![]() |
Flauwvallen
Ok, nu begin ik pas echt scared te worden. Staand leun ik met me handen op de tafel, en opeens voel ik pijn aan mijn hoofd, zie ik de sterretjes in het donker te dansen en kom ik er achter dat ik op de grond lig, waar ik op de grond lig en dat het vijf minuten later is.
Kan je iets tegen flauwvallen doen ? En dan bedoel ik in mijn geval iets anders dan meer ... normaal ... te gaan eten, want dat kan ik niet. Ja, ik weet dus waarschijnlijk hoe dat komt, maar vraag me af hoe ik het kan voorkomen, ALS ik het kan voorkomen. Iemand ... ? |
Als je flauw valt door dat je te weinig eet, dan is de enige oplossing eten. Daar is niks anders tegen te doen. Je lijf heeft voedingsstoffen nodig om te kunnen functioneren, krijgt het die voedingsstoffen niet of niet voldoende, dan denkt het ook 'bekijk het dan maar' en dan val je flauw. Als je niet flauw wilt vallen zul je dus toch wat moeten gaan eten. En ga naar de dokter. Zoek hulp.
|
Als je te weinig eet en het nog te moeilijk voor je is om voldoende te eten (om de een of andere reden), zorg dan iig dat je goed omgaat met wát je eet.
1) Zorg ervoor dat je voldoende zout binnenkrijgt. Bij mij helpt het - ik heb een lage bloeddruk, ik weet niet of dat bij jou zo is. Teveel is slecht voor je nieren. 2) Zorg ervoor dat je wat in je maag hebt zitten als je dingen gaat doen als reizen, sporten... dat zijn bij mij momenten waarop ik snel flauwval en ik waag het dus nu ook niet meer om met lege maag lange busreizen te maken! 3) Eet regelmatig. Dwz ook ontbijt. Van mijn part eet je dan savonds wat minder, maar ontbijt is erg belangrijk. 4) Luister naar je lichaam. Als je merkt dat je je wat flauwtjes voelt, of rillerig, kan dat betekenen dat je strax weer flauw gaat vallen. Neem dan je voorzorgsmaatregelen. Een glas water en iets kleins te eten kan helpen, of gewoon ff rustig gaan zitten. Wacht niet tot je echt omvalt! |
Niet te snel opstaan, en idd ONTBIJTEN!
|
Het spijt me, maar ontbijten lukt me echt niet. Als ik dan uberhaupt iets naar binnen werk, is het in ieder geval niet 's ochtends, want dan krijg ik echt nix door mijn keel - al jaren niet.
|
soms is het geen kwestie van niet kunnen of niet willen, soms dan moet het, en dan moet je niet zeuren, maar doen.....
|
Citaat:
Als ik HIEROVER zeur, heb ik daar mijn redenen voor. |
Citaat:
|
Citaat:
Op een of ander manier krijg ik in de loop van de tijd door dat dit niet the way is ( zoals altijd http://forum.scholieren.com/rolleyes.gif ), maar tot die tijd moet ik het volhouden ... en dat flauwvallen maakt het wel moeilijker http://forum.scholieren.com/frown.gif |
Je kan proberen of je drink ontbijt naar binnen krijgt. Ik kon een tijd ook niet eten en ben toen ook vaak flauwgevallen. Maar nu gaat het stukken beter.
Je moet ook zorgen dat je suiker in je bloed hebt. Neem anders druivensuiker mee naar je school/werk. xxxx |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:21. |