo 14-09-2002 23:24

Ik vind het een toffe film.

D@mien 14-09-2002 23:54

Citaat:

GinnyPig schreef:

Hebben wij dezelfde film gezien??

Et verhaal is toch niet zo vreselijk slecht...(beter kon natuurlijk wel...) en et acteren was toch prima?? Wie vond jij dan zo slecht acteren?

wyner 15-09-2002 01:06

Het was ook de bedoeling om het acteerwerk over-the-top te houden en dat ze allemaal Ken&Barbiepopjes waren met Aquafresh glimlachen. Heerlijk sardonisch.

Vice 15-09-2002 01:21

Citaat:

king112 schreef:
op www.ibdm.com staat ie niet zo hoog en de gids was er ook neit zo positief over
en zo ja waarom>>???

in de veronicagids had ze anders wel 5 sterren :D

Shibby 15-09-2002 08:17

Ik vind het een leuke film. en die jongeman die Rico speelt is (y).

Uice 15-09-2002 11:00

Uitstekende 'sit back and enjoy the ride' film. kijken met pizza's, bier en vrienden. De mensen die bij de gids werken houden over het algemeen nu eenmaal niet zo van zulksoort films en hebben er weinig to geen verstand van.

N00dles 15-09-2002 12:36

Ik heb de film niet gezien, maar ik weet wel wat ik kan verwachten.

Het is een typisch spektakelfilm, diue het moet hebben van special effects en aktie...
Ik denk ook niet dat het een diepgaand verhaal heeft of goed acteerwerk. Vind hte ook niet zo gek dat het een slechte beoordeling zou krijgen in de tvgids :)

CraigDavid 15-09-2002 12:36

de eerste 5 keer dat ik hem gezien heb was hij nog mooi
maar nu raak ik er wel op uitgekeken

Diesel 15-09-2002 13:04

Niet Verhoeven's beste film maar absoluut het kijken waard, een goede mix van aktie, sci-fi en humor.

Diesel 15-09-2002 13:19

Citaat:

GinnyPig schreef:

Het verhaal was zeker niet bagger en het acteerwerk was helemaal niet zo slecht. Casper Van Dien, Jake Busey, Denise Richards, Dina Meyer en Michael Ironside zijn alle vijf geen grote talenten als het om acteren gaat maar slecht zijn ze zeker niet. Het verhaal is niet geniaal maar absoluut ook niet bagger, een verhaal zonder fratsen, geen plotwending(en) en zeker zonder boodschap, gewoon puur vermaak, ''sit back and relax".

empyrian 15-09-2002 20:07

Citaat:

king112 schreef:
en zo ja waarom>>???

ten eerste is het imdb.com, niet ibdm, en ten 2e is een 6.6 een redelijk hoge rating op imdb. onder de 5 zitten de slechte films, en t ligt er ook net aan welke gids je hebt. imo was t zeker geen slechte film, en dat acteerwerk hebben ze expres zo nep gemaakt.

Rollo Tomasi 16-09-2002 00:46

Geweldige satire. :D

CABAL 16-09-2002 10:00

ik vond ut een mooie film...

maar volgens mij hadden ze er zoals gewoonlijk weer flink wat uitgeknipt of niet? had ut gevoel alsof ik hele scene's miste... :confused:

Milk 16-09-2002 11:51

Citaat:

Diesel schreef:

zeker zonder boodschap

er zit wel degelijk een boodschap in hoor.

Carpe Diem 16-09-2002 12:39

Starship troopers is wel lachuh

Uice 16-09-2002 15:41

Citaat:

N00dles schreef:
Ik heb de film niet gezien, maar ik weet wel wat ik kan verwachten.

Het is een typisch spektakelfilm, diue het moet hebben van special effects en aktie...

Dan zijn dan dus niet al te kloppende verwachtingen...

En de satire was idd geweldig. (y)

Diesel 16-09-2002 18:09

Citaat:

Milk schreef:

er zit wel degelijk een boodschap in hoor.

Nou, wat is de boodschap dan precies?
"Let's Kill Some Bugs Before They Rule the World"?????
Zeg jij het maar.....

empyrian 16-09-2002 18:22

Citaat:

Diesel schreef:

Nou, wat is de boodschap dan precies?
"Let's Kill Some Bugs Before They Rule the World"?????
Zeg jij het maar.....

satire op een fascistisch regime.

Diesel 16-09-2002 18:56

Citaat:

empyrian schreef:

satire op een fascistisch regime.

Heel mooi uitgedrukt maar echt een boodschap is het echter niet.

Joostje 16-09-2002 22:15

Citaat:

Diesel schreef:

Heel mooi uitgedrukt maar echt een boodschap is het echter niet.

naja, fascisme is slecht, de media word door de overheid gebruikt, zoiets?

Carn 16-09-2002 23:09

Men steekt inderdaad nogal de draak met fascime en machtsvertoon. Vooral die nieuws flashes, geniaal gedaan :)

Verder vette film, acteer werk niet echt goed, maar ze steken ook wel met elk cliché de draak. Vette sfx verder, leuke muziek, gewoon goede entertainment

eXo 17-09-2002 12:53

Als je het satirische gedeelte niet snapt dan raad ik je aan om eens op de volgende dingen te letten. De vlaggen en banieren die ze in die ene ('k gloof dat het een pers-) zaal hebben. Die geabstraheerde adelaar die je overal ziet. Maar vooral de outfits van de officieren... grijze outfits met lange zwarte jassen en leren laarzen. Ik bedoel... als DAT nog geen belletje laat rinkelen... :rolleyes:

Silent Enigma 17-09-2002 13:00

goede film (y)

wordt prachtig gezeken op nationalistisch (fascistisch?) amerika (in de toekomst?)...

daarom werd et daaro in de VS ook niet zo goed ontvangen... door de fascistische elementen erin enzo :eek:

maar dat hadden ze hier in NL ook, dat de uniformen wel verdacht veel leken op die van de Nazi's...:) en dan die SS geheime dienst:D

humor:D

Milk 17-09-2002 13:23

Citaat:

Silent Enigma schreef:
goede film (y)

wordt prachtig gezeken op nationalistisch (fascistisch?) amerika (in de toekomst?)...

daarom werd et daaro in de VS ook niet zo goed ontvangen... door de fascistische elementen erin enzo :eek:

maar dat hadden ze hier in NL ook, dat de uniformen wel verdacht veel leken op die van de Nazi's...:) en dan die SS geheime dienst:D

humor:D

precies. en ook hoe ze met die enorm grote bug omgaan en zo die filmpjes, die zijn echt wel een soort van aanklacht (wat ik me herinner, heb em niet op tv gekeken laatst maar wel toen ie op video uit was, is lang geleden eh)

Rollo Tomasi 17-09-2002 15:25

Klopt. Patriotisme en totalitarisme krijgen een veeg uit de pan.

De film is nu weer extra actueel. De burgers worden gevraagd hun land te dienen, en volgen als makke schapen. Tegenspraak wordt niet geduld, dat is on-patriotisch. Het is wij-tegen-zij. We good, they bad.

Ook: sommige shots zijn rechtstreeks uit nazi-propagandafilm Triumph des Willens overgenomen. :D

king112 02-10-2002 20:22

Citaat:

empyrian schreef:
ten eerste is het imdb.com, niet ibdm, en ten 2e is een 6.6 een redelijk hoge rating op imdb. onder de 5 zitten de slechte films, en t ligt er ook net aan welke gids je hebt. imo was t zeker geen slechte film, en dat acteerwerk hebben ze expres zo nep gemaakt.
o jaa waarom dan wel en voor een film die ongelooflijk veel heeft gekost dacht ik wel dat ie op die site in de 250 zal staan

wyner 03-10-2002 06:16

Alsof alléén big budget-films in de Top 250 mogen staan?

Vash! 03-10-2002 10:42

Citaat:

wyner schreef:
Alsof alléén big budget-films in de Top 250 mogen staan?
idd, op welke plek staat Clerks ergens? Ook heel hoog en die is zelfs in zwart-wit opgenomen :D

Unexplained 08-10-2002 10:21

Citaat:

Vash! schreef:
idd, op welke plek staat Clerks ergens? Ook heel hoog en die is zelfs in zwart-wit opgenomen :D
Ik geloof dat Pi ook vrij hoog staat, en die film heeft maar enkele duizenden dollars gekost, en is zwartwit.

Verder vind ik Starship Troopers een geweldige spectakelfilm. De losse cameraposities geven een heel levendig beeld van het spectakel, vind ik zelf.

Rollo Tomasi 09-10-2002 16:04

Pi staat niet in de top250, Clerks wel, op #213.

Vash! 12-10-2002 01:16

Citaat:

Rollo Tomasi schreef:
Ook: sommige shots zijn rechtstreeks uit nazi-propagandafilm Triumph des Willens overgenomen. :D
Ik heb er een klein stukje van gezien, maar is het alleen maar Hitler die in ze karretje wordt rondgereden of zit er echt een soort verhaal in dat de moeite waard is om te kijken.
Ik wil toch wel eens weten hoe ze zo een film kunnen maken die je zo laat geloven hoe het allemaal moet zijn, of wat de bedoeling ervan ook was. Zal wel heel eenzijdig zijn.

Er was toch ook een andere film van de tweede wereldoorlog die vanuit de kant van de Duitsers helemaal bekeken werd?

Rollo Tomasi 12-10-2002 16:20

Citaat:

Vash! schreef:
Ik heb er een klein stukje van gezien, maar is het alleen maar Hitler die in ze karretje wordt rondgereden of zit er echt een soort verhaal in dat de moeite waard is om te kijken.
Ik wil toch wel eens weten hoe ze zo een film kunnen maken die je zo laat geloven hoe het allemaal moet zijn, of wat de bedoeling ervan ook was. Zal wel heel eenzijdig zijn.

Het is volgens mij gewoon een soort documentaire waarin optochten, de opleiding van soldaten en speeches van Hitler te zien zijn. Is wel te vinden op Kazaa denk ik. Zal 'm eens kijken binnenkort. Sta dan waarschijnlijk meteen in de database van elke veiligheidsorganisatie ter wereld, maar goed. :D ;)

Citaat:

Vash! schreef:
Er was toch ook een andere film van de tweede wereldoorlog die vanuit de kant van de Duitsers helemaal bekeken werd?
Een speelfilm? Zoals The Eagle Has Landed?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:50.