Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Games (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=26)
-   -   playstation 2 spelletjes uit usa? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=218507)

sumo_san 15-09-2002 23:08

playstation 2 spelletjes uit usa?

Ik wou graag weten of je die ook kan spelen op een 'nederlandse' playstation. Ik las een keertje iets over NTSC Specificaties uit Amerika. In Europa heb je PAL specifikaties of zo.

independancy wanted 15-09-2002 23:19

Bij mijn weten is dit door de regio-beveiliging (wat jij ook al aanhaalde: NTSC, PAL etc) niet mogelijk. Dan zal je "zelf wat aan je ps2 moeten klooien" om dit te verhelpen ;)

Diablos 16-09-2002 12:42

die regio beveiliging is alleen voor dvd films en niet voor de spellen, maar met een simpele boot-cd heb je dat al verholpen en is je ps2 voor films al regio vrij.
er zijn wel wat manieren om usa spellen op een pal ps2 te spelen. je moet hem dan zowiezo laten chippen(ombouwen) en dan afhankelijk van de chip die je neemt kun je dan usa spellen spelen, en usa back up's(kopietjes) kun je dan zowiezo spelen.
en niet vergeten als je usa(NTSC) spellen wilt spelen moet je een RGB-kabel hebben anders heb je zwart wit beeld.

sumo_san 16-09-2002 21:12

Ik zag op internet ergens dit:
Region X

Maakt je PS2 regiocodevrij. In combinatie met Neo 2.2 kan je ook weer alle back up games spelen.

Bedoelen ze hiermee dat als je Region X hebt ook japanse / amerikaanse spellen kunt spelen?

1234remco 16-09-2002 21:31

cool

sumo_san 16-09-2002 22:07

Weet je ook waar je je playstation 2 kan laten ombouwen, en hoeveel dat gaat kosten?

independancy wanted 17-09-2002 10:01

Hier zou je eens kunnen informeren

Diablos 17-09-2002 12:59

Citaat:

sumo_san schreef:
Ik zag op internet ergens dit:
Region X

Maakt je PS2 regiocodevrij. In combinatie met Neo 2.2 kan je ook weer alle back up games spelen.

Bedoelen ze hiermee dat als je Region X hebt ook japanse / amerikaanse spellen kunt spelen?

ja, maar dat je alle back up kan spelen met een neo 2.2 is niet waar, je kan alleen back up cd's spelen geen back up dvd... tenminste als je de region x bootcd gebruikt(hele fijne bootcd overigens).. met een action replay is het via een omweg ook mogelijk om dvd back ups te spelen..

Diablos 17-09-2002 13:00

Citaat:

sumo_san schreef:
Weet je ook waar je je playstation 2 kan laten ombouwen, en hoeveel dat gaat kosten?
gewoon iemand zoeken die een vaste hand heeft en verstand heeft van solderen en electronica, het is maar 6 draadjes aansluiten.

independancy wanted 18-09-2002 09:24

Citaat:

Diablos schreef:
gewoon iemand zoeken die een vaste hand heeft en verstand heeft van solderen en electronica, het is maar 6 draadjes aansluiten.
+ een chip ertussen... misschien iets lastiger om daaraan te komen...

Diablos 21-09-2002 12:48

Citaat:

independancy wanted schreef:
+ een chip ertussen... misschien iets lastiger om daaraan te komen...
chips kun je zo bestellen op internet, geen enkel probleem om daar aan te komen

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:26.