![]() |
Is t iets om je zorgen om te maken...???
ik weet niet of er al een topic van is maar zo ja geef me de link dan maar...
mn vriendin is in de hefst van dit jaar, 2 jaar ongesteld en nu is ze t al sinds maart nie meer geweest, iets van 26 weken ze was t altijd om de 8 weken dat is sowieso al raar vind ik maar nu is mijn vraag wat moet zij hier nu mee doen? ik bedoel is er een reden om je zorgen te maken?? (ze kan btw nie zwanger zijn want ze is nog maagd) alvast heel erg bedankt kisses&hugs |
Vaak wordt aangeraden dat wanneer je 16 bent en een heel onregelmatige (of nog helemaal geen) menstruatie hebt, dat met de huisarts te bespreken. De oorzaak kan natuurlijk verschillen, dus raad ik je vriendin aan zeker met de huisarts hierover te praten.
|
bij mij is het 4 jaar lang onregelmatig geweest...
nu gaat het inmiddels wel goed :) 'k zou me niet zo'n zorgen maken hoor |
voordat ik aan de pil was (van 11 t/m bijna 18 jaar) was ik ook altijd heel onregelmatig, soms 8 maanden niet ofzo...
ik maakt me nooit zo'n zorgen, werd het toch wel een keer, en ik vond het ook wel handig ;) maar heel veel mensen zeiden ook tegen mij: ga naar de dokter... maar ja, nu aan de pil, dus ja, ik ben van het probleem af. volgens mij is het niet echt iets om je zorgen over te maken, veel meisjes zijn nog jaren heel onregelmatig...maar als je het echt niet fijn vind moet je het gewoon effe met de dokter bespreken |
Het kan uitblijven door bijvoorbeeld veel stress, of een plotselinge gewichtafname (msischien is ze de afgelopen maanden veel afgevallen?).
Maar het kan nooit kwaad om even langs de huisarts te gaan. Die kan sowieso meer info geven overde pil. Is misschien wel handig, dan weet ze precies wanneer haar menstruatie eraan komt. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:42. |