Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lifestyle (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=50)
-   -   winkeltje in aparte spulletjes (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=218198)

Sjied No Clue 15-09-2002 19:22

winkeltje in aparte spulletjes

Ik denk erover om een eigen winkeltje te beginnen met aparte en vreemde kleding (meestal 2e-hands). Ik zal dat waarschijnlijk delen met een jongen die outlet-spul van Diesel verkoopt. Nu heb ik een pandje op het oog en mijn spulletjes bijna in orde, maar is er eigenlijk wel interesse voor?

Zou jij wat voelen voor een soort Zipper-maar-dan-anders-en-goedkoper?

Zou je er ook heen gaan als je eenmaal wist waar het was?

Hebben jullie misschien tips?
-- Lifestyle-forum, dus wat zou jullie wel/meer aanspreken bijv.

WishfulDreaming 15-09-2002 19:24

als ik eerst wist WAT het was zou ik nog kunnen bedenken of ik erheen zou gaan ja of nee

ik snap het dus niet..

Sjied No Clue 15-09-2002 19:27

kleine verduidelijking:

Winkeltje met oude jurken, jasjes, broeken, schoenen, hoedjes, sjaals, tasjes, enz. die allemaal lekker apart en origineel zijn.

+ Diesel broeken met een paar kleine foutjes die voor een euro of 50 verkocht gaan worden.

WishfulDreaming 15-09-2002 19:29

leuk idee

ik zou er wel heen gaan denk ik.
is wel tof :D
ideeen heb ik niet :)

nouja, ben nu te lui om ze te bedenken..

Floosje 15-09-2002 19:33

Ja, als ik de kleding die er hangt een beetje leuk vind, lijkt het me wel wat, waarom niet?

Succes ermee iig :)

Quiana 15-09-2002 19:35

Als ik wist waar het was, en de dingen die je net opnoemde er waren zou ik komen ja :) (y)

LisanneOUD 15-09-2002 19:43

Sounds :cool:

Triloxigen 15-09-2002 19:46

Hoe wil jij een lening krijgen :s

Mysterons 15-09-2002 19:46

lijkt me heel leuk! :cool:

~louise~ 15-09-2002 20:21

(rosi)

Ik denk wel dat het werkt. Het ligt er heel erg aan de lokatie denk ik.

Milk 15-09-2002 20:24

ik zou er wel ff gaan kijken ja.

kaleidoscope 15-09-2002 20:25

Het lijkt mij leuk,maar inderdaad het ligt erg aan de lokatie...als je het in amsterdam zou doen zul je moeite moeten doen om jouw winkel te kunnen onderscheiden van de tig andere 2ehandszaakjes.
Zit je in een dorp,dan is het maar de vraag of er echt vraag naar is.

Mij lijkt het igg. een heel erg leuk idee :)

bertbart 15-09-2002 20:34

Citaat:

CemetarySlut schreef:
Het lijkt mij leuk,maar inderdaad het ligt erg aan de lokatie...als je het in amsterdam zou doen zul je moeite moeten doen om jouw winkel te kunnen onderscheiden van de tig andere 2ehandszaakjes.:)
klinkt erg interessant, als je echt een zaak gaat beginnen, dan zullen we hier vast wel een beetje reclame voor je winkeltje maken. Maar het klinkt erg interessant! Ik kom vast een keer kijken, ik houd echt van tweedehandszaakjes en de zipper vind ik echt geweldig(y) :)

LeRatLuciano 15-09-2002 20:48

je bent 17 :eek: hoe kom je aan geld om te investeren? en je mag je nog niet eens inschrijven bij de kamer van koophandel volgens mij

Rat

GRRR 15-09-2002 20:52

inschrijven bij KvK lukt wel
Citaat:

van de KvK site geplukt
Ik ben 16 jaar oud en wil graag een eigen bedrijf gaan beginnen, mag dat?
Ja, in principe mag je een bedrijf beginnen en kun je je laten inschrijven bij de kamer van koophandel. Maar let op: je bent nog minderjarig en daarom ben je volgens de wet niet handelingsbekwaam. Je ouders zijn dus aansprakelijk voor jouw zakelijke handelingen.

Er bestaat wel de mogelijkheid om handlichting aan te vragen bij de kantonrechter als je tussen de 16 jaar en 18 jaar oud bent. Door de verkregen handlichting mag je als minderjarige eigenaar van een bedrijf bepaalde rechtshandelingen voor je bedrijf verrichten, net als een meerderjarige. Met andere woorden: door handlichting aan te vragen wordt je handelingsbekwaam en ben je zelf aansprakelijk voor de zakelijke rechtshandelingen en niet je ouders.

en voor een bank lening moet je 21+ zijn. het kan natuurlijk ook wel anders

Aurelia AutumnRain 15-09-2002 21:49

Oh, geweldig!
Persoonlijk houd ik erg van dat soort winkeltjes.
Over een paar jaar wil ik zelf een winkeltje gaan beginnen, maar wil eerst een beetje mijn studie afronden enzo.
Omdat ik ook zelf ga ontwerpen.
Maar hoe doe jij dat dan met geld en heb je er een speciale opleiding voor gedaan enzo?
En waar komt hij?

Nouja, succes in ieder geval! :)

funest 15-09-2002 21:52

al zou et in de buurt zijn zouk komen kijke

Paranoide 15-09-2002 22:19

Leukleukleuk! Als ie in amsterdam komt, dan kom ik zeker langs :)

qua tips, hm.. misschien op een wat eerder tijdstip of op een dag waarop ik geen slaapgebrek heb.

[size=1]Bertbart: 1) Hoe was't bij de Episode, en 2) Kun jij me een fatsoenlijke uitleg geven over waar de Zipper nou precies zit? Iedereen heeft het er over, maar niemand kan me vertellen me waar het dan wel niet is. :/

Sjied No Clue 16-09-2002 08:48

Wat lief dat jullie allemaal willen meedenken!

Citaat:

McLaren schreef:
Hoe wil jij een lening krijgen :s
Ik heb hele lieve ouders :)

Citaat:

CemetarySlut schreef:
Zit je in een dorp,dan is het maar de vraag of er echt vraag naar is.
Dat is dus een beetje mijn probleem.. al zit ik wel midden tussen heel veel stadjes.

Citaat:

Aurelia AutumnRain schreef:
heb je er een speciale opleiding voor gedaan enzo?
Nee, ik zit nu in mijn eerste jaar van mijn opleiding commerciële economie. (Op zich wel een bijpassende opleiding) *weinig tijd* kan je zeggen maar het is de bedoeling dat ik vooral de inkoop regel en de weekenden help.

En als het allemaal doorgaat (eerst geld verdienen in een onbekend achteraf schuurtje) dan komt ie in Beverwijk (ook in een oud schuurtje maar dat hoort erbij).

*Fallen_Tear* 16-09-2002 09:20

Leukleukleuk :cool:

Als het niet te ver weg is, zou ik zeker langs komen...

*hint* ik mis nog zo'n winkeltje in Almere *hint*

drama 16-09-2002 15:15

Weggeefkledingwinkel of kledingruilwinkel is veel koeler.

drama 16-09-2002 15:16

heb je meteen een gimmick

mood indigow 16-09-2002 15:20

helemaaal met fallen tear eens...

kom naar almere!!!!!!!

almere sux namelijk.. en zown winkeltje hebben wij heeeel hard nodig ;)

bonsai 16-09-2002 17:01

ik zou zeker komen, woon je ergens in zeeland/west brabant? dan kom ik zeker als die winkel er is natuurlijk

maantje tuurt 16-09-2002 17:36

:cool: zipper is meestal duur ja, dus wel fijn als het een beetje goedkoper is. ik denk dan ook dat het beter gaat verkopen.
waar komt het winkeltje? *hoopt amsterdam*

Sjied No Clue 16-09-2002 20:09

Citaat:

drama schreef:
Weggeefkledingwinkel of kledingruilwinkel is veel koeler.
Het is iets moeilijker om aan die ideologie mee te doen.. Vooral als je met een geldprobleem zit.

--just a question: maar zou jj daar aan mee werken dan?

*stel dat, heel misschien*

drama 16-09-2002 20:15

Citaat:

She-Devil schreef:

Het is iets moeilijker om aan die ideologie mee te doen.. Vooral als je met een geldprobleem zit.

--just a question: maar zou jj daar aan mee werken dan?

*stel dat, heel misschien*

Daar zou ik wel aan meewerken ja.

Sjied No Clue 16-09-2002 20:25

Citaat:

drama schreef:

Daar zou ik wel aan meewerken ja.

Een echte anarchist.. Die kom je ook niet vaak tegen.. en waar woon je? En wat doe je? Zou het niet handiger zijn om te mailen? ;)

heldin 16-09-2002 20:52

leuk! :)

gaan jullie alleen kleding verkopen of ook andere dingen?

kaleidoscope 16-09-2002 20:53

Citaat:

She-Devil schreef:

Een echte anarchist..

Ik snap de connectie niet? :confused:

shanli 17-09-2002 17:59

Citaat:

WishfulDreaming schreef:
leuk idee

ik zou er wel heen gaan denk ik.
is wel tof :D
ideeen heb ik niet :)

nouja, ben nu te lui om ze te bedenken..

scala 17-09-2002 18:10

eej klinkt leuk zeg:) maar je locatie is wel belangrijk ja:) hoewel iig het halve forum alvast langskomt haha:P veel suc6 iig:)

Jadis 21-09-2002 19:34

Citaat:

She-Devil schreef:
kleine verduidelijking:

Winkeltje met oude jurken, jasjes, broeken, schoenen, hoedjes, sjaals, tasjes, enz. die allemaal lekker apart en origineel zijn.

+ Diesel broeken met een paar kleine foutjes die voor een euro of 50 verkocht gaan worden.

Als je in rotterdam zit wil ik nu(!) je adres weten. Anders niet, dan ben ik net zo duur uit. Verder ken ik zat mensen die daar wel interesse in zouden hebben.

Pebbles 21-09-2002 19:39

Echt een superleuk idee! Zoown winkeltjes zijn koel!

~Third Day~ 21-09-2002 20:20

Leuk idee!
Ik hou wel van zulke winkeltjes!
(y)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:07.