![]() |
Schepen: hoeveel groter en sneller worden ze nog?
Wat denk jij?
Zullen er ooit schepen van 1000m lang, 200m breed, en met een snelheid van 100 knopen varen? |
Met welke toepassing?
|
Een schip zoals de Enterprise of the Voyager? Dat zijn ook "schepen". :cool:
|
Idd wat is 't nut...?
trouwens schepen zitten voorlopig op hun limiet... er moet eerst een nieuwe techniek komen (nieuw materiaal, ontwerp, contstuctie e.d.) want als je nu nog een veel grotere boot maakt breekt ie fijn in 2-en als je gaat varen... En de snelheid... je hebt hoovercrafts, je hebt van die boten die uit 't water stijgen (naam ff kwijt) die kunnen flinke snelheden varen, maar ik denk dat je een boot van 1000 bij 200 niet zomaar ff uit 't water kan laten stijgen... zo'n schip heeft juist diepgang nodig... maar goed... wei weet... bouwt er ooit iemand een hele grote nutteloze boot... die ontzettend snel gaat... |
Die grootte gaat wel lukken, 5 km ook wel gok ik. Binnen 100 jaar. Maar die snelheid.. neuh.
|
Citaat:
REIE |
Technisch is veel haalbaar, het enige probleem is dat het economisch interessant moet blijven.
|
Aan zulke schepen heb je niks
Geen haven waar ze in passen, maar dat maakt niet uit want met zulke diepgang kun je toch niet in de buurt van de kant komen. En tegen de tijd dat zo'n schip vaart of weer stilsaat. |
Citaat:
|
Aan zulke schepen zitten natuurlijk wel beperkingen, zoals meastrecks al zei: de havens. Die kunnen niet zomaar worden uitgebreid. En dan zit je ook nog met de waterverplaatsing. Wat voor vloedgolven moet je wel niet krijgen als er zo'n schip gaat varen als jij (Fleet) je voorstelt?
|
Ik denk dat ... nee ik denk eigenlijk niks
|
Citaat:
Maar voordat zo'n boot eenmaal snelheid heeft ben je de halve wereld al rond, en dan moet je hem ook nog eens afremmen. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:54. |