![]() |
wat te doen bij bloedneus
hey ik vroeg me net af wat je moet doen als je een bloedneus hebt , hoofd voorover? achterover? pleerol in je neus???
|
een keer flink snuiten, nieuw zakdoekje pakken en je neus dichtknijpen.. hoorde ik eens van zo'n tv-dokter, en bij mij werkt het :)
*heeft regelmatig bloedneus* |
*haalt haar EHBO-curcus op van 6 jaar geleden..*
Je moet iig dat botje bovenin je neus dichtknijpen en ik dacht voorover hangen.... Maar dit laatste weet ik niet zeker meer..:o |
Je hoort vaak dat je je neus goed moet snuiten en dan dicht moet houden, mijn vader deed dat en vervolgens duurde zijn bloedneus drie maanden, die hij doorbracht in het ziekenhuis, met een neus volgeduwd met watjes/tampons en andere dingen...
Zelf heb ik altijd geleerd dat je je hoofd lichtelijk naar achteren moet kantelen, en dan zachtjes in je neus knijpen onder het bovenste neusbeen... Je kan ook koud water door je nek laten sproeien (met de douche bijvoorbeeld) dan gaat het ook zo over. |
Citaat:
|
Hoofd gewoon recht houden, dichtknijpen onder je neusbeentje....
Ik heb een tijdlang last gehad van spontane bloedneuzen en heb er nog wel es last van. D'r zijn speciaal soort 'sponzen' waar je stroken van knipt die je in je neus kan stoppen. Deze nemen het bloed op, zorgen er voor dat het sneller stolt en lossen half op ;). |
had vroeger heeeeeel vaak een bloedneus: als het net begint en je voelt het komen en je hebt niks bij de hand knijp je je neus dicht net onder die botjes en houd je je hand eronder, als je wcpapier, zakdoekjes bij de hand hebt, moet je gaan zitten en normaal rechtop zitten, eerst laten lopen, als het te lang duurt je neus snuiten tot er een soort klodder komt *sorrie* das vaak de veroorzaker.
als het niet overgaat, ook niet na het snuiten, ijs op je voorhoofd en in je nek leggen en voorover gaan hangen |
Citaat:
|
om te beginnen moet je meteen terugslaan :|
vervolgens moet je je hoofd achterover doen, zodat het bloed de tijd krijgt te stollen en tegen de tijd dat dat gebeurd is, is de bloedneus over.. Heb je er vaak last van? ga dan eens langs de dokter.. Genesis |
Je moet je hoofd niet helemaal naar achteren gooien, maar een beetje met je neus in de lucht zeg maar.... dan kan het idd beter en sneller stollen...
|
Citaat:
Genesis |
antwoord (al eerder gegeven): neus even lichtjes snuiten en dan je neus dichtknijpen (beetje bovenin je neus, je drukt dan zo de aanvoerende bloedvaatjes dicht op je neusbotje) en dan voorover met die handel. Zoals mathfreak al zei: ingeslikt bloed is niet goed---> braakneigingen dus
vaak bloedneuzen (die ook nog eens moeilijk over gaan)? ga naar je huisarts! |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:19. |