![]() |
de beste spel ontwerpers
welke spel ontwerper vind jij het beste
ik vind electronic arts wel goed |
Square rulezzz!!!!
|
Westwood
Lionhead Codemasters en bovenal Sierra! |
Square & Interplay.
En de ouwe Sierra. (larry, police quest, quest for glory etc.) |
infogrames ofzo ?
|
RareWare
100% top games, stuk voor stuk en ik ben niet de enige met die mening ik denk eigenlijk dat de hele nintendo wereld het wel met me eens is (denk aan donkey kong, goldeneye en perfect dark) |
Persoonlijk vind ik EA, Sierra en Microsoft wel goed. Bij veel Microsoft games kun je altijd wel vele addons verwachten en dat verhoogt de levensduur van't spel
|
MS, Sierra, EA... allemaal geen ontwikkelaars maar slechts uitgevers. Goede ontwikkelaars zijn bijvoorbeeld Westwood, Blizzard, Valve, ID etc.
Uitgevers hebben er ALLEMAAL wel crap tussen zitten... maar sommige ontwikkelaars hebben zowat alleen maar goede games. Daarom vind ik niet dat je een uitgever goed kan vinden. Misschien dat ze wel beetje beter weten dan andere uitgever wat een goed spel is en wat meer geld hebben ook. [Dit bericht is aangepast door Erwie (14-09-2001).] |
Btw, Sierra maakte vroeger wel veel games, nu zijn ze meer richting publisher... ze maken er nog wel wat maar toch. EA heeft er ook wel wat gemaakt maar doet het nu niet meer behalve hun divisies (EA Sports bijvoorbeeld). EIDOS heeft bijvoorbeeld nooit in-house games gemaakt
|
3D Realms zonder twijfel
|
er is weer een nieuwe ontwerper
De man die lucasarts heeft opgericht heeft nu iets anders opgericht (diamond studios ofzo) die maken nu een AOE achtig spel alleen gaat dat van de oertijd tot en met 2500 ofzo |
SEGA.
geen twijfel mogelijk. |
Ik vind ook SEGA kijk maar naar alle spellen die ze hebben gemaakt ze zijn BIJNA alle super mooi (denk aan alle sonic delen) maar ook de nieuwe spellen die gaan maaken voor de GC en X-BOX dat zijn echte juweeltjes
|
Citaat:
|
Blizzard wil ik die eer niet onthouden, zij zijn het die verantwoordelijk zijn voor de prachtige RPG's Diablo 1 & 2. maar ach, er zijn zoveel goede, die ga ik hier echt niet allemaal plaatsen. Ehm, nog 2 dan, Nintendo en Square.
|
Citaat:
|
Blizzard,
al hun spellen schoppen kont vooral Starcraft en Warcraft I & II |
Blizzard (zie post boven me)
Microprose: - Civilisation - Colonisation - UFO: Enemy Unknown (X-Com: UFO Defense) - X-Com: Terror from the Deep - Transport Tycoon (Deluxe) lijkt me duidelijk http://forum.scholieren.com/smile.gif |
SquareSoft
Electronic Arts Greetz XC [Dit bericht is aangepast door XCalibur (15-09-2001).] |
BLIZZARD
|
Goede ontwerpers vind ik:
-Firaxis (zijn met Civ3 bezig *kwijl*) -Westwood (C&C, Dune, e.d.) -Eidos (Commandos(2)) -Maxis (SimCity) |
Nintendo, Sega en Namco.
|
Blizzard
Rareware Sega Squaresoft Black Isle / Bioware |
Blizzard <PC>
LostBoys<Psx> Rare<Nintendo> |
Blizzard, Presto Studios, Ensemble Studios...
|
Davilex roelt!!!!!!!!
[Dit bericht is aangepast door Eagle_Warrior (19-09-2001).] |
blizzard.....
WARCRAFT II IS GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAF |
de besten zijn: Electronic Arts, Infogrames en Konami
de spelmaker die abso zuigt is Davilex |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nintendo, Acclaim, RareWare, Electronic Arts, Infogrames!!
Beste spelontwerper ooit is Shigeru Miyamoto, de man achter Mario, Zelda, Donkey, de ontwerper van de GameCube, Super NES, Nintendo 64 en de Gameboy Advance!!!! |
EA (en dan met name EA sports) vindt ik dus echt HARDSTIKKE zwak, Squaresoft begint ook beetje minder te worden met FF(heel weinig vernieuwende dingen in laatste delen)
Nintendo en Sega vindt ik toch wel de beste en meest orginele http://forum.scholieren.com/smile.gif |
Citaat:
|
Pyro Studios en als uitgever Eidos!!
|
Legend & Epic
|
RareWare en Nintendo --> voor de console
EA, Blizzard Entertainment en Blue Byte (--> van Settlers II) --> voor pc |
EA bestaat toch uit meerdere producenten? Bijvoorbeeld Westwood (die ik het best vind)
|
Rareware, Squaresoft, BioWare
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:09. |