![]() |
Wat houdt Gothic in?
Hoi allemaal!
Ik hoor steeds meer over deze leefstijl om mij heen, wat houdt het eigenlijk precies in? Ja, ik weet dat deze mensen zich pikzwart kleden, maar waarom? Wat is de levensfilosofie van de Gothics? Enzvoorts. Alvast bedankt voor degenen die de tijd nemen om een (serieus) antwoord te geven. :) Groetjes, Ripper |
http://www.funprox.com/history/history.asp
Dit is een interessante site voor jou (staat ook op gothic.pagina.nl dacht ik) :) |
|
[:rolleyes:]
Bloed drinken Jonge maagden opofferen in het maanlicht Met andere gothics naakt dansen op de begraafplaats Je ribben weg laten halen zodat je jezelf oraal kan bevredigen. Etc. [\:rolleyes:] Dat lijkt me voor iedereen verschillend,zoals ook de gothic kledingstijlen van elkaar verschillen. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
stel je niet zo aan.... |
oh, ff ontopic , lees de laatste fancy :rolleyes:
|
ja dit soort antwoorden kon je natuurlijk al verwachten
|
gothics zijn van die jongens met hanekammen
sjit, niemand heeft behoefte aan dit topic, en er kan ook geen antwoord op de starter zijn vraag gegeven worden, dus ik stel voor hem te sluiten, of te gebruiken om vol te poepen |
Citaat:
|
ik kan mezelf pijpen, ben ik nu een gothic?
|
]{ing en Smilie me, bedankt voor de links! :)
Alle anderen, jullie antwoorden vond ik nergens voor nodig. Ik weet bijna niets van Gothic af en vroeg hier beleefd naar wat meer informatie, daarvoor hoeven jullie echt niet zulke belachelijke opmerkingen naar mijn hoofd te slingeren. (n) Ripper |
Citaat:
hahahaa jaaa dat had ik gezien! echt te triest voor woorden, "een gothic girl luistert naar within temptation en marilyn manson" ......proestmwhoehahahahah!!!!!..sorry ik laat me eeen beetje gaan... maar als je iets over gothic wilt weten...damn kom op hé, het internet staat vól met sites!!! zoek maar ! :D (ik ben -merk ik net- in een ietwat vage bui, ik denk ik zég het even) |
2pac is goth
|
misschien heb je wat aan deze site
http://www.scathe.demon.co.uk/ verder gewoon zoeken bij google ;) |
Citaat:
Nee gewoon een mazzelaar |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
infaustus roeleert *kusje* |
Citaat:
(ask me nie vergis was t zowiets, die fancy ligt nl ergens op n kamertje in stompetoren weg te rotten ;)) leuk zon bladen :D |
Citaat:
*heeft't ook gelezen* We hebben die tas nog gezien op waterlooplein, trouwens.. Met de minimeet-voor-de-zantvoort-meet. Ofzo. Jammer dat ie vijftig euro was, voor 2,50 had ik hem misschien ook wel gekocht. :D En JA, ook dat laatste was sarcastisch *denkt met gruwel terug aan rare tas* |
Ik ga die fenacy ook maar eens kopen,
ik hou wel van humor-lektuur |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ik ben daar gebanned :confused: |
Gothics zijn van die maffe lopende lijken, ook wel panda's
genoemd, die omdat ze raar zijn naar K*T muziek luisteren. Als dit een grapje zou zijn zou 't een slecht grapje zijn. Maar gelukkig is het geen grapje. |
Citaat:
[hint: Cradle of Filth is geen gothic] |
Citaat:
eigluk betekent t dat je je nog niet geregistreerd hebt en daarom t forum niet kunt bekijken, foute foutmelding dus ;) |
is het zoooo moeilijk eens normaal te reageren :rolleyes:
beetje jammer... (n) |
Ja, dat is het.
Met een beetje moeite hoef je zo'n topic niet te openen en ga je *oh wat een uitvinding die zoekmachines* ZELF op zoek. Wat een onzin. Je kunt het ook vragen aan een goth maar dan loop je wel de kans om geofferd/behekst/whatever te worden.... |
Als jullie allemaal zo goed schijnen te weten wat het niet is, probeer dan ook eens te beschrijven wat het nu eigenlijk wel is..
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als ik alles moet opschrijven over wat verschillende mensen onder gothic verstaan komt hier een ontzéttende lap tekst te staan (en krijg ík natuurlijk moeie vingers, en das niet de bedoeling :D ) Je kan het beste gewoon de gegeven sites bekijken... |
Vernomen:
as dinsdag 24-9 om zeven uur op veronica. De ware onthulling o.i.d |
Citaat:
maarjah, dat is ook weer met een dikke korrel zout te nemen |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nou, zal ik dan maar eens proberen om normaal antwoord te geven?
Vaak ik gothic meer dan een kledingstijl alleen. De kledingstijl is vaak heel mooi om te zien, met veel fluweel en kant en donkere kleuren en mooie zilveren sieraden. Maar het is meestal wel meer dan een kledingstijl alleen (niet altijd, sommige mensen vinden alleen de kleren mooi) er zit vaak en religie achter zoals wicca, of satanisme. wicca: Het geloof in de god en de godin, die zich in de natuur om ons heen manifesteert als een kracht die je tijdens rituelen mag gebruiken om iets te doen wat je in dagelijks leven niet voor elkaar kan krijgen. (niet met een toverstokje en hopla!!) nee, het is heel mooi en vooral gebaseerd op de kracht van de geest en de elementen. het symbool is een pentagram. (vijfpuntige ster met de punt omhoog) je mag mensen hierbij geen pijn doen! satanisme: Dat bennik zelf. het houdt niet in dat je allemaal bloedige offers gaat brengen enzo (dat zijn de DUIVELAANBIDDERS, onthou dat alsjeblieft goed, het is iets waar veel misverstanden over bestaan!) je gelooft in jezelf, je bent zelf God van je eigen wereld en hier mag je ook rituelen doen om mensen pijn te doen. Als iemand jou iets aandoet, hoef je dat niet te pikken. Satanisme staat voor de zonden. (drugs, sex, ijglijk de zeven hoofdzonden uit de bijbel zien wij als goed). Het symbool is een antagram (omgekeerde pentagram dus). En jah er zitten wat anti-Christelijke gedachten bij, maar we steken geen kerken in de fik enzo...... nah dat was zo een beetje een korte versie van wat er allemaal achter zit, heb je misschien ook weer wat kernwoorden om verder te zoeken. |
Dat is een persoon, ik :p
|
[QUOTE]kleine wicca schreef:
Citaat:
|
Bij elke religie heb je psycho's die te ver gaan, dat ligt aan die persoon zelf, en niet doordat zijn geloof hem zo gemaakt heeft. (of haar)
|
Citaat:
Wat ik eigenlijk probeerde te zeggen was; Praat voor jezelf. Maar ik loop as usual gewoon te mierenneuken omdat ik me verveel en al op alles en iedereen heb gereageerd en dan ga ik vervelend doen ;) |
Volgens mij heeft wicca en satanisme niks met gothic te maken. :confused:
Het is toch gewoon een lifestyle uit de begin jaren '80. |
Citaat:
Er is alleen een groot aantal goths dat wiccan is,maar het hoort er niet officieel bij,ken genoeg wiccans die gewoon normale kleding dragen. |
Citaat:
dat modern satanisme heeft te weinig inhoud om ook maar serieus genomen te worden |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:52. |