![]() |
[mobo's] 2 kapote moederboarden
Ik heb hier 2 kapotte moederboarden.
1 Chaintech 6BTM0 1 MS-6163 Allebij zijn het P2/celeron Slot-In MB's. Bij bijde moederboarden zijn er een aantal Condersatoren "gesprongen". Ik weet niet waarom ze gespongen zijn (misschien is er een keer een flinke stroom doorheen gegaan, ik weet het niet). Mijn vraag: Zou er meer waarschinlijk meer kapot zijn dan alleen de condensatoren? Kan ik de kapotte condensatoren eraf solderen en met nieuwe vervangen? (uiteraard dezelfde condensatoren met dezelfde waarde) Ik hoop dat iemand me kan helpen, bedankt |
Wat zijn die dingen nu nog waard?
|
heb dr hier ook een dot liggen, somige ook verrot.
maar of het de condenstoren zijn, geen idee (ook hier heb je niks aan) |
hmm, tja, wat kan je daar nou overzeggen??? ik heb hier 2 mobo's met enkele kapote condensatoren, is er nog meer aan kapot :) na, daarvoor zul je naar de helderziende moeten :p er zou heel goed meer mee mis kunnen zijn maar de kans dat het alleen de condensatroen zijn is ook vrij groot.
als het de condensatoren zijn dan kan je die vervangen (met de zelfde condensator natuurlijk;)) dit is niet eens heel erg moeilijk je moet alleen een beetje goeie schokvrije soldeerhanden hebben. -de postbode- |
Citaat:
Ik bedoelde eigenlijk met 'of er nog meer kapot is' of er meer kapot kan zijn als er een keer te veel stroom doorheen is gegaan, of gaan dan meestal alleen de condensatoren kapot. iig, bedankt :) Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:33. |