![]() |
uploaden, en toch nog steeds oude pagina's
Als ik vernieuwde pagina's upload dan moet er altijd eerst op F5 gedrukt worden (soms 2x) voor al eer ze de vernieuwde versie zien!!
hoe kan ik dit vermijden zodat ze direct de nieuwe pagina zien? |
Je kan eens proberen je proxyserver uit te schakelen. Dat kan ij EXTRA -> Internet opties -> Verbinding (kan iets verschillen, ik kan hier op school niet precies zien hoe het zit)
|
maar ik heb niet dat enige probleem
als ik dan een nieuwsbrief rondstuur met het bericht dat de website is aangepast, krijg ik achteraf klachten dat ze nieks veranderd zien. Als ik dan zeg dat ze eerst maar eens moeten refreshen (F5) dan zien ze de aanpassingen wel. Dit probleem wil ik dus vermijden !! |
Ehm, ik zal zo niet weten hoe het dan wel kan. Het zal vast wel mogelijk zijn, maar het is denk ik wel een beetje moeilijk :).
|
Citaat:
verzin dat eens?? (www.handleidinghtml.nl) |
Citaat:
|
Citaat:
en ik weet niets over de server :) |
je kunt de Expires header in je HTTP header in het verleden zetten... met dynamische pagina's is dat afhankelijk van welke taal je gebruikt.. bijvoorbeeld Header() onder PHP ofzo.. bij statische pagina's hangt het natuurlijk af van je webserver, maar onder apache kan je de ExpiresByType directive gebruiken (die kan je ook in je .htaccess zetten bijvoorbeeld, dus je hoeft niet perse bij de httpd.conf te kunnen)
|
of met ctrl-f5 of shift-f5 (welke was het ook alweer :confused: )refreshen
|
Citaat:
|
je blijft je oude pagina's zien omdat ze in j eigen cache geheugen zitten,
je kan in al je pagina's een regeltje toevoegen waarmee ze niet in je cach worden opgeslagen, 1 nadeel is daarwel van dat je site iets trager laad, maar het vordeel is wel dat je altijd de nieuwste pagina ziet. je kan dit in het <head> gedeelte zetten: <META HTTP-EQUIV="Expires" CONTENT="0"> Mvg, <-- **Flurkie** --> <-- DreamZone Productions --> <-- www.DreamZone.be --> |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:18. |