Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Films, TV & Radio (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=42)
-   -   M. Night Shyamalan (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=220378)

Daangerous 17-09-2002 19:14

M. Night Shyamalan

Beste figuren, wat vinden we van deze (volgens mij 1 van de beste van de wereld) regisseur? Bekend geworden door The Sixth Sense, daarna Unbreakable, en nu Signs. Wat vinden we van zijn stijl, zijn verhalen, zijn vakwerk?

IEMOW-KOR 17-09-2002 19:33

Vind hem een erg intelligente man.Vond signs wat mager tegenover de eerdere 2. Maar hij moet het vooral hebben van de plots. Die maken de hele film super.

Jan-Diederik 17-09-2002 19:53

Ik heb het idee dat M. Night een beetje een dimensionaal is in kunnen. Maar wat hij heeft afgeleverd is goed.

Danique 17-09-2002 19:57

ik vind het alleen wel een beetje vaag dat hij in unbreakable en signs zelf ook een rol speelt...naja niet echt vaag, maar, waarom hij? hadden ze ook een andere acteur voor kunnen vragen..misschien wil hij even laten zien dat hij ook kan acteren ofzo

Severus 17-09-2002 22:05

Jongens, jullie moeten ook toegeven dat M. Night Shayamalan erg knap is. :) (y)

Kijk maar eens:

http://i.imdb.com/Photos/Ss/0286106/10-CT-871.JPG

http://i.imdb.com/Photos/Ss/0217869/13

:D (y)

Weten jullie trouwens hoe hij echt heet? Manoj Nelliyattu Shayamalan. :)

Groetjes,

Ripper

TAFKAB 17-09-2002 22:22

Een Koelie :D

Retarded 17-09-2002 22:31

Films worden steeds minder...hoewel ik Unbreakable gelijk vond aan Signs... 6th sense blijft rulen!

Daangerous 18-09-2002 06:41

Citaat:

Retarded schreef:
Films worden steeds minder...hoewel ik Unbreakable gelijk vond aan Signs... 6th sense blijft rulen!
Sorry, maar Unbreakable was echt wel beter als Signs, het spijt me zeer

Retarded 18-09-2002 08:47

Citaat:

Daangerous schreef:
Sorry, maar Unbreakable was echt wel beter als Signs, het spijt me zeer
ooit gehoord van meningen? dit jou was mening... ik heb mijn mening... valt niet over te twisten

TAFKAB 18-09-2002 13:12

Citaat:

Retarded schreef:
ooit gehoord van meningen? dit jou was mening... ik heb mijn mening... valt niet over te twisten
mja, probeer dan is wat subjectiever over te komen, aiiii

Uice 18-09-2002 14:42

Citaat:

danique2 schreef:
ik vind het alleen wel een beetje vaag dat hij in unbreakable en signs zelf ook een rol speelt...naja niet echt vaag, maar, waarom hij? hadden ze ook een andere acteur voor kunnen vragen..
Waarom zouden ze? Daarbij is zo'n cameo voor fans leuk. Deed Stephen King ook heel vaak in zijn films.

TygerStyle2001 18-09-2002 14:44

hmm, the 6th sense was redelijk niet echt subliem ofzo, maar zeker beter als de normale hollywood film..
unbreakable vond ik daarintegen wel heel goed, maar vooral door de verdienste van Samuel L. Jackson

en stuart little,signs en wide awake heb ik niet gezien..

Severus 18-09-2002 14:45

Citaat:

Juice schreef:
Waarom zouden ze? Daarbij is zo'n cameo voor fans leuk. Deed Stephen King ook heel vaak in zijn films.
Allemaal Alfred Hitchcock-na-aaperij. Deze was het die origineel het idee bedacht om kleine rolletjes in je eigen films te hebben.

Ripper

TAFKAB 18-09-2002 15:16

Citaat:

Juice schreef:
En Hitchcock..

Uice 18-09-2002 20:46

Hitchcock verscheen idd in zijn films maar dan is wat King en Shyamalan doen nog niet meteen na-aperij.

cyc 18-09-2002 20:55

overrated, nuff said

legatus 20-09-2002 12:22

Sterke regisseur, qua visueel en spelregie.

Elektro M.J. 20-09-2002 16:53

Citaat:

Ripper schreef:
Jongens, jullie moeten ook toegeven dat M. Night Shayamalan erg knap is. :) (y)

LOL
:D

SODA 22-09-2002 16:42

Ik heb alleen Unbreakable en the sixtht sense gezien. Signs heb ik (nog)niet gezien, dus die laat ik buiten beschouwing.

Maar goed, over Shyamalan. Ik vind hem erg getalenteerd. Ik vind het gewoon geweldig zoals hij het onwerkelijke comineerd met het echte leven. Toen ik net the sixth sense had gezien, dacht ik echt dat er overal geesten rondliepen. :p

*****SPOILER********

Ook is Shyamalan goed om het verhaal op het eind helemaal om te gooien.
******/SPOILER********

Het einde van unbreakable vond ik ook erg vermakelijk, wanneer Bruce Willis gaat waar de mensen zijn op het eind. Veel mensen vonden dit maar niks, maar ik vond het wel wat hebben.

De films van Shyamalan moeten het vooral hebben van het verhaal en niet van de special effects. Ik houd altijd wel van dit soort films.

Kortom Shyamalan is naar mijn mening 1 van de betere regisseurs op dit moment (y)

Uice 22-09-2002 19:56

*******SPOILER********

Citaat:

SODA schreef:

Ook is Shyamalan goed om het verhaal op het eind helemaal om te gooien. Ik had nl echt niet verwacht dat Bruce willis in the Sixth sense dood was. Dat vond ik erg verassend.

*********/SPOILER*********

En de mensen die de film nog niet gezien hebben, vinden dat nu niet meer...

SODA 22-09-2002 20:22

Citaat:

Juice schreef:
En de mensen die de film nog niet gezien hebben, vinden dat nu niet meer...
Ja okay, maar ik dacht gewoon dat de meeste mensen hier al the sixth sense hebben gezien. Omdat Het toch 1 van de betere films uit 1999 is.

Maar voor de mensen die de film moeten zien:
Sorry, sorry, sorry

Danique 22-09-2002 21:01

ja iemand uit mn klas had al verklapt hoe het einde was van 6th sense dus toen ik hem toen in de bios zag vond ik er heel de film nix aan want ikwist al hoe het in mekaar zat..

cyc 22-09-2002 21:29

Citaat:

SODA schreef:
Ja okay, maar ik dacht gewoon dat de meeste mensen hier al the sixth sense hebben gezien. Omdat Het toch 1 van de betere films uit 1999 is.

Maar voor de mensen die de film moeten zien:
Sorry, sorry, sorry

of je kan het nog veranderen....:o

Sithan 23-09-2002 10:27

The Sixth Sense, verrassend en spannend...

Unbreakable, sterk verhaal maar helaas te traag naar mijn idee...

Signs, zeer sterk en geeft een totaal andere kijk op films als Independence day etc.

Rollo Tomasi 23-09-2002 10:29

Citaat:

Sithan schreef:

Signs, zeer sterk en geeft een totaal andere kijk op films als Independence day etc.

In de zin dat Independance Day achteraf nog dommer was dan je in de eerste instantie dacht? :p

Ik heb even in 2 posts spoiler warnings gezet....

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:25.