![]() |
vertel me....
Vertel me,
Over een land waar eerlijkheid de boventoon voert, En waar je iedereen vertrouwen kunt, Over een plek waar niet op je geld of je bezit wordt geloerd, Om dat er simpelweg niet betaald wordt met kop of munt. Vertel me, Over een land met de vrijheid van spreken, En waar je kunt doen wat je dan ook wilt doen, Over een plek waar niemand zich op je zal wreken, Maar waar het mooiste begint met een innige zoen. Vertel me, Over een land die zorgt voor dat ene gevoel, En waar je zonder zorgen je leven leidt, Over een plek waar iedereen leeft met maar 1 doel, Dat je de ander van zijn haat en pijn bevrijdt. Vertel me, Dat sommige fantasieën ook in werkelijkheid bestaan, En dat dit land niet alleen bestaat in verhalen, Dat we ooit dat land bereiken gaan, En dat we daar voor eeuwig zullen blijven stralen. |
De eerste 2 strofes vind ik ronduit fantastisch. De laaste 2 vind ik iets te geforceerd over komen.
Als je alleen de eerste 2 strofes had, had ik gezegd supergedicht, nu een gewoon mooi gedicht. Liefs Kimry |
Citaat:
|
't klinkt prachtig.
Mooi geschreven. Bestond zo'n plek maar :) Hoewel ik, met toch wat verknipte romantische gedachten, het idee heb dat die plek toch bestaat. Overal om je heen. Geluk is altijd aanwezig, maar moeilijk te vinden. Heel erg mooi gedicht. |
Citaat:
|
Hmm ik vind hem niet zo geweldig.. (sorry :)) De woorden zijn erg mooi gevonden maar het onderwerp spreekt me gewoon niet zo heel erg aan. Ik hou meer van simpele zinnetjes die erg veel zeggen.
Kusje, Kronkel. |
Citaat:
|
Eerste 2 strofes zijn inderdaad heel goed, maar de rest laat het iets afzwakken. Jammer.
|
Citaat:
zal kijken of ik hem wat kan aanpassen |
Dat stralen op het eind vond ik ietwat overdone. Voor de rest vond ik het een te gek gedicht. Simpel gehouden en overzichtelijk.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:48. |