Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   ARTistiek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=16)
-   -   400 Kilo Aubergines (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=219334)

LL Cool R 16-09-2002 19:28

400 Kilo Aubergines

'Stel je voor dat er tijden aanbreken
waarin de aubergine
plotseling
een zeldzame vrucht blijkt te zijn geworden,
dan ben ik voorzien van een enorme stapel
dan wel voorraad die mij
een voorsprong verschaft op de rest van de wereld

Het heeft me wel mijn maandelijkse inkomen via de RWW bijstandsuitkering gekost, 1472 gulden
mijn verplichtingen tegenover de huiseigenaar,
het gemeentelijk energie bedrijf en ptt telecommunicatie,
kan ik nu moeilijk nakomen

zodat ik de tweede helft van de maand
rotte aubergines moet eten
terwijl het licht is afgesloten...

400 kilo aubergines inkopen
verstandig?'

Hannibal 16-09-2002 19:30

Krijg er honger van

Oh-BOEMah D-Lux 16-09-2002 19:39

Ik moet zeggen dat ie wel wat heeft

Jan-Diederik 17-09-2002 13:05

Ik begrijp je volkomen, maar de uitvoer is wat minder.

Frida 17-09-2002 14:16

Stel je voor dat er tijden aanbreken waarin de aubergine plotseling een zeldzame vrucht blijkt te zijn geworden.
Dan ben ik voorzien van een enorme stapel,dan wel voorraad die mij een voorsprong verschaft op de rest van de wereld.

Het heeft me wel mijn maandelijkse inkomen via de RWW bijstandsuitkering gekost, 1472 gulden!Mijn verplichtingen tegenover de huiseigenaar,het gemeentelijk energie bedrijf en ptt telecommunicatie, kan ik nu moeilijk nakomen.

Zodat ik de tweede helft van de maand rotte aubergines moet etenterwijl het licht is afgesloten...400 kilo aubergines inkopen verstandig?

Als je het mij vraagt heeft het meer weg van een stukje geschreven tekst. Als tekst zou ik het eventueel kunnen 'waarderen'. Maar hier als gedicht (neem ik toch aan) weergegeven vind ik er weinig aan.

LUH-3417 17-09-2002 14:51

Ik moet ook zeggen dat ik de poëtische eenheid een beetje mis. Rijm, metrum en al die andere rommel kunnen we overboord gooien volgens het vrije vers, maar als het nog onder poëzie wil vallen, en niet onder proza, moet er toch een zekere eenheid zijn, die verzen suggereerd. Die mis ik helaas.

Het idee is wel leuk. Probeer het eens in proza uit te werken. Ik ben benieuwd wat dat wordt. Lijkt me leuk.

LUH-3417

LL Cool R 17-09-2002 15:17

ik zal het eens overwegen om dat te doen..:)

Queen Klazina Wok 17-09-2002 19:31

mannen van de radio ole olee

J-roen 17-09-2002 20:08

Citaat:

LL Cool R schreef:
ik zal het eens overwegen om dat te doen..:)
schrapert.

OsoNke 18-09-2002 16:24

dit IS ook geen gedicht, het is van Hans Teeuwen en Pieter Bouwman (mannen van de radio inderdaad), en ik snap niet helemaal waarom iemand probeert er een gedicht van te maken....

zou er trouwens niet bij moeten staan dat het niet van jezelf is???

X

LUH-3417 18-09-2002 16:42

Da's niet erg net. Schrijven is natuurlijk altijd niets anders dan jatten, pikken, ontlenen en beïnvloed worden door iemand/iets anders, maar als je zomaar alles van één iemand pikt, dan noemt men het plagiaat. Tenzij je het er bij vermeld, en dan is alles weer goed.

LUH-3417

Vlooienband 19-09-2002 08:52

Citaat:

LUH-3417 schreef:
Da's niet erg net. Schrijven is natuurlijk altijd niets anders dan jatten, pikken, ontlenen en beïnvloed worden door iemand/iets anders, maar als je zomaar alles van één iemand pikt, dan noemt men het plagiaat. Tenzij je het er bij vermeld, en dan is alles weer goed.

LUH-3417

Need I say more?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:35.