Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Wanneer OV ??? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=223829)

Cassidy 21-09-2002 10:23

Wanneer OV ???

Hooi! Ik zit nu het examenjaar, maar hoorde dat zodra ik 18 ben ik ook een OV zou krijgen??? Geldt dit ook als je nog op de middelbare zit dan????

xxx Cas.

Vincent Vega 21-09-2002 10:44

Nee. Hahaha.

Lyx 21-09-2002 12:33

nope...
pas als je gaat studeren kan je OV krijgen

Baron Sengir 21-09-2002 13:00

De OV-kaart hoort bij de studiebeurs (prestatiebeurs)...nee dus.

Cassidy 22-09-2002 19:51

jammer..... :(

ron 22-09-2002 20:00

Bovendien krijg je je OV pas in het eerstvolgende kwartaal dat je 18 bent. In mijn geval pakt dat wat minder uit, ik studeer in Maastricht (sinds 2 september) maar ik heb pas vanaf 1-10 recht op OV omdat ik pas op 13 juli jongstleden 18 ben geworden. Derhalve hebben mijn ouders in het tweede kwartaal nog kinderbijslag gekregen voor een 17-jarige, dus helaas.... dan maar met de scooter op en af (= veel goedkoper dan maandkaart NS).
Je kunt je OV trouwens eerder afhalen, maar per halve maand dat je hem te vroeg afhaalt krijg je een boete van € 68,= en dat lijkt het me ook niet waard.

Demeter 22-09-2002 21:07

Nee, als je op de middelbare school zit krijg je nog geen OV..
Moch je meer info willen over je OV e.d. kijk op www.ib-groep.nl

Schatje2000 24-09-2002 13:35

Citaat:

ron schreef:
Bovendien krijg je je OV pas in het eerstvolgende kwartaal dat je 18 bent. In mijn geval pakt dat wat minder uit, ik studeer in Maastricht (sinds 2 september) maar ik heb pas vanaf 1-10 recht op OV omdat ik pas op 13 juli jongstleden 18 ben geworden. Derhalve hebben mijn ouders in het tweede kwartaal nog kinderbijslag gekregen voor een 17-jarige, dus helaas.... dan maar met de scooter op en af (= veel goedkoper dan maandkaart NS).