![]() |
[Chello] Waarom krijg ik telkens een nieuw IP-adres?
Zie vraag!
Ik krijg elke keer een nieuw IP-adres toegewezen, maar met dat nieuwe adres werkt heel internet e.d. niet. Het oude adres heb ik als ik opstart, en dan na een kwartiertje of zo krijg ik een nieuw adres. Om weer op internet te kunnen komen moet ik dus telkens systeemherstel uitvoeren. Ik heb al geprobeerd om alle instelling volgens de handleiding van chello te doen, ik heb al geprobeerd om mijn eigen IP-adres en zo in te stellen, dus niet laten toewijzen door DHCP of zo, en ga zo maar door. Wat kan ik hieraan doen? Kheb Chello er ook al over gemaild, maar die reageren niet bepaald snel heb ik onderhand wel door. |
Met welke cijfers beginnen die IP-nummers dan die bij jou verschijnen, bij mij normaal 62, maar soms ook 169 (APIPA) of 10. Als het met 10 begint, dan kun je aps intypen in je browser en als het 169 is, je IP-nummer vrijgeven, modem resetten, IP-nummer vernieuwen.
|
Citaat:
|
Heb je onlangs je netwerkkaart gewijzigd over vervangen? Je kabelverbinding is verbonden aan één specifieke MAC-adres. (In Almere, tenminste.)
Kun je ook niet surfen naar zo een Chello "fix-it" site? Anders gewoon even de klantenservice bellen. |
Citaat:
|
die 169 krijg je niet van windows
dat is toch het nummer van je kaart? of wil je zeggen dat als je lunix draair je een ander ip nummer hebt? |
Citaat:
169.x.x.x is een IP, dat word neit door je NIC bedacht |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hij neemt de eerste in die reeks die nog vrij is |
Is 169.* niet gewoon een reeks die gereserveerd is voor intern gebruik?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:28. |