![]() |
oorpijn
ik heb vorig jaar voor het eerst in een vliegtuig gezeten, maar bij het dalen had ik echt verschrikkelijke pijn in mn oren. En ´gewone middeltjes` zoals kauwgom, veel slikken, zuurtjes, het hielp allemaal niet.
Maar nu ga ik volgende maand weer vliegen, en nu vraag ik me af of er nog iets anders tegen te doen is? Ik heb ook geleerd toen ik een keer gedoken had, hoe je kan voorkomen dat je oren pijn gaan doen, als je diep het water ingaat (je neus dichtknijpen en dan lucht erin uitblazen) zou dat ook bij het dalen in een vliegtuig helpen? |
Bij de KLM travel clinic, heb ik van die hele grote oordopjes gekregen, Earplanes.
Ze zijn felroze, heel groot, en nogal opvallend, maar je merkt echt niks van je oren als je in t vliegtuig zit.. Je draait ze in je oren, en naja, ze zitten 'dicht' , die dingen doen iets met de lucht oid, waardoor je nergens last van hebt.. Nadeel: je hoort bijna niks, zit je tegen elkaar te schreeuwen in t vliegtuig ;) Kweenie hoe duur ze zijn, 6 pleuro ofzo.. Of het helpt om je neus dicht te knijpen? Dunno, try it :) |
Citaat:
De pijn ontstaat doordat er door de dalende druk onderdruk in je sinus- en oorholte ontstaat. Je kan het ook andersom hebben (heb ik tijdens duiken wel eens gehad in m'n neusholte, kkreeg ware bloedneus) : de lucht die er op diepte in is gegaan kan niet meer weg als je naar het oppervlak gaat. Maar dit krijg je alleen als je met duikflessen gaat duiken... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:07. |