![]() |
camera
Ik ben van plan een fotocamera te kopen: niet digitaal
ik ben min of meer beginner op het gebied van fotografie. kan iemand me meer uitleg verschaffe |
ok, je gaat je dus verdiepen in de wereld van de spiegel reflex camera's neem ik aan.
Begin met een Canon eos 300, goed toestel; makkelijk te bedienen.. (y) |
kijk anders 'ns rond op ebay ofzo, of in fotozaken, daar hebben ze vast wel 'n 2e hands collectie.
ikzelf ben een half jaartje terug ofzo ook begonnen met fotograferen en daarvoor heb ik voor 35 euro een praktica super tl2 met 2 lenzen gekocht; bijna antiek maar perfecte fotos... |
Je zou ook wel een fotowinkel ofzo kunnen binnenstappen en dan om informatie vragen.. zij weten er waarschijnlijk iets meer over af dan de gemiddelde persoon die hier komt...
|
hoi
als ik je een tip mag geven: koop geen nieuwe volautomatische peperdure camera. voor hetzelfde geld heb je een manuele tweedehands camera met een paar goede lenzen. zorg wel dat er een lichtmeter op zit, anders wordt het te veel gedoe. het voordeel van een manuele camera: je leert veel beter om te gaan met dingen als diafragma en sluitertijd. bovendien zijn er voor praktisch alle merken goede tweedehands spullen te krijgen, voor veel minder geld dan nieuwe spullen; je kan dus sneller je lenzenset uitbreiden (kijk maar op internet). veel succes, willem ps. sorry voor de late reactie |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:51. |