![]() |
Avalon
wie heeft hem al gezien, en is het zo goed als het lijkt?
http://us.imdb.com/Title?0267287 |
De TRAILER (die ik gezien heb) zelf schildert het geheel af als een spectaculaire science-fiction aktiefilm, niets is minder waar.
Het is een filosofisch drama tegen een science-fictionachtige achtergrond van een computerspel, maar het script is niet geweldig en naarmate het einde ook ietswat onduidelijk in zijn bedoelingen. De effecten zijn buitengewoon mooi op momenten, en Malgorzata Foremniak als Ash is ook een verassing Prachtige muziek in de film, vooral het terugkerende Opera-thema. |
overigens van dezelfde maker als Ghost In The Shell (als ik et goed had begrepen)
|
Citaat:
Visueel erg sterke film, maar hij behandeld weer dezelfde thema's als in ghost in shell.....en die vond ik al niet zo goed..... |
Citaat:
|
Had m al gezien op Lowlands, en vond m wat tegenvallen. Acteerprestaties zijn niet denderend, beetje emotieloos (Foremniak bijvoorbeeld). Verder was het script niet zo goed en miste het verhaal de nodige diepgang. Had er meer van verwacht dus.
|
gheheh op Lowlands verliet de ene na de andere de zaal, terwijl wij buiten aan het kleumen waren.. vroeg een droge gast: is de film niet leuk? Avalon zeker hè.. ja, je moet ook volgend jaar gaan, naar B-valon, dies véééél beter! :D
|
Citaat:
|
Op Lowlands goed kunnen volgen :p
Kvond 'm erg intrigerend, hele langzame opbouw, neemt overal de tijd voor, prachtige surrealistische donkere wereld waar de somberheid van afdruipt. En virtuele spelwereld trekt me erg aan :) Kvond het een toppertje :p |
Veel over gehoord..
Krijg er morgen nog meer over te horen.. |
Gezien, mooi, Pools, gave muziek. Te vergelijken met Existenz en Dark City, visueel en audiueel een genot voor de zintuigen. Met het ontbreken in diepgang kan ik me enigszins vinden, maar de film biedt prachtige beelden.
|
Kent iemand Serial Experiments Lain (animeserie) ? Ik vind de scenes met de tram en die tramkabels verdacht veel op elkaar lijken. Bevat ook een zelfde soort thema trouwens. Als je Avalon goed vond moet Lain ook maar eens kijken :) .
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:09. |