![]() |
Gangetje piramide
(misschien is er al een toppick over maar ik kon hem neit vinden)
Ze gingen gisteravond toch met een robotje door z'n gangejte van 1 van de piramides bij Cairo?? Ik hoorde dat ze, na dat ze door de duur waren met koperen handtvaten, nog een duur tegen kwamen. Waarom hebben ze die dan ook niet gelijk in gehakt? Wat denken jullie dat er achter zit?? Waneer breken ze de volgende deur oppen? En weten ze eignelijk of er wel een ruimte achter zit?? |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
:S ze willen eerst weten hoe ze dat gangetje verder moeten uitlopen? Die vorige deur hebben ze ook gelijk ingehoekt... leg mij maar uit wat ze willen onderzoeken
|
Citaat:
|
Independency heeft gelijk, men heeft daar jarenover gedaan om een robot te maken die een gat in de deur zou boren en door het 20 cm brede gangetje zou kruipen. De volkskrant van vandaag zegt dat het nog een jaar zal duren voor ze de volgende deur kunnen openen.
|
ja thanks:D hadt het net gelezen op werk:)
|
Ik ben wel benieuwd wat erachter zal zitten :)
Al hadden ze wél de middelen, dan nog kan ik me wel voorstellen dat ze die tweede deur niet hebben geprobeerd te openen. |
Citaat:
Tja, ze kunnen maar beter voorzichtig zijn om de staat van de pyramide te behouden. Hoewel, het lijkt mij wel geinig als ze dat ding steen voor steen afbraken tot ze bij die gang kwamen, dan kunnen ze gelijk die verzakkingen herstellen. Dat ding heeft na die duizenden jaren wel een onderhoudsbeurtje nodig. REIE |
Ik vind dat de vraag om 'maar even uit te leggen wat ze willen weten' een enorm zwaktebod is. Zeker wanneer je kijkt naar de enorme waarde die van fundamenteel onderzoek uitgaat. Waarom moet alles meteen practisch toepasbaar zijn? Dit is pure wetenschap. Echt onderzoek. Waardevol onderzoek.
|
op radio was een egyptoloog die zei dat het een doodgewone steen was van de onderlaag ( de laag stenen die dus binnen de buitenste laag stenen zit. niks geen tweede deur dus.
|
Citaat:
Ik denk dat er nog wel andere verborgen kamers zullen zijn. Ze weten nog zo weinig van de piramides. |
Jep, we zullen het volgend jaar wel teweten komen. Hopelijk doen ze dan wel wat minder reclame...
|
Citaat:
Misschien dat rechts of links echter nog een deur zit, maar zover ik begrepen was zou deze "deur" recht ten opzichte van het kleine deurtje staan. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:02. |