![]() |
in een opwelling: voor de vergrijsden
kijk naar mijn traan, hij rolt om u
want het huidige hier en nu huilt te weinig om uw lot de markt, onze nieuwe God heeft geen plaats voor u meneer, mevrouw dus blijft u liever uw stoel maar trouw blijf zitten en veroer u niet! zorg dat niemand u zitten ziet als u klaagt over uw eenzaamheid is dat natuurlijk tot ieders grote spijt we begrijpen dan dat u liever wilt gaan achter uw geliefden aan dag mevrouw, dag meneer misschien zien we u daarboven nog een keer het is maar beter voor u dat u gaat en onze heilige markt verlaat nu moet u niet denken dat u niet meetelt maar u kost ons gewoon veel geld nou we gaan er maar weer vandoor we hebben niet zoveel tijd meer hoor u spreekt niet meer onze taal uw levenservaring vinden we een saai verhaal maarja, zo is het leven als u de samenleving niks meer hebt te geven de samenleving waarvoor u hebt gestreden, waarvoor u hebt gebeden en geleden, waarvoor u leeft, tot op heden want nu heeft de commercie alle macht sorry dat ik stoor, maar ik geloof dat de dood u verwacht dag mevrouw en meneer, slaap zacht! -------------------- het nadeel van het schrijven in een opwelling is dat de rijm te gemakkelijk wordt, en dat je te lang doorzeurt. Wie heeft die ervaring ook? |
"the bleeding obvious" noemen ze dat. Artistieke waarde toch nog redelijk, omdat de variatie in onderwerpen hier niet echt daverend is.
|
Citaat:
|
Niet alles wat je niet begrijpt is een stroming, soms is het gewoon een fraas Engels.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:28. |